V Německu se v říjnu prodalo pouze 178.683 nových osobních aut, což je meziroční pokles o 34,9 procenta. Ve své zprávě to ve středu podle ČTK uvedl Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Vozů Škoda se meziročně dovezlo o 55,3 procenta méně, což je největší pokles ze všech importovaných značek. Z dovážených aut pak nejvíce, a to o 482,9 procenta, vzrostl zájem o elektromobily americké značky Tesla.
Z německých značek se v říjnu nejvíce zvýšil zájem o Smart - tato značka zaznamenala nárůst o 13 procent. Ostatní značky vykázaly ve srovnání se stejným obdobím loni pokles. Nejméně se snížil zájem o vozy Porsche, a to o 0,8 procenta. Všechny ostatní značky vykázaly dvouciferný procentní propad nových registrací. To se týká automobilky BMW, jejíchž vozů se minulý měsíc zaregistrovalo o 16,2 procenta méně, nebo i značky Volkswagen, jejíchž vozů zákazníci koupili o 40,2 procenta méně. Volkswagen zůstal s 15,8 procenta značkou s největším podílem na trhu.
Z dovážených značek se v září v meziročním srovnání dařilo kromě Tesly i značkám Polestar (plus 84,7 procenta), Mitsubishi (plus 5,9 procenta) nebo Subaru (plus 5,8 procenta). Nejhorší výsledek po automobilce Škoda měl Jaguar (minus 55,1 procenta). Nejvíce dováženými auty do Německa zůstávají vozy značky Hyundai s podílem na trhu 4,5 procenta.
Česká automobilka Škoda Auto prvenství nejsilnější importované značky ztratila v srpnu. Její podíl na nově prodaných osobních vozech v říjnu činil 4,3 procenta. Jestli byly příčinou nedodané vozy z důvodu nedostatku čipů či omezování výroby zpráva ČTK neuvádí.
Výrazný nárůst prodeje vykázaly v říjnu automobily s alternativním pohonem. Elektrických vozů se meziročně prodalo o 32 procent více, jejich říjnový podíl na prodaných osobních autech činil 17,1 procenta. Auta s benzinovým motorem naopak skončila meziročním propadem o 43,9 procenta, u dieselových motorů propad činil 56,7 procenta.
Od začátku roku bylo v Německu nově zaregistrováno téměř 2,2 milionu vozů, což je o 5,2 procenta méně než ve stejném období relativně slabého předchozího roku.
Trh s ojetými vozy se také zmenšuje. Za prvních deset měsíců se jich prodalo 5,7 milionu, o 3,4 procenta méně než ve stejném období předchozího roku.
Z výše uvedeného to na první pohled nemusí být zřejmé, ale meziročně došlo k oslabení prodejů o celých 35%, a to je k říjnu 2020, jenž byl díky koronavirových opatřením už tak slabým ve srovnání s roky předchozími, velice nepříjemným zjištěním.
Ač se o tom nemluví, vedení automobilek, států i EU zavírají oči a vedou diskuze o nutnosti snižování ekologické zátěže, dochází na automobilovém trhu k prudkému a především celkovému ochlazení...
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.