Děčínští kriminalisté zhruba po pěti letech dokončili vyšetřování případu podvodů se stáčenými kilometry u více než 300 automobilů. Škoda vyčíslená kriminalisty dosáhla zhruba 16 milionů korun. V souvislosti s případem podal vyšetřovatel návrh na obžalobu tří lidí ve věku 29, 43 a 46 let. V tiskové zprávě o tom dnes podle ČTK informovala policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.
Obviněný šestačtyřicetiletý muž, organizátor trestné činnosti, podle ní pět let na různých místech v zahraničí nakupoval prostřednictvím dalších lidí motorová vozidla. Následně u nich pozměnil stav ujetých kilometrů a dál je přeprodával do jednoho z největších autobazarů v ČR.
"V tuto chvíli máme prokázáno 321 vozidel, u nichž došlo ke stočení kilometrů. Ve většině případů ze všech zakoupených vozidel šlo 90 procent do autobazarů a deset procent přímo ke kupujícím," uvedla Hyšplerová. Škoda vznikla rozdílem mezi cenou, za kterou pachatelé auta nakoupili, a cenou, za kterou je prodali.
Obviněným za podvod hrozí trest odnětí svobody v rozmezí od pěti do deseti let. Stíhání je vedeno na svobodě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?