Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

ar1, 26. září 2005, 11:34 Google+

Ve světle nedávných cenových šoků u pohonných hmot je určitě příjemnou zprávou, že SEAT přichází na tuzemský trh s novými, extrémně hospodárnými verzemi populárních modelů Ibiza a Cordoba.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza

Ibiza | foto: Seat

Sdílejte článek

Jde o vozy poháněné ekonomickými a přitom překvapivě vitálními turbodiesely 1.4 TDI, jejichž normovaná průměrná spotřeba se s velkou rezervou srovná pod pět litrů nafty.

SEAT nabízí nový tříválcový turbodiesel 1.4 TDI, který je derivátem uznávaných turbodieselů 1.9 TDI koncernu Volkswagen, ve dvou výkonových verzích: 51 kW/70 k a 59 kW/80 k. Díky sofistikované technologii přímého vstřikování "čerpadlo-tryska" propůjčují tyto moderní motory modelům Ibiza i Cordoba dynamiku, plně srovnatelnou (a v mnoha případech i lepší) než v případě vozů se zážehovými motory stejného objemu.

Konkrétně kompaktní Ibiza se základní verzí tříválce 1.4 TDI/51 kW se dokáže z klidu na 100 km/h rozjet za 14,8 s a jede až 166 km/h, silnější verze 1.4 TDI/59 kW zvládá sprint z 0-100 km/h během 12,9 s a rozjede se až na 176 km/h. Kombinovaná spotřeba těchto modelů přitom činí jen 4,7, resp. 4,6 l/100 km.

Stejně nízkou spotřebou se chlubí i sesterské elegantní sedany Cordoba s nadprůměrně velkým zavazadlovým prostorem, které jedou až 167, resp. 177 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlují za 15,2, resp. 13,2 s.

Dovozce automobilů SEAT kombinuje nové motory 1.4 TDI s modely Ibiza i Cordoba ve výbavách Reference a Stylance. Už za 352 900 Kč může zákazník získat Ibizu Reference s motorem o výkonu 51 kW, v jejíž výbavě nechybí např. čelní airbagy, nastavitelný volant i sedadlo řidiče, tónovaná skla nebo ukazatel vnější teploty. Za silnější motor 1.4 TDI/59 kW zákazník připlatí 33 000 Kč. Obdobně vybavené modely Cordoba přijdou na 368 900 Kč, resp. 412 900 Kč.

I nyní může zákazník k vozům SEAT Ibiza a Cordoba dostat klimatizaci zdarma nebo si vůz odvézt za cenu nižší o 30 000 Kč.

Seat ČR

Vytisknout

Diskuze: Motory 1.4 TDI pro Seat Ibiza a Cordoba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

FINÁLE DLOUHODOBÉHO TESTU: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – měli byste si ho koupit?

Ilustrační foto

Cena dálničních známek pro rok 2025, vozy s alternativními pohony mají výrazné slevy

Škoda Elroq

První jízdy s novou Škodou Elroq – má potenciál dobýt český trh s elektromobily ?

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

reklama

Doporučujeme

Passat

VW Passat s novým vylepšením designu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena dálničních známek pro rok 2025, vozy s alternativními pohony mají výrazné slevy

  2. FINÁLE DLOUHODOBÉHO TESTU: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – měli byste si ho koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud