V Německu se v říjnu prodalo pouze 178.683 nových osobních aut, což je meziroční pokles o 34,9 procenta. Ve své zprávě to ve středu podle ČTK uvedl Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Vozů Škoda se meziročně dovezlo o 55,3 procenta méně, což je největší pokles ze všech importovaných značek. Z dovážených aut pak nejvíce, a to o 482,9 procenta, vzrostl zájem o elektromobily americké značky Tesla.
Z německých značek se v říjnu nejvíce zvýšil zájem o Smart - tato značka zaznamenala nárůst o 13 procent. Ostatní značky vykázaly ve srovnání se stejným obdobím loni pokles. Nejméně se snížil zájem o vozy Porsche, a to o 0,8 procenta. Všechny ostatní značky vykázaly dvouciferný procentní propad nových registrací. To se týká automobilky BMW, jejíchž vozů se minulý měsíc zaregistrovalo o 16,2 procenta méně, nebo i značky Volkswagen, jejíchž vozů zákazníci koupili o 40,2 procenta méně. Volkswagen zůstal s 15,8 procenta značkou s největším podílem na trhu.
Z dovážených značek se v září v meziročním srovnání dařilo kromě Tesly i značkám Polestar (plus 84,7 procenta), Mitsubishi (plus 5,9 procenta) nebo Subaru (plus 5,8 procenta). Nejhorší výsledek po automobilce Škoda měl Jaguar (minus 55,1 procenta). Nejvíce dováženými auty do Německa zůstávají vozy značky Hyundai s podílem na trhu 4,5 procenta.
Česká automobilka Škoda Auto prvenství nejsilnější importované značky ztratila v srpnu. Její podíl na nově prodaných osobních vozech v říjnu činil 4,3 procenta. Jestli byly příčinou nedodané vozy z důvodu nedostatku čipů či omezování výroby zpráva ČTK neuvádí.
Výrazný nárůst prodeje vykázaly v říjnu automobily s alternativním pohonem. Elektrických vozů se meziročně prodalo o 32 procent více, jejich říjnový podíl na prodaných osobních autech činil 17,1 procenta. Auta s benzinovým motorem naopak skončila meziročním propadem o 43,9 procenta, u dieselových motorů propad činil 56,7 procenta.
Od začátku roku bylo v Německu nově zaregistrováno téměř 2,2 milionu vozů, což je o 5,2 procenta méně než ve stejném období relativně slabého předchozího roku.
Trh s ojetými vozy se také zmenšuje. Za prvních deset měsíců se jich prodalo 5,7 milionu, o 3,4 procenta méně než ve stejném období předchozího roku.
Z výše uvedeného to na první pohled nemusí být zřejmé, ale meziročně došlo k oslabení prodejů o celých 35%, a to je k říjnu 2020, jenž byl díky koronavirových opatřením už tak slabým ve srovnání s roky předchozími, velice nepříjemným zjištěním.
Ač se o tom nemluví, vedení automobilek, států i EU zavírají oči a vedou diskuze o nutnosti snižování ekologické zátěže, dochází na automobilovém trhu k prudkému a především celkovému ochlazení...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.