Jedinečný DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE vychází z modelu DS CROSSBACK E-Tense 4×4 o výkonu 300 koní, k němuž přidává plné opancéřování, delší podvozek a specifickou výbavu.
Od vyhlášení 5. republiky používalo ve Francii vozy DS a SM, poté DS 5 a DS 7 CROSSBACK již sedm prezidentů. Emmanuel Macron se při své inauguraci v roce 2017 projel po Champs-Élysées ve voze DS 7 CROSSBACK Présidentiel. DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE je v této nové verzi vybaven plug-in hybridním motorem E-Tense o výkonu 300 k, inteligentním pohonem všech kol a získal inkoustově modrý odstín Blue Encre.
Pro splnění požadavků francouzského prezidenta byl vůz DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE prodloužen o 20 cm za středový sloupek a lze v něm tedy pohodlně pracovat. Prostor pro nohy se zvětšil na 54,50 cm.
Zadní lavici nahradila dvě komfortní samostatná sedadla. Černá kůže v odstínu Basalte je zdobena motivem hodinového pásku Bracelet, který je pro značku DS typický, a obě sedadla odděluje loketní opěrka. Střecha je zevnitř potažená semišovým materiálem Alcantara®. Uspořádání tohoto pracovního prostředí doplňují bezdrátové a USB nabíječky a otevřený středový držák dokumentů.
DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE je opatřen modročervenými blikajícími světly na přídi, odnímatelnými držáky vlaječek, znaky „RF“ (Francouzská republika) na předních dveřích a trikolorami na přídi a zavazadlovém prostoru. Vůz má specifická 20palcová kola a anténu pro speciální prezidentský telekomunikační systém. Celková délka dosahuje 479 cm, přičemž rozvor se prodloužil o 20 cm na 294 cm. Šířka zůstává stejná, 191 cm, stejně jako výška, která činí 162 cm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?