Netradiční podzimní termín Rallye Český Krumlov přilákal celkem na start 86 posádek. Jde v mnoha ohledech o výjimečný ročník, protože je to právě půl století od založení tohoto výjimečného společenského a sportovního podniku. Je zároveň závěrečnou soutěží tuzemské mistrovské sezony a pořadatelé, ÚAMK a Automotoklub Rallye Český Krumlov, připravili celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích.
Celý program otevře ve čtvrtek v 19 hodin, po skončení seznamovacích jízd, společenská akce v nově opraveném pavilonu Z českobudějovického výstaviště. Bude náhradou za tradiční setkání na letním parketu Holkov. Kromě současných posádek tam budou mít fanoušci šanci potkat legendy domácího rallye sportu. A to včetně vítězů minulých ročníků Rallye Český Krumlov.
Pátek 12. listopadu zahájí show legend, tedy exhibiční XIII. Rallye Legendy Show. Na její trať se postaví celkem 8 posádek. První „ostré“ auto vyrazí na trať v pátek v 18 hodin. Jak je v posledních letech zvykem, rallye odstartuje divácky mimořádně přitažlivou super speciálkou. A jelikož je v pořadí 48. ročník (vloni ho koronavir zastavil) výjimečný, bude i úvodní divácká erzeta na českobudějovickém výstavišti mimořádná. Poprvé v historii tohoto závodu se pojede za tmy.
Klasické testy budou na programu v sobotu a neděli, kdy na jezdce, ale i diváky čeká celkem 12 rychlostních zkoušek na 6 úsecích. ÚAMK láká fandy automobilových soutěží například na divácky přitažlivý slavnostní start v Jelení zahradě v Českém Krumlově. Dále trať povede Rožmitálem na Šumavě, kde se pojede v pořadí druhá erzeta. V úseku Rožmberk na Šumavě a Rožmberk nad Vltavou se odehraje třetí erzeta a čtvrtá zhruba ve 13 hodin pak v úseku Blansko a Svatý Jan nad Malší. Číslo 5 na výstavišti v krajském městě, č. 6 je Spolí – Rožmitál na Šumavě, č. 7. povede do Rožumberka nad Vltavou a č. 8 opět končí v místě Svatý Jan nad Malší.
Pořadatelé dodávají, že o posledních letošních bodech se rozhodne nejspíš až v neděli na Kohoutu (Soběnov – Předlesí) a Malontech (Rapotice – Rychnov nad Malší). Malonty se letos vrací a úseky, kam zavítali závodníci naposledy v roce 2009, s délkou přes pětadvacet kilometrů budou zlatým hřebem letošní sezony.
Kdo se postaví na start Rallye Český Krumlov? Celkem 86 posádek, mezi nimiž nechybí ani šampioni letošní závodní sezóny Jan Kopecký s Václavem Pechem (společně mají deset absolutních triumfů). Účast přislíbili Ladislav Křeček, Roman Kresta, Emil Triner, Václav Blahna, Dalibor Mrština a Jiří Urban. Přitažlivost rallye pro jezdce je pochopitelná, vždyť jde o závěrečný díl letošního Sonax mistrovství České republiky v rallye i domácího šampionátu historiků a bude zároveň vyvrcholením premiérového ročníku příhraničního poháru Inotech electronic Regional Rallye Cup.
To, zda vyhrála právě vaše posádka, které jste drželi palce, se dozvíte, stejně jako všichni ostatní příznivci motoristických soutěží, při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě v Českém Krumlovu ve 14 hodin. Šampioni pak dostanou šanci oslavit své umístění na rallye afterparty od 18 hodin.
Více na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallyekrumlov.cz.
Zdroj ÚAMK
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?