Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl dnes ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
"Při této odstávce se budeme soustředit na dokončení zhruba 10.000 rozpracovaných vozů, které tak budeme moci rychleji dodat našim zákazníkům. V pátek 22. října rovněž proběhne plánovaná každoroční inventura zásob a obalů," řekl Kotera.
"Naší nejvyšší prioritou je a zůstane dlouhodobé zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy našich zaměstnanců," řekl Kotera, Zaměstnanci automobilky Škoda Auto zůstávají doma za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak podle odborů zhruba odpovídá dennímu výdělku.
Náhradu mzdy dostávají také agenturní zaměstnanci. "Škoda Auto ve spolupráci se sociálním partnerem přistupuje k agenturním zaměstnancům stejně jako ke kmenovým, to znamená, že mají stejné náhrady. O dalších krocích budeme jednat zase tedy s uživatelem a v úzké spolupráci s odbory," řekla dnes ČTK generální ředitelka ManpowerGroup Jaroslava Rezlerová.
Škoda Auto již dříve uvedla, že kvůli nedostatku čipů výrazně omezí či zcela zastaví výrobu nových aut. Zaměří se na dokončení rozdělaných aut, jejichž počet se dlouhodobě pohybuje mezi 30.000 až 50.000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.