Holdingová společnost Porsche SE, která je hlavním akcionářem německého automobilového koncernu Volkswagen, zvýšila v prvních třech čtvrtletích letošního roku čistý zisk na 3,3 miliardy eur (zhruba 83 miliard Kč) ze 437 milionů eur ve stejném loňském období. Oznámila to podle ČTK včera firma, která těžila z dobrých hospodářských výsledků Volkswagenu.
Společnost Porsche SE ovládají rodiny Porsche a Piëch. Podíl firmy na hlasovacích právech v koncernu Volkswagenu činí přes 53 procent, napsala agentura DPA.
"Výsledek po zdanění byl výrazně ovlivněn ziskem z investice ve Volkswagenu," uvedl holding Porsche SE ve své výsledkové zprávě. Potvrdil, že v celém letošním roce počítá s čistým ziskem v rozmezí od 3,4 do 4,9 miliardy eur.
Volkswagen koncem října oznámil, že v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil provozní zisk na téměř 14 miliard eur z pouhých 1,7 miliardy ve stejném loňském období, kdy výsledky podniku zasáhla pandemie covidu-19.
Holding Porsche SE není totožný s výrobcem sportovních vozů Porsche AG, který je jednou z divizí Volkswagenu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?