V Německu se v říjnu prodalo pouze 178.683 nových osobních aut, což je meziroční pokles o 34,9 procenta. Ve své zprávě to ve středu podle ČTK uvedl Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Vozů Škoda se meziročně dovezlo o 55,3 procenta méně, což je největší pokles ze všech importovaných značek. Z dovážených aut pak nejvíce, a to o 482,9 procenta, vzrostl zájem o elektromobily americké značky Tesla.
Z německých značek se v říjnu nejvíce zvýšil zájem o Smart - tato značka zaznamenala nárůst o 13 procent. Ostatní značky vykázaly ve srovnání se stejným obdobím loni pokles. Nejméně se snížil zájem o vozy Porsche, a to o 0,8 procenta. Všechny ostatní značky vykázaly dvouciferný procentní propad nových registrací. To se týká automobilky BMW, jejíchž vozů se minulý měsíc zaregistrovalo o 16,2 procenta méně, nebo i značky Volkswagen, jejíchž vozů zákazníci koupili o 40,2 procenta méně. Volkswagen zůstal s 15,8 procenta značkou s největším podílem na trhu.
Z dovážených značek se v září v meziročním srovnání dařilo kromě Tesly i značkám Polestar (plus 84,7 procenta), Mitsubishi (plus 5,9 procenta) nebo Subaru (plus 5,8 procenta). Nejhorší výsledek po automobilce Škoda měl Jaguar (minus 55,1 procenta). Nejvíce dováženými auty do Německa zůstávají vozy značky Hyundai s podílem na trhu 4,5 procenta.
Česká automobilka Škoda Auto prvenství nejsilnější importované značky ztratila v srpnu. Její podíl na nově prodaných osobních vozech v říjnu činil 4,3 procenta. Jestli byly příčinou nedodané vozy z důvodu nedostatku čipů či omezování výroby zpráva ČTK neuvádí.
Výrazný nárůst prodeje vykázaly v říjnu automobily s alternativním pohonem. Elektrických vozů se meziročně prodalo o 32 procent více, jejich říjnový podíl na prodaných osobních autech činil 17,1 procenta. Auta s benzinovým motorem naopak skončila meziročním propadem o 43,9 procenta, u dieselových motorů propad činil 56,7 procenta.
Od začátku roku bylo v Německu nově zaregistrováno téměř 2,2 milionu vozů, což je o 5,2 procenta méně než ve stejném období relativně slabého předchozího roku.
Trh s ojetými vozy se také zmenšuje. Za prvních deset měsíců se jich prodalo 5,7 milionu, o 3,4 procenta méně než ve stejném období předchozího roku.
Z výše uvedeného to na první pohled nemusí být zřejmé, ale meziročně došlo k oslabení prodejů o celých 35%, a to je k říjnu 2020, jenž byl díky koronavirových opatřením už tak slabým ve srovnání s roky předchozími, velice nepříjemným zjištěním.
Ač se o tom nemluví, vedení automobilek, států i EU zavírají oči a vedou diskuze o nutnosti snižování ekologické zátěže, dochází na automobilovém trhu k prudkému a především celkovému ochlazení...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.