Francouzská automobilka Renault se podle ČTK loni po dvou letech vrátila k zisku a hodlá s předstihem splatit státní pomoc, kterou dostala za pandemie. Skupina vykázala čistý zisk 888 milionů eur (21,6 miliardy Kč), a překonala tak odhady analytiků. V roce 2020 měla vinou pandemie covidu-19 rekordní ztrátu osm miliard eur.
Analytici podle agentury Reuters očekávali, že automobilka dosáhne čistého zisku 818,7 milionu eur. K výsledkům přispěl částkou 380 milionů eur japonský Nissan, který nese zodpovědnost za většinu loňské ztráty, konkrétně k ní přispěl pěti miliardami eur. Do aliance patří ještě další japonská automobilka Mitsubishi.
Co se týče úvěru poskytnutého za pandemie, Renault splatil už jednu ze čtyř miliard eur. Zbytek hodlá splatit před stanoveným termínem, kterým je rok 2024. Nejméně dvě miliardy eur chce splatit letos a nejpozději do konce příštího roku zbytek.
Skupina, kterou citelně zasáhla pandemie, následný nedostatek polovodičů a problémy v dodavatelských řetězcích, z loňského zisku nenavrhne žádnou dividendu. Nadále upřednostňuje zlepšení výsledků a splácení státní půjčky.
Renault loni prodal po celém světě 2,7 milionu aut, což je o 4,5 procenta méně než v roce 2020. Šéf automobilky Luca de Meo očekává, že nedostatek čipů přetrvá nejméně do poloviny letošního roku. Letos kvůli němu firma vyrobí o 300.000 aut méně, loni to bylo o půl milionu méně. Vedle nedostatku klíčové součástky automobilka připomíná též faktor vyšších nákladů na suroviny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?