Netradiční podzimní termín Rallye Český Krumlov přilákal celkem na start 86 posádek. Jde v mnoha ohledech o výjimečný ročník, protože je to právě půl století od založení tohoto výjimečného společenského a sportovního podniku. Je zároveň závěrečnou soutěží tuzemské mistrovské sezony a pořadatelé, ÚAMK a Automotoklub Rallye Český Krumlov, připravili celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích.
Celý program otevře ve čtvrtek v 19 hodin, po skončení seznamovacích jízd, společenská akce v nově opraveném pavilonu Z českobudějovického výstaviště. Bude náhradou za tradiční setkání na letním parketu Holkov. Kromě současných posádek tam budou mít fanoušci šanci potkat legendy domácího rallye sportu. A to včetně vítězů minulých ročníků Rallye Český Krumlov.
Pátek 12. listopadu zahájí show legend, tedy exhibiční XIII. Rallye Legendy Show. Na její trať se postaví celkem 8 posádek. První „ostré“ auto vyrazí na trať v pátek v 18 hodin. Jak je v posledních letech zvykem, rallye odstartuje divácky mimořádně přitažlivou super speciálkou. A jelikož je v pořadí 48. ročník (vloni ho koronavir zastavil) výjimečný, bude i úvodní divácká erzeta na českobudějovickém výstavišti mimořádná. Poprvé v historii tohoto závodu se pojede za tmy.
Klasické testy budou na programu v sobotu a neděli, kdy na jezdce, ale i diváky čeká celkem 12 rychlostních zkoušek na 6 úsecích. ÚAMK láká fandy automobilových soutěží například na divácky přitažlivý slavnostní start v Jelení zahradě v Českém Krumlově. Dále trať povede Rožmitálem na Šumavě, kde se pojede v pořadí druhá erzeta. V úseku Rožmberk na Šumavě a Rožmberk nad Vltavou se odehraje třetí erzeta a čtvrtá zhruba ve 13 hodin pak v úseku Blansko a Svatý Jan nad Malší. Číslo 5 na výstavišti v krajském městě, č. 6 je Spolí – Rožmitál na Šumavě, č. 7. povede do Rožumberka nad Vltavou a č. 8 opět končí v místě Svatý Jan nad Malší.
Pořadatelé dodávají, že o posledních letošních bodech se rozhodne nejspíš až v neděli na Kohoutu (Soběnov – Předlesí) a Malontech (Rapotice – Rychnov nad Malší). Malonty se letos vrací a úseky, kam zavítali závodníci naposledy v roce 2009, s délkou přes pětadvacet kilometrů budou zlatým hřebem letošní sezony.
Kdo se postaví na start Rallye Český Krumlov? Celkem 86 posádek, mezi nimiž nechybí ani šampioni letošní závodní sezóny Jan Kopecký s Václavem Pechem (společně mají deset absolutních triumfů). Účast přislíbili Ladislav Křeček, Roman Kresta, Emil Triner, Václav Blahna, Dalibor Mrština a Jiří Urban. Přitažlivost rallye pro jezdce je pochopitelná, vždyť jde o závěrečný díl letošního Sonax mistrovství České republiky v rallye i domácího šampionátu historiků a bude zároveň vyvrcholením premiérového ročníku příhraničního poháru Inotech electronic Regional Rallye Cup.
To, zda vyhrála právě vaše posádka, které jste drželi palce, se dozvíte, stejně jako všichni ostatní příznivci motoristických soutěží, při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě v Českém Krumlovu ve 14 hodin. Šampioni pak dostanou šanci oslavit své umístění na rallye afterparty od 18 hodin.
Více na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Zdroj ÚAMK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?