Japonská Toyota vévodila hledání na Google ve 47 ze 154 sledovaných zemí. To odpovídá podílu 31 procent v rámci všech zadaných dotazů. Proti roku 2020 nicméně jde o zhruba třetinový pokles počtu zemí, kde Toyota vedla. Černým koněm roku 2021 bylo Audi.
Za Toyotou celosvětově následují německé značky BMW a Mercedes, které se do první trojky zařadily druhým rokem po sobě. Mercedes se nadále drží na třetím místě, avšak v několika zemích Toyotu a BMW předběhl. Tím se odstup na stupních vítězů podstatně zmenšil.
Vysoký zájem internetových uživatelů si Toyota udržela mimo jiné díky oznámení o uvedení velkého množství nových modelů. Světovou premiéru si také odbyla Corolla SUV a kompletně přepracovaný Land Cruiser. Zájem vzbudilo i listopadové oznámení společnosti Toyota Gazoo Racing, že zahájí výrobu náhradních dílů pro starší již nevyráběné modely Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Zatímco popularita Toyoty, BMW a Mercedesu v mnoha zemích zůstává vysoká, data Google Trends ukázala, že zájem o další značky se celosvětově mění. Například v případě Audi se více než zdvojnásobil počet zemí, kde se objevilo na nejvyšší příčce, čímž se posunulo ze 6. na 4. místo v pořadí.
Suzuki, které se globálně od roku 2018 ve vyhledávání nikde neobjevilo na top pozici, se v několika zemích opět vynořilo jako jednička. První pozici v některé zemi poprvé získaly také Rolls Royce a Mazda.
Naopak se zdá, že ve vyhledávání dochází síla značkám Ford, Volvo, Nissan a Peugeot, které všechny zaznamenaly sestup minimálně o tři příčky. Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo ze soutěže vypadly a první místo v žebříčku nejvyhledávanějších značek neobsadily v žádné ze sledovaných zemí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?