Holdingová společnost Porsche SE, která je hlavním akcionářem německého automobilového koncernu Volkswagen, zvýšila v prvních třech čtvrtletích letošního roku čistý zisk na 3,3 miliardy eur (zhruba 83 miliard Kč) ze 437 milionů eur ve stejném loňském období. Oznámila to podle ČTK včera firma, která těžila z dobrých hospodářských výsledků Volkswagenu.
Společnost Porsche SE ovládají rodiny Porsche a Piëch. Podíl firmy na hlasovacích právech v koncernu Volkswagenu činí přes 53 procent, napsala agentura DPA.
"Výsledek po zdanění byl výrazně ovlivněn ziskem z investice ve Volkswagenu," uvedl holding Porsche SE ve své výsledkové zprávě. Potvrdil, že v celém letošním roce počítá s čistým ziskem v rozmezí od 3,4 do 4,9 miliardy eur.
Volkswagen koncem října oznámil, že v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšil provozní zisk na téměř 14 miliard eur z pouhých 1,7 miliardy ve stejném loňském období, kdy výsledky podniku zasáhla pandemie covidu-19.
Holding Porsche SE není totožný s výrobcem sportovních vozů Porsche AG, který je jednou z divizí Volkswagenu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?