Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že 40 rychlostních a vytvrvalostních rekordů, o které se Mazda RX-8 pokusila loni v říjnu na okruhu Papenburg, bylo oficiálně potvrzeno.
Tyto rekordy mohou být nyní zařazeny na soupisku dalších 37 mezinárodních ocenění pro vůz RX-8 a devíti cen pro motor RENESIS, včetně čtyř ocenění "Engine of the Year" v letech 2003 a 2004.
Rekordů bylo dosaženo v průběhu 24 hodin na německém okruhu Papenburg o délce 12,3 km, a to s dvěma vozy Mazda RX-8 o výkonu 171 kW (231 k). 20ti rekordů bylo dosaženo v kategorii FIA A (speciální vozy) a 20 ti v kategorii FIA B (sériově vyráběných vozů). Tyto dva sportovní vozy najely více než 5 000 km v průběhu pokusu a byly řízeny 15ti novináři z 11 zemí světa (viz. připojený seznam).
Pokus se uskutečnil za přísného dohledu německé motor sport organizace DMSB e.V., která se postarala o dodržení všech požadovaných předpisů FIA v průběhu pokusu. To zahrnovalo i výběr tří sériově vyráběných vozů Mazda RX-8 v belgickém přístavu, v Antverpách a zapečetění motorů a převodovek u vozů kategorie B. Vůz Mazda RX-8 použitý pro dosažení rekordů v kategorii A byl automobil použitý v anglických závodech Formula Woman.
Dosažené rekordy jsou potvrzením dlouhé tradice 24-hodinových závodů a dalším důkazem toho, jak Mazda staví na na svých tradičních hodnotách a do každého svého sériově vyráběného vozu vkládá Zoom-Zoom radost z řízení. Dva vozy Mazda RX-8 osazené motorem RENESIS 170 kW (231 k) dosáhly průměrné rychlosti 212,835, resp. 215,934 km/h v průběhu 24-hodinového pokusu. Oba vozy potvrdily předchozí rekord dosažený závodním vozem Mazda 787B s rotačním motorem 515 kW (700 k), který v roce 1991 zvítězil ve 24-hodinovce v Le Mans s průměrnou rychlostí 205,133 km/hod.
40 mezinárodních rekordů FIA potvrdilo - Mazda RX-8 s jedinečným motorem RENESIS přináší vskutku vzrušující výkon sportovního vozu, kombinovaný s trvanlivostí a spolehlivostí dokonce i za extrémních jízdních podmínek.
MAZDAFoto: Auto Palace Praha, k.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.