V Toyotě GR Yaris na sedadle spolujezdce s rally závodníkem, Petr Semerád umí

Toyota Yaris GR
Toyota Yaris GR, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 27. října 2021 16:56
Sdílej:

Zúčastnil jsem se novinářské akce TOYOTA OFFROAD DEN. Program byl tak pestrý, že by byla škoda vměstnat ho celý do jednoho článku. Proto vám budeme přinášet zážitky z této povedené akce ve větším množství článků.

TOYOTA OFFROAD DEN se konal v areálu Adventure Land Vrchbělá / Bělá pod Bezdězem. Když pomineme kávičky a oběd, akce se skládala ze tří hlavních částí. - testovací jízdy těžkých off-roadů + rally s profi řidičem- testovací jízdy lehkých off-roadů- testovací jízdy s osobními vozy

Já byl ve skupině, která začínala s jízdami rally s profi řidičem. Na place byla připravena Toyota GR Yaris a mladý kluk, který nás s ní měl po místním okruhu vozit. Oním klukem nebyl nikdo jiný, než Petr Semerád, nejmladší vítěz soutěže rally u nás.

Čekala nás tři kola na malém okruhu, která měří 1 300 m. Takže celkem skoro 4 km jako spolujezdec nadaného závodníka v úžasném GR Yarisu. Přišla na mě řada, s Petrem jsme si potykali a jeho první otázka na mě byla, jak jsem na tom s vysokou rychlostí, že můj předchůdce tu jízdu úplně dobře nezvládal. Opáčil jsem mu, že má mou plnou důvěru a ať ukáže, co umí.

Toyota GR Yaris je díky přeplňovanému tříválci 1.6 litru o výkonu 192 kW (261 koní) a točivému momentu 360 N.m. proudícím na všechna čtyři kola pekelně rychlým vozem. Ale jak moc umí být rychlým, to se ukáže až v rukou někoho, kdo má pro řízení talent. Petr Semerád tento talent bezpochyby má, jelikož jízda byla neskutečně rychlá. Na úzké rozbité silnici plné listí si Petr Yaríska vodil s naprostou lehkostí, tam kde já bych dávno brzdil, mladý rally závodník stále zrychloval za doprovodu kvílení všech čtyř pneumatik, které byly každou chvíli v krásně kontrolovaném smyku. Žádná nedotáčivost, či přeřazení, auto poslouchalo takovým způsobem, že se mi tomu ani nechtělo věřit. Vracečka přes ruční brzdu, prohrábnutí všech čtyř kol a výstřel kupředu.

Po těch pár minutách v roli spolujezdce jsem si uvědomil, že umím řídit asi tak dobře, jako hrát šachy. Tak nějak tuším, jak na to, ale na takového profíka opravdu nemám. Chtěl bych poděkovat společnosti Toyota a Petrovi Semerádovi za nevšední zážitek.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.