Od zahájení prodeje si zákazníci objednali již více než 144 000 vozů Volkswagen ID.3 a přibližně 50 procent z nich jsou noví zákazníci značky. Jedná se o nejprodávanější elektromobil v Evropě v srpnu 2021. Nejčastěji uváděné důvody koupě jsou oleduplnost vůči klimatu, inovace a masivní prodejní síť. Volkswagen je díky rodině modelů ID lídrem elektromobilového trhu v Evropě.
Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.
Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. „Model ID.3 získal pro značku Volkswagen nadprůměrné množství nových skupin zákazníků. Sedmdesát tisíc nových zákazníků je jasným důkazem, že s tímto vozem a naší strategií elektromobility kráčíme správným směrem.“
Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů.
Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %). Pro mnohé zákazníky byla významná také osobní zákaznická péče v prodejní a servisní síti značky Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.