Od zahájení prodeje si zákazníci objednali již více než 144 000 vozů Volkswagen ID.3 a přibližně 50 procent z nich jsou noví zákazníci značky. Jedná se o nejprodávanější elektromobil v Evropě v srpnu 2021. Nejčastěji uváděné důvody koupě jsou oleduplnost vůči klimatu, inovace a masivní prodejní síť. Volkswagen je díky rodině modelů ID lídrem elektromobilového trhu v Evropě.
Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.
Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. „Model ID.3 získal pro značku Volkswagen nadprůměrné množství nových skupin zákazníků. Sedmdesát tisíc nových zákazníků je jasným důkazem, že s tímto vozem a naší strategií elektromobility kráčíme správným směrem.“
Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů.
Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %). Pro mnohé zákazníky byla významná také osobní zákaznická péče v prodejní a servisní síti značky Volkswagen.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?