Ve světle nedávných cenových šoků u pohonných hmot je určitě příjemnou zprávou, že SEAT přichází na tuzemský trh s novými, extrémně hospodárnými verzemi populárních modelů Ibiza a Cordoba.
Jde o vozy poháněné ekonomickými a přitom překvapivě vitálními turbodiesely 1.4 TDI, jejichž normovaná průměrná spotřeba se s velkou rezervou srovná pod pět litrů nafty.
SEAT nabízí nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI, který je derivátem uznávaných turbodieselů 1.9 TDI koncernu Volkswagen, ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k a 59 kW/80 k. Díky sofistikované technologii přímého vstřikování "čerpadlo-tryska" propůjčují tyto moderní motory modelům Ibiza i Cordoba dynamiku, plně srovnatelnou (a v mnoha případech i lepší) než v případě vozů se zážehovými motory stejného objemu.
Konkrétně kompaktní Ibiza se základní verzí tříválce 1.4 TDI/51 kW se dokáže z klidu na 100 km/h rozjet za 14,8 s a jede až 166 km/h, silnější verze 1.4 TDI/59 kW zvládá sprint z 0-100 km/h během 12,9 s a rozjede se až na 176 km/h. Kombinovaná spotřeba těchto modelů přitom činí jen 4,7, resp. 4,6 l/100 km.
Stejně nízkou spotřebou se chlubí i sesterské elegantní sedany Cordoba s nadprůměrně velkým zavazadlovým prostorem, které jedou až 167, resp. 177 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlují za 15,2, resp. 13,2 s.
Dovozce automobilů SEAT kombinuje nové motory 1.4 TDI s modely Ibiza i Cordoba ve výbavách Reference a Stylance. Už za 352 900 Kč může zákazník získat Ibizu Reference s motorem o výkonu 51 kW, v jejíž výbavě nechybí např. čelní airbagy, nastavitelný volant i sedadlo řidiče, tónovaná skla nebo ukazatel vnější teploty. Za silnější motor 1.4 TDI/59 kW zákazník připlatí 33 000 Kč. Obdobně vybavené modely Cordoba přijdou na 368 900 Kč, resp. 412 900 Kč.
I nyní může zákazník k vozům SEAT Ibiza a Cordoba dostat klimatizaci zdarma nebo si vůz odvézt za cenu nižší o 30 000 Kč.
Seat ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.