Netradiční podzimní termín Rallye Český Krumlov přilákal celkem na start 86 posádek. Jde v mnoha ohledech o výjimečný ročník, protože je to právě půl století od založení tohoto výjimečného společenského a sportovního podniku. Je zároveň závěrečnou soutěží tuzemské mistrovské sezony a pořadatelé, ÚAMK a Automotoklub Rallye Český Krumlov, připravili celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích.
Celý program otevře ve čtvrtek v 19 hodin, po skončení seznamovacích jízd, společenská akce v nově opraveném pavilonu Z českobudějovického výstaviště. Bude náhradou za tradiční setkání na letním parketu Holkov. Kromě současných posádek tam budou mít fanoušci šanci potkat legendy domácího rallye sportu. A to včetně vítězů minulých ročníků Rallye Český Krumlov.
Pátek 12. listopadu zahájí show legend, tedy exhibiční XIII. Rallye Legendy Show. Na její trať se postaví celkem 8 posádek. První „ostré“ auto vyrazí na trať v pátek v 18 hodin. Jak je v posledních letech zvykem, rallye odstartuje divácky mimořádně přitažlivou super speciálkou. A jelikož je v pořadí 48. ročník (vloni ho koronavir zastavil) výjimečný, bude i úvodní divácká erzeta na českobudějovickém výstavišti mimořádná. Poprvé v historii tohoto závodu se pojede za tmy.
Klasické testy budou na programu v sobotu a neděli, kdy na jezdce, ale i diváky čeká celkem 12 rychlostních zkoušek na 6 úsecích. ÚAMK láká fandy automobilových soutěží například na divácky přitažlivý slavnostní start v Jelení zahradě v Českém Krumlově. Dále trať povede Rožmitálem na Šumavě, kde se pojede v pořadí druhá erzeta. V úseku Rožmberk na Šumavě a Rožmberk nad Vltavou se odehraje třetí erzeta a čtvrtá zhruba ve 13 hodin pak v úseku Blansko a Svatý Jan nad Malší. Číslo 5 na výstavišti v krajském městě, č. 6 je Spolí – Rožmitál na Šumavě, č. 7. povede do Rožumberka nad Vltavou a č. 8 opět končí v místě Svatý Jan nad Malší.
Pořadatelé dodávají, že o posledních letošních bodech se rozhodne nejspíš až v neděli na Kohoutu (Soběnov – Předlesí) a Malontech (Rapotice – Rychnov nad Malší). Malonty se letos vrací a úseky, kam zavítali závodníci naposledy v roce 2009, s délkou přes pětadvacet kilometrů budou zlatým hřebem letošní sezony.
Kdo se postaví na start Rallye Český Krumlov? Celkem 86 posádek, mezi nimiž nechybí ani šampioni letošní závodní sezóny Jan Kopecký s Václavem Pechem (společně mají deset absolutních triumfů). Účast přislíbili Ladislav Křeček, Roman Kresta, Emil Triner, Václav Blahna, Dalibor Mrština a Jiří Urban. Přitažlivost rallye pro jezdce je pochopitelná, vždyť jde o závěrečný díl letošního Sonax mistrovství České republiky v rallye i domácího šampionátu historiků a bude zároveň vyvrcholením premiérového ročníku příhraničního poháru Inotech electronic Regional Rallye Cup.
To, zda vyhrála právě vaše posádka, které jste drželi palce, se dozvíte, stejně jako všichni ostatní příznivci motoristických soutěží, při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě v Českém Krumlovu ve 14 hodin. Šampioni pak dostanou šanci oslavit své umístění na rallye afterparty od 18 hodin.
Více na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Zdroj ÚAMK
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.