Jedinečný DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE vychází z modelu DS CROSSBACK E-Tense 4×4 o výkonu 300 koní, k němuž přidává plné opancéřování, delší podvozek a specifickou výbavu.
Od vyhlášení 5. republiky používalo ve Francii vozy DS a SM, poté DS 5 a DS 7 CROSSBACK již sedm prezidentů. Emmanuel Macron se při své inauguraci v roce 2017 projel po Champs-Élysées ve voze DS 7 CROSSBACK Présidentiel. DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE je v této nové verzi vybaven plug-in hybridním motorem E-Tense o výkonu 300 k, inteligentním pohonem všech kol a získal inkoustově modrý odstín Blue Encre.
Pro splnění požadavků francouzského prezidenta byl vůz DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE prodloužen o 20 cm za středový sloupek a lze v něm tedy pohodlně pracovat. Prostor pro nohy se zvětšil na 54,50 cm.
Zadní lavici nahradila dvě komfortní samostatná sedadla. Černá kůže v odstínu Basalte je zdobena motivem hodinového pásku Bracelet, který je pro značku DS typický, a obě sedadla odděluje loketní opěrka. Střecha je zevnitř potažená semišovým materiálem Alcantara®. Uspořádání tohoto pracovního prostředí doplňují bezdrátové a USB nabíječky a otevřený středový držák dokumentů.
DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE je opatřen modročervenými blikajícími světly na přídi, odnímatelnými držáky vlaječek, znaky „RF“ (Francouzská republika) na předních dveřích a trikolorami na přídi a zavazadlovém prostoru. Vůz má specifická 20palcová kola a anténu pro speciální prezidentský telekomunikační systém. Celková délka dosahuje 479 cm, přičemž rozvor se prodloužil o 20 cm na 294 cm. Šířka zůstává stejná, 191 cm, stejně jako výška, která činí 162 cm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.