V Toyotě GR Yaris na sedadle spolujezdce s rally závodníkem, Petr Semerád umí

Toyota Yaris GR
Toyota Yaris GR, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 27. října 2021 16:56
Sdílej:

Zúčastnil jsem se novinářské akce TOYOTA OFFROAD DEN. Program byl tak pestrý, že by byla škoda vměstnat ho celý do jednoho článku. Proto vám budeme přinášet zážitky z této povedené akce ve větším množství článků.

TOYOTA OFFROAD DEN se konal v areálu Adventure Land Vrchbělá / Bělá pod Bezdězem. Když pomineme kávičky a oběd, akce se skládala ze tří hlavních částí. - testovací jízdy těžkých off-roadů + rally s profi řidičem- testovací jízdy lehkých off-roadů- testovací jízdy s osobními vozy

Já byl ve skupině, která začínala s jízdami rally s profi řidičem. Na place byla připravena Toyota GR Yaris a mladý kluk, který nás s ní měl po místním okruhu vozit. Oním klukem nebyl nikdo jiný, než Petr Semerád, nejmladší vítěz soutěže rally u nás.

Čekala nás tři kola na malém okruhu, která měří 1 300 m. Takže celkem skoro 4 km jako spolujezdec nadaného závodníka v úžasném GR Yarisu. Přišla na mě řada, s Petrem jsme si potykali a jeho první otázka na mě byla, jak jsem na tom s vysokou rychlostí, že můj předchůdce tu jízdu úplně dobře nezvládal. Opáčil jsem mu, že má mou plnou důvěru a ať ukáže, co umí.

Toyota GR Yaris je díky přeplňovanému tříválci 1.6 litru o výkonu 192 kW (261 koní) a točivému momentu 360 N.m. proudícím na všechna čtyři kola pekelně rychlým vozem. Ale jak moc umí být rychlým, to se ukáže až v rukou někoho, kdo má pro řízení talent. Petr Semerád tento talent bezpochyby má, jelikož jízda byla neskutečně rychlá. Na úzké rozbité silnici plné listí si Petr Yaríska vodil s naprostou lehkostí, tam kde já bych dávno brzdil, mladý rally závodník stále zrychloval za doprovodu kvílení všech čtyř pneumatik, které byly každou chvíli v krásně kontrolovaném smyku. Žádná nedotáčivost, či přeřazení, auto poslouchalo takovým způsobem, že se mi tomu ani nechtělo věřit. Vracečka přes ruční brzdu, prohrábnutí všech čtyř kol a výstřel kupředu.

Po těch pár minutách v roli spolujezdce jsem si uvědomil, že umím řídit asi tak dobře, jako hrát šachy. Tak nějak tuším, jak na to, ale na takového profíka opravdu nemám. Chtěl bych poděkovat společnosti Toyota a Petrovi Semerádovi za nevšední zážitek.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.