Peugeot 3008, jeden z nejprodávanějších vozů značky, překonává pět let po svém uvedení na trh hranici milionu vyrobených kusů. Vůz s pořadovým číslem 1 000 000 je vybaven plug-in hybridním pohonem a Peugeot tiskovou zprávou vyjádřil spokojenost s prodeji tohoto modelu.
Peugeot 3008 lze jednoznačně považovat za mimořádně úspěšný model. Vyrábí se v Evropě a v Číně a všude po světě se setkává s přízní zákazníků i odborné veřejnosti. Získal už 76 ocenění v různých zemích, včetně nejprestižnějšího titulu Car of the Year v roce 2017.
Ve Francii je Peugeot 3008 lídrem ve svém segmentu od prvního měsíce svého uvedení na trh. V Evropě si v roce 2021 drží druhé místo v segmentu SUV. Silnou pozici zaujal také v jižní Evropě, kde je jedničkou v Portugalsku a dvojkou v Itálii a Španělsku. V České republice je letos po modelu 2008 druhým nejprodávanějším osobním vozem značky Peugeot.
65 % prodejů vozu Peugeot 3008 připadá na Evropu. Mezi hlavní mimoevropské trhy patří Turecko, Izrael, Japonsko a Egypt. Více než 80 % prodejů vozu Peugeot 3008 tvoří verze s automatickou převodovkou a téměř 38 % připadá na vyšší segmenty, což dokonale ilustruje posun značky Peugeot směrem k vyšším kategoriím produktů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.