Peugeot 3008, jeden z nejprodávanějších vozů značky, překonává pět let po svém uvedení na trh hranici milionu vyrobených kusů. Vůz s pořadovým číslem 1 000 000 je vybaven plug-in hybridním pohonem a Peugeot tiskovou zprávou vyjádřil spokojenost s prodeji tohoto modelu.
Peugeot 3008 lze jednoznačně považovat za mimořádně úspěšný model. Vyrábí se v Evropě a v Číně a všude po světě se setkává s přízní zákazníků i odborné veřejnosti. Získal už 76 ocenění v různých zemích, včetně nejprestižnějšího titulu Car of the Year v roce 2017.
Ve Francii je Peugeot 3008 lídrem ve svém segmentu od prvního měsíce svého uvedení na trh. V Evropě si v roce 2021 drží druhé místo v segmentu SUV. Silnou pozici zaujal také v jižní Evropě, kde je jedničkou v Portugalsku a dvojkou v Itálii a Španělsku. V České republice je letos po modelu 2008 druhým nejprodávanějším osobním vozem značky Peugeot.
65 % prodejů vozu Peugeot 3008 připadá na Evropu. Mezi hlavní mimoevropské trhy patří Turecko, Izrael, Japonsko a Egypt. Více než 80 % prodejů vozu Peugeot 3008 tvoří verze s automatickou převodovkou a téměř 38 % připadá na vyšší segmenty, což dokonale ilustruje posun značky Peugeot směrem k vyšším kategoriím produktů.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.