Špičkové hodnocení nové čtvrté generace vozu ŠKODA FABIA - v referenčním testu bezpečnosti vozů nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala pět hvězdiček. S celkovým počtem 78 % možných bodů patří FABIA aktuálně k nejbezpečnějším vozům ve své třídě.
Nová FABIA je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a i po zpřísnění hodnotících kritérií v roce 2020 pokračuje v sérii špičkových výsledků vozů značky ŠKODA. Od roku 2008 získaly všechny nové modely značky ŠKODA nejvyšší možné hodnocení.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Pětihvězdičkové hodnocení nového vozu ŠKODA FABIA v testu Euro NCAP potvrzuje náš silný závazek vůči bezpečnosti našich zákazníků a všech ostatních účastníků silničního provozu. Jsme hrdí na to, že již od roku 2008 získávají všechny nové vozy ŠKODA po uvedení na trh nejvyšší možné hodnocení. Nová FABIA je druhým modelem v řadě, který získal toto ohodnocení po zpřísnění podmínek. Přechodem na platformu MQB A0 nabízí FABIA poprvé mnoho bezpečnostních a asistenčních systémů doposud známých z vozů vyšších tříd, které zároveň zvyšují bezpečnost tohoto oblíbeného modelu.“
Nová ŠKODA FABIA dosáhla vynikajících výsledků v rozsáhlých nárazových a bezpečnostních testech organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). I přesto, že byla hodnotící kritéria těchto testů v roce 2020 opět zpřísněna, získala čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu 78 % maximálního možného počtu bodů. Nová FABIA patří k nejbezpečnějším vozům ve své třídě, protože získala 85 % maximálního počtu bodů za ochranu dospělých cestujících a 81 % za ochranu dětí. V obou oblastech tak dosáhla skvělého výsledku. Nová FABIA tím pokračuje v působivé sérii špičkových hodnocení modelů značky ŠKODA. Od roku 2008 získalo všech 14 testovaných vozů značky ŠKODA nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.
FABIA je vybavena až devíti airbagy a poprvé nabízí na přání kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Bezpečné upevnění dětských autosedaček zajišťují systémy uchycení ISOFIX a TopTether, které jsou pro sedadlo spolujezdce a vnější zadní sedadla součástí standardní výbavy. Platforma MQB A0 přináší nejen vysokou torzní tuhost karoserie díky tomu, že je téměř 80 % použitých komponentů z vysokopevnostní oceli, ale také poprvé umožnila použití sedmi nových asistenčních systémů.
Patří mezi ně například Asistovaná jízda 2.0, která sdružuje adaptivní tempomat (ACC), Asistent jízdy v pruzích (Lane Assist) a Rozpoznávání dopravních značek, které umožňuje automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu. FABIA dále nabízí Asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist) a Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů. Během parkování pomáhají řidiči na přání dostupné Automatické parkování, Asistent pro manévrování (Manoeuvre Assist) a zadní parkovací kamera.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?