Analytici podle agentury Reuters očekávali, že automobilka dosáhne čistého zisku 818,7 milionu eur. K výsledkům přispěl částkou 380 milionů eur japonský Nissan, který nese zodpovědnost za většinu loňské ztráty, konkrétně k ní přispěl pěti miliardami eur. Do aliance patří ještě další japonská automobilka Mitsubishi.
Co se týče úvěru poskytnutého za pandemie, Renault splatil už jednu ze čtyř miliard eur. Zbytek hodlá splatit před stanoveným termínem, kterým je rok 2024. Nejméně dvě miliardy eur chce splatit letos a nejpozději do konce příštího roku zbytek.
Skupina, kterou citelně zasáhla pandemie, následný nedostatek polovodičů a problémy v dodavatelských řetězcích, z loňského zisku nenavrhne žádnou dividendu. Nadále upřednostňuje zlepšení výsledků a splácení státní půjčky.
Renault loni prodal po celém světě 2,7 milionu aut, což je o 4,5 procenta méně než v roce 2020. Šéf automobilky Luca de Meo očekává, že nedostatek čipů přetrvá nejméně do poloviny letošního roku. Letos kvůli němu firma vyrobí o 300.000 aut méně, loni to bylo o půl milionu méně. Vedle nedostatku klíčové součástky automobilka připomíná též faktor vyšších nákladů na suroviny.