Holdingová společnost Porsche SE, která je hlavním akcionářem německého automobilového koncernu Volkswagen, zvýšila v prvních třech čtvrtletích letošního roku čistý zisk na 3,3 miliardy eur (zhruba 83 miliard Kč) ze 437 milionů eur ve stejném loňském období. Oznámila to podle ČTK včera firma, která těžila z dobrých hospodářských výsledků Volkswagenu.
Společnost Porsche SE ovládají rodiny Porsche a Piëch. Podíl firmy na hlasovacích právech v koncernu Volkswagenu činí přes 53 procent, napsala agentura DPA.
"Výsledek po zdanění byl výrazně ovlivněn ziskem z investice ve Volkswagenu," uvedl holding Porsche SE ve své výsledkové zprávě. Potvrdil, že v celém letošním roce počítá s čistým ziskem v rozmezí od 3,4 do 4,9 miliardy eur.
Volkswagen koncem října oznámil, že v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil provozní zisk na téměř 14 miliard eur z pouhých 1,7 miliardy ve stejném loňském období, kdy výsledky podniku zasáhla pandemie covidu-19.
Holding Porsche SE není totožný s výrobcem sportovních vozů Porsche AG, který je jednou z divizí Volkswagenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.