Zúčastnil jsem se novinářské akce TOYOTA OFFROAD DEN. Program byl tak pestrý, že by byla škoda vměstnat ho celý do jednoho článku. Proto vám budeme přinášet zážitky z této povedené akce ve větším množství článků.
TOYOTA OFFROAD DEN se konal v areálu Adventure Land Vrchbělá / Bělá pod Bezdězem. Když pomineme kávičky a oběd, akce se skládala ze tří hlavních částí. - testovací jízdy těžkých off-roadů + rally s profi řidičem- testovací jízdy lehkých off-roadů- testovací jízdy s osobními vozy
Já byl ve skupině, která začínala s jízdami rally s profi řidičem. Na place byla připravena Toyota GR Yaris a mladý kluk, který nás s ní měl po místním okruhu vozit. Oním klukem nebyl nikdo jiný, než Petr Semerád, nejmladší vítěz soutěže rally u nás.
Čekala nás tři kola na malém okruhu, která měří 1 300 m. Takže celkem skoro 4 km jako spolujezdec nadaného závodníka v úžasném GR Yarisu. Přišla na mě řada, s Petrem jsme si potykali a jeho první otázka na mě byla, jak jsem na tom s vysokou rychlostí, že můj předchůdce tu jízdu úplně dobře nezvládal. Opáčil jsem mu, že má mou plnou důvěru a ať ukáže, co umí.
Toyota GR Yaris je díky přeplňovanému tříválci 1.6 litru o výkonu 192 kW (261 koní) a točivému momentu 360 N.m. proudícím na všechna čtyři kola pekelně rychlým vozem. Ale jak moc umí být rychlým, to se ukáže až v rukou někoho, kdo má pro řízení talent. Petr Semerád tento talent bezpochyby má, jelikož jízda byla neskutečně rychlá. Na úzké rozbité silnici plné listí si Petr Yaríska vodil s naprostou lehkostí, tam kde já bych dávno brzdil, mladý rally závodník stále zrychloval za doprovodu kvílení všech čtyř pneumatik, které byly každou chvíli v krásně kontrolovaném smyku. Žádná nedotáčivost, či přeřazení, auto poslouchalo takovým způsobem, že se mi tomu ani nechtělo věřit. Vracečka přes ruční brzdu, prohrábnutí všech čtyř kol a výstřel kupředu.
Po těch pár minutách v roli spolujezdce jsem si uvědomil, že umím řídit asi tak dobře, jako hrát šachy. Tak nějak tuším, jak na to, ale na takového profíka opravdu nemám. Chtěl bych poděkovat společnosti Toyota a Petrovi Semerádovi za nevšední zážitek.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.