Možnost odpočtu DPH stlačila cenu modelu Seat León už na 379.000 Kč
Krátce po svém uvedení na trh se nový model León španělské automobilky SEAT představuje ve své další podobě - ve verzi N1, která umožňuje odpočet 19 % DPH z ceny nového vozu. Nástupem Leónu N1 je trojlístek modelů značky SEAT v tomto provedení kompletní - jako "en-jedničky" totiž zákazníci mnohou získat i modely Altea a Toledo.
Užitkový León N1, který se od svých osobních sourozenců liší především přepážkou oddělující prostor pro náklad od interiéru, se díky možnosti odpočtu 19 % DPH dostává s cenou už na 379.000 Kč (bez DPH), přičemž v této ceně je započítána i přestavba. Elegantně stylizovaný León, který spojuje sportovní šarm vozů kupé s praktičností pětidveřových hatchbacků, se tak nyní profiluje i jako pomocník v podnikání.
Při délce 4315 mm, šířce 1768 mm a výšce 1458 mm a 2578 mm dlouhému rozvoru nabízí León N1 nadprůměrně prostorný interiér pro pět pasažérů a prostor pro zboží či jiný náklad o objemu 341 l, který je od prostoru pro cestující oddělený pevnou přepážkou. Ta má ve své levé části výklopné okénko, takže v případě potřeby je možné využít asymetricky dělených zadních sedadel a po překlopení levého opěradla a otevření průvlaku v přepážce lze ve voze přepravovat i poměrně dlouhé předměty. León přitom stále ještě nabídne čtyři pohodlná místa pro pasažéry. Díky mřížování v horní části přepážky se řidič nemusí obávat zhoršeného výhledu dozadu.
Velkou výhodou modelů SEAT León N1 je schopnost tahat i těžké přívěsy - podle zvoleného motoru a výbavy může řidič za vůz připojit bržděný přívěs o hmotnosti až 1400 kg.
Zájemci o nový SEAT León N1 mohou volit ze třech zážehových a dvou vznětových motorů. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l, druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k. Na samém vrcholu výkonové škály stojí přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k. S ním León N1 zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 7,8 s a jeho maximální rychlost činí 221 km/h!
Zájemci o vznětový motor mohou sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW/105 k výkonu, nebo 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k.
Zážehový čtyřválec 1.6/75 kW a turbodiesel 1.9 TDI/77 kW jsou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, výkonnější agregáty 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TFSI/136 kW a 2.0 TDI/103 kW, mají šestistupňové převodovky. S vitalitou motorů dobře koresponduje výborný podvozek Agile Chassis, který Leónu N1 propůjčuje skutečně excelentní jízdní vlastnosti. SEAT León N1 se dodává ve čtyřech stupních výbavy: Reference, Stylance, Sport a Sport-up.
Seat ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.