Německé státní zastupitelství ve Stendalu na severovýchodě Německa začne podle ČTK vyšetřovat českého podnikatele Radima Passera kvůli jízdě o rychlosti 417 kilometrů za hodinu po německé dálnici A2. Podle agentury DPA hrozí Čechovi až dva roky vězení nebo peněžitý trest. Státní zastupitelství zahájí vyšetřování, jakmile dostane všechny podklady, uvedl dnes mluvčí úřadu. To by se mohlo stát během tohoto týdne. Případ nejdříve vyšetřovala policie a výsledky svého vyšetřování nyní předala státnímu zastupitelství.
Osmapadesátiletý Passer se svou loňskou jízdou ve sportovním voze značky Bugatti na počátkem roku sám pochlubil na videu, které zveřejnil na internetu. Automobil testoval na zhruba desetikilometrovém rovném úseku dálnice A2, která spojuje Berlín a Hannover. Passer uvedl, že bezpečnost, za kterou děkuje Bohu, pro něj byla prioritou.
Němečtí vyšetřovatelé však Čecha podezírají ze zakázané závodní jízdy. Podle německých zákonů je takové závodění trestné i v případě, že řidič závodí sám pro sebe a pohybuje se nepřizpůsobenou rychlostí a hrubě a bezohledně ohrožuje provoz s cílem dosáhnout co nejvyšší rychlosti. Skutková podstata musí být ještě důkladně přezkoumána, zdůraznil dnes mluvčí žalobců.
Passer, který je podle magazínu Forbes 33. nejbohatším Čechem, si německou dálnici vybral podle všeho proto, že na ní z velké části neplatí žádné rychlostní omezení. V Německu se v posledních letech opakovaně diskutuje o tom, zda zavést na dálnicích všeobecný rychlostní limit 130 kilometrů v hodině. Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu dochází k výrazně vyššímu množství závažných nehod. Video českého miliardáře debatu ještě více rozvířilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.