Automobilová skupina Stellantis hodlá v Evropě od roku 2030 prodávat pouze elektromobily. Firma to podle sdělení ČTK uvedla v prezentaci svého strategického plánu. Dodala, že podíl elektromobilů na jejím celkovém prodeji ve Spojených státech by se měl do roku 2030 vyšplhat na 50 procent.
Stellantis hodlá do roku 2030 rozšířit svou nabídku elektromobilů na více než 75 modelů a dosáhnout prodeje pěti milionů elektromobilů ročně. Do roku 2038 chce pak firma dosáhnout takzvané uhlíkové neutrality.
Skupina Stellantis vznikla začátkem loňského roku spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Skupina Stellantis, která je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, hodlá do roku 2030 zdvojnásobit své roční tržby na 300 miliard eur (zhruba 7,6 bilionu Kč). V loňském roce automobilka zvýšila tržby o 14 procent na 152 miliard eur a téměř ztrojnásobila čistý zisk na 13,4 miliardy eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?