Šéf amerického výrobce elektromobilů Tesla Elon Musk podle ČTK o víkendu prostřednictvím videohovoru oslovil dvě stovky vedoucích představitelů konkurenční německé společnosti Volkswagen na jejich setkání v rakouském horském letovisku Alpbach.
Hovořil například o snaze Volkswagenu o přechod k elektromobilům, o svém manažerském stylu či o nynějších problémech v dodavatelských řetězcích a výrobě, napsala agentura Bloomberg.
Podle mluvčího koncernu Volkswagen pozval Muska koncernový šéf Herbert Diess. "Jako překvapivý host se k nám večer prostřednictvím videohovoru připojil Elon Musk. Rád slyším, že se i náš nejsilnější konkurent domnívá, že uspějeme v transformaci, pokud na ní budeme pracovat ze všech sil," uvedl Diess na sociální síti LinkedIn.
Cílem Volkswagenu je vystřídat konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě. Německý koncern chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně. Součástí koncernu je rovněž automobilka Škoda Auto.
Tesla nyní čeká na konečné povolení pro svou novou továrnu, kterou staví nedaleko Berlína. Automobilka chce ve svém prvním evropském závodě zpočátku vyrábět 150.000 elektromobilů ročně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?