Špičkové hodnocení nové čtvrté generace vozu ŠKODA FABIA - v referenčním testu bezpečnosti vozů nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala pět hvězdiček. S celkovým počtem 78 % možných bodů patří FABIA aktuálně k nejbezpečnějším vozům ve své třídě.
Nová FABIA je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a i po zpřísnění hodnotících kritérií v roce 2020 pokračuje v sérii špičkových výsledků vozů značky ŠKODA. Od roku 2008 získaly všechny nové modely značky ŠKODA nejvyšší možné hodnocení.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Pětihvězdičkové hodnocení nového vozu ŠKODA FABIA v testu Euro NCAP potvrzuje náš silný závazek vůči bezpečnosti našich zákazníků a všech ostatních účastníků silničního provozu. Jsme hrdí na to, že již od roku 2008 získávají všechny nové vozy ŠKODA po uvedení na trh nejvyšší možné hodnocení. Nová FABIA je druhým modelem v řadě, který získal toto ohodnocení po zpřísnění podmínek. Přechodem na platformu MQB A0 nabízí FABIA poprvé mnoho bezpečnostních a asistenčních systémů doposud známých z vozů vyšších tříd, které zároveň zvyšují bezpečnost tohoto oblíbeného modelu.“
Nová ŠKODA FABIA dosáhla vynikajících výsledků v rozsáhlých nárazových a bezpečnostních testech organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). I přesto, že byla hodnotící kritéria těchto testů v roce 2020 opět zpřísněna, získala čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu 78 % maximálního možného počtu bodů. Nová FABIA patří k nejbezpečnějším vozům ve své třídě, protože získala 85 % maximálního počtu bodů za ochranu dospělých cestujících a 81 % za ochranu dětí. V obou oblastech tak dosáhla skvělého výsledku. Nová FABIA tím pokračuje v působivé sérii špičkových hodnocení modelů značky ŠKODA. Od roku 2008 získalo všech 14 testovaných vozů značky ŠKODA nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.
FABIA je vybavena až devíti airbagy a poprvé nabízí na přání kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Bezpečné upevnění dětských autosedaček zajišťují systémy uchycení ISOFIX a TopTether, které jsou pro sedadlo spolujezdce a vnější zadní sedadla součástí standardní výbavy. Platforma MQB A0 přináší nejen vysokou torzní tuhost karoserie díky tomu, že je téměř 80 % použitých komponentů z vysokopevnostní oceli, ale také poprvé umožnila použití sedmi nových asistenčních systémů.
Patří mezi ně například Asistovaná jízda 2.0, která sdružuje adaptivní tempomat (ACC), Asistent jízdy v pruzích (Lane Assist) a Rozpoznávání dopravních značek, které umožňuje automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu. FABIA dále nabízí Asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist) a Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů. Během parkování pomáhají řidiči na přání dostupné Automatické parkování, Asistent pro manévrování (Manoeuvre Assist) a zadní parkovací kamera.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.