Šéf amerického výrobce elektromobilů Tesla Elon Musk podle ČTK o víkendu prostřednictvím videohovoru oslovil dvě stovky vedoucích představitelů konkurenční německé společnosti Volkswagen na jejich setkání v rakouském horském letovisku Alpbach.
Hovořil například o snaze Volkswagenu o přechod k elektromobilům, o svém manažerském stylu či o nynějších problémech v dodavatelských řetězcích a výrobě, napsala agentura Bloomberg.
Podle mluvčího koncernu Volkswagen pozval Muska koncernový šéf Herbert Diess. "Jako překvapivý host se k nám večer prostřednictvím videohovoru připojil Elon Musk. Rád slyším, že se i náš nejsilnější konkurent domnívá, že uspějeme v transformaci, pokud na ní budeme pracovat ze všech sil," uvedl Diess na sociální síti LinkedIn.
Cílem Volkswagenu je vystřídat konkurenta Tesla na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě. Německý koncern chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně. Součástí koncernu je rovněž automobilka Škoda Auto.
Tesla nyní čeká na konečné povolení pro svou novou továrnu, kterou staví nedaleko Berlína. Automobilka chce ve svém prvním evropském závodě zpočátku vyrábět 150.000 elektromobilů ročně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?