Japonská Toyota vévodila hledání na Google ve 47 ze 154 sledovaných zemí. To odpovídá podílu 31 procent v rámci všech zadaných dotazů. Proti roku 2020 nicméně jde o zhruba třetinový pokles počtu zemí, kde Toyota vedla. Černým koněm roku 2021 bylo Audi.
Za Toyotou celosvětově následují německé značky BMW a Mercedes, které se do první trojky zařadily druhým rokem po sobě. Mercedes se nadále drží na třetím místě, avšak v několika zemích Toyotu a BMW předběhl. Tím se odstup na stupních vítězů podstatně zmenšil.
Vysoký zájem internetových uživatelů si Toyota udržela mimo jiné díky oznámení o uvedení velkého množství nových modelů. Světovou premiéru si také odbyla Corolla SUV a kompletně přepracovaný Land Cruiser. Zájem vzbudilo i listopadové oznámení společnosti Toyota Gazoo Racing, že zahájí výrobu náhradních dílů pro starší již nevyráběné modely Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Zatímco popularita Toyoty, BMW a Mercedesu v mnoha zemích zůstává vysoká, data Google Trends ukázala, že zájem o další značky se celosvětově mění. Například v případě Audi se více než zdvojnásobil počet zemí, kde se objevilo na nejvyšší příčce, čímž se posunulo ze 6. na 4. místo v pořadí.
Suzuki, které se globálně od roku 2018 ve vyhledávání nikde neobjevilo na top pozici, se v několika zemích opět vynořilo jako jednička. První pozici v některé zemi poprvé získaly také Rolls Royce a Mazda.
Naopak se zdá, že ve vyhledávání dochází síla značkám Ford, Volvo, Nissan a Peugeot, které všechny zaznamenaly sestup minimálně o tři příčky. Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo ze soutěže vypadly a první místo v žebříčku nejvyhledávanějších značek neobsadily v žádné ze sledovaných zemí.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.