Zúčastnil jsem se novinářské akce TOYOTA OFFROAD DEN. Program byl tak pestrý, že by byla škoda vměstnat ho celý do jednoho článku. Proto vám budeme přinášet zážitky z této povedené akce ve větším množství článků.
TOYOTA OFFROAD DEN se konal v areálu Adventure Land Vrchbělá / Bělá pod Bezdězem. Když pomineme kávičky a oběd, akce se skládala ze tří hlavních částí. - testovací jízdy těžkých off-roadů + rally s profi řidičem- testovací jízdy lehkých off-roadů- testovací jízdy s osobními vozy
Já byl ve skupině, která začínala s jízdami rally s profi řidičem. Na place byla připravena Toyota GR Yaris a mladý kluk, který nás s ní měl po místním okruhu vozit. Oním klukem nebyl nikdo jiný, než Petr Semerád, nejmladší vítěz soutěže rally u nás.
Čekala nás tři kola na malém okruhu, která měří 1 300 m. Takže celkem skoro 4 km jako spolujezdec nadaného závodníka v úžasném GR Yarisu. Přišla na mě řada, s Petrem jsme si potykali a jeho první otázka na mě byla, jak jsem na tom s vysokou rychlostí, že můj předchůdce tu jízdu úplně dobře nezvládal. Opáčil jsem mu, že má mou plnou důvěru a ať ukáže, co umí.
Toyota GR Yaris je díky přeplňovanému tříválci 1.6 litru o výkonu 192 kW (261 koní) a točivému momentu 360 N.m. proudícím na všechna čtyři kola pekelně rychlým vozem. Ale jak moc umí být rychlým, to se ukáže až v rukou někoho, kdo má pro řízení talent. Petr Semerád tento talent bezpochyby má, jelikož jízda byla neskutečně rychlá. Na úzké rozbité silnici plné listí si Petr Yaríska vodil s naprostou lehkostí, tam kde já bych dávno brzdil, mladý rally závodník stále zrychloval za doprovodu kvílení všech čtyř pneumatik, které byly každou chvíli v krásně kontrolovaném smyku. Žádná nedotáčivost, či přeřazení, auto poslouchalo takovým způsobem, že se mi tomu ani nechtělo věřit. Vracečka přes ruční brzdu, prohrábnutí všech čtyř kol a výstřel kupředu.
Po těch pár minutách v roli spolujezdce jsem si uvědomil, že umím řídit asi tak dobře, jako hrát šachy. Tak nějak tuším, jak na to, ale na takového profíka opravdu nemám. Chtěl bych poděkovat společnosti Toyota a Petrovi Semerádovi za nevšední zážitek.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.