Německé automobilce Mercedes-Benz se podle sdělení ČTK rozhodl jihokorejský antimonopolní úřad (KFTC) vyměřit pokutu 20,2 miliardy wonů (zhruba 355 milionů Kč) za klamavou reklamu související s emisemi jejich naftových vozů. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
KFTC uvedl, že Mercedes pomocí instalace nezákonného softwaru do svých vozidel manipuloval s dočasným snížením emisí, když po dobu certifikačních testů produkovaly naftové motory méně emisí. Podle úřadu bylo tímto softwarem vybaveno 15 modelů značky Mercedes, píše Reuters.
"Je smysluplné uvalit postihy na největšího prodejce dovážených vozů za bránění spotřebitelům v racionální volbě při nákupu prostřednictvím klamavé reklamy ohledně snižování emisí, a to dokonce i po skandálu dieselgate (německé automobilky Volkswagen)," uvedl KFTC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?