Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

ar1, 26. září 2005, 11:34 Google+

Ve světle nedávných cenových šoků u pohonných hmot je určitě příjemnou zprávou, že SEAT přichází na tuzemský trh s novými, extrémně hospodárnými verzemi populárních modelů Ibiza a Cordoba.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza

Ibiza | foto: Seat

Sdílejte článek

Jde o vozy poháněné ekonomickými a přitom překvapivě vitálními turbodiesely 1.4 TDI, jejichž normovaná průměrná spotřeba se s velkou rezervou srovná pod pět litrů nafty.

SEAT nabízí nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI, který je derivátem uznávaných turbodieselů 1.9 TDI koncernu Volkswagen, ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k a 59 kW/80 k. Díky sofistikované technologii přímého vstřikování "čerpadlo-tryska" propůjčují tyto moderní motory modelům Ibiza i Cordoba dynamiku, plně srovnatelnou (a v mnoha případech i lepší) než v případě vozů se zážehovými motory stejného objemu.

Konkrétně kompaktní Ibiza se základní verzí tříválce 1.4 TDI/51 kW se dokáže z klidu na 100 km/h rozjet za 14,8 s a jede až 166 km/h, silnější verze 1.4 TDI/59 kW zvládá sprint z 0-100 km/h během 12,9 s a rozjede se až na 176 km/h. Kombinovaná spotřeba těchto modelů přitom činí jen 4,7, resp. 4,6 l/100 km.

Stejně nízkou spotřebou se chlubí i sesterské elegantní sedany Cordoba s nadprůměrně velkým zavazadlovým prostorem, které jedou až 167, resp. 177 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlují za 15,2, resp. 13,2 s.

Dovozce automobilů SEAT kombinuje nové motory 1.4 TDI s modely Ibiza i Cordoba ve výbavách Reference a Stylance. Už za 352 900 Kč může zákazník získat Ibizu Reference s motorem o výkonu 51 kW, v jejíž výbavě nechybí např. čelní airbagy, nastavitelný volant i sedadlo řidiče, tónovaná skla nebo ukazatel vnější teploty. Za silnější motor 1.4 TDI/59 kW zákazník připlatí 33 000 Kč. Obdobně vybavené modely Cordoba přijdou na 368 900 Kč, resp. 412 900 Kč.

I nyní může zákazník k vozům SEAT Ibiza a Cordoba dostat klimatizaci zdarma nebo si vůz odvézt za cenu nižší o 30 000 Kč.

Seat ČR

Vytisknout

Diskuze: Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Passat

VW Passat s novým vylepšením designu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  2. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  3. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  4. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

  5. Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

  6. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud