Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl dnes ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
"Při této odstávce se budeme soustředit na dokončení zhruba 10.000 rozpracovaných vozů, které tak budeme moci rychleji dodat našim zákazníkům. V pátek 22. října rovněž proběhne plánovaná každoroční inventura zásob a obalů," řekl Kotera.
"Naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců," řekl Kotera, Zaměstnanci automobilky Škoda Auto zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku.
Náhradu mzdy dostávají také agenturní zaměstnanci. "Škoda Auto ve spolupráci se sociálním partnerem přistupuje k agenturním zaměstnancům stejně jako ke kmenovým, to znamená, že mají stejné náhrady. O dalších krocích budeme jednat zase tedy s uživatelem a v úzké spolupráci s odbory," řekla dnes ČTK generální ředitelka ManpowerGroup Jaroslava Rezlerová.
Škoda Auto již dříve uvedla, že kvůli nedostatku čipů výrazně omezí či zcela zastaví výrobu nových aut. Zaměří se na dokončení rozdělaných aut, jejichž počet se dlouhodobě pohybuje mezi 30.000 až 50.000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.