V Německu se v říjnu prodalo pouze 178.683 nových osobních aut, což je meziroční pokles o 34,9 procenta. Ve své zprávě to ve středu podle ČTK uvedl Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Vozů Škoda se meziročně dovezlo o 55,3 procenta méně, což je největší pokles ze všech importovaných značek. Z dovážených aut pak nejvíce, a to o 482,9 procenta, vzrostl zájem o elektromobily americké značky Tesla.
Z německých značek se v říjnu nejvíce zvýšil zájem o Smart - tato značka zaznamenala nárůst o 13 procent. Ostatní značky vykázaly ve srovnání se stejným obdobím loni pokles. Nejméně se snížil zájem o vozy Porsche, a to o 0,8 procenta. Všechny ostatní značky vykázaly dvouciferný procentní propad nových registrací. To se týká automobilky BMW, jejíchž vozů se minulý měsíc zaregistrovalo o 16,2 procenta méně, nebo i značky Volkswagen, jejíchž vozů zákazníci koupili o 40,2 procenta méně. Volkswagen zůstal s 15,8 procenta značkou s největším podílem na trhu.
Z dovážených značek se v září v meziročním srovnání dařilo kromě Tesly i značkám Polestar (plus 84,7 procenta), Mitsubishi (plus 5,9 procenta) nebo Subaru (plus 5,8 procenta). Nejhorší výsledek po automobilce Škoda měl Jaguar (minus 55,1 procenta). Nejvíce dováženými auty do Německa zůstávají vozy značky Hyundai s podílem na trhu 4,5 procenta.
Česká automobilka Škoda Auto prvenství nejsilnější importované značky ztratila v srpnu. Její podíl na nově prodaných osobních vozech v říjnu činil 4,3 procenta. Jestli byly příčinou nedodané vozy z důvodu nedostatku čipů či omezování výroby zpráva ČTK neuvádí.
Výrazný nárůst prodeje vykázaly v říjnu automobily s alternativním pohonem. Elektrických vozů se meziročně prodalo o 32 procent více, jejich říjnový podíl na prodaných osobních autech činil 17,1 procenta. Auta s benzinovým motorem naopak skončila meziročním propadem o 43,9 procenta, u dieselových motorů propad činil 56,7 procenta.
Od začátku roku bylo v Německu nově zaregistrováno téměř 2,2 milionu vozů, což je o 5,2 procenta méně než ve stejném období relativně slabého předchozího roku.
Trh s ojetými vozy se také zmenšuje. Za prvních deset měsíců se jich prodalo 5,7 milionu, o 3,4 procenta méně než ve stejném období předchozího roku.
Z výše uvedeného to na první pohled nemusí být zřejmé, ale meziročně došlo k oslabení prodejů o celých 35%, a to je k říjnu 2020, jenž byl díky koronavirových opatřením už tak slabým ve srovnání s roky předchozími, velice nepříjemným zjištěním.
Ač se o tom nemluví, vedení automobilek, států i EU zavírají oči a vedou diskuze o nutnosti snižování ekologické zátěže, dochází na automobilovém trhu k prudkému a především celkovému ochlazení...
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.