Španělský webový magazín km.77.com podrobil naši Škodu Enyaq iV losímu testu. Výsledky byly výrazně horší než u sesterského Volkswagenu ID.4.
Škoda Enyaq iV v základní motorizaci, tedy s pohonem zadních kol elektromotorem o výkonu 132 kW (180 koní), se zúčastnila losího testu pořádaného magazínem km.77.com. Jak již název magazínu napovídá, pořádání tohoto testu jim není cizí.
Jak test probíhal? Nejprve se zkušební jezdec rozjel na rychlost 77 km/h (název webu). Dle jeho vyjádření se při manévru necítil nikterak nebezpečně, ale přesto Enyaq iV srazil 3 kužely, tudíž losím testem v této rychlosti neprošel. Při dalších pokusech byly výsledky elektrické Škodovky daleko horší než jaké testovací řidič předpokládal.
Co bylo na vině?Zásluhu na špatném výsledku měly převážně dva faktory. Tím prvním bylo použití ekologických pneumatik Bridgestone Turanza Eco. Tím druhým faktorem bylo nevhodné nastavení ESP, které , ač se snažilo potlačit přetáčivost, v poslední části testu udělalo pravý opak a Enyaq iV byl ke konci takřka neovladatelný.
Jaký byl tedy výsledek?Škoda Enyaq iV dokázala mezi kužely projet maximální rychlostí pouhých 67 km/h. To je ještě horší výsledek, než jakým se rozhodně nebudou chlubit u Fordu. Mustang Mach-E, což je konkurent pro naši Škodu, zvládl losí test v rychlosti 68 km/h. Překvapením je, že Volkswagen ID.4 tento test zvládl výrazně lépe než sesterská Škoda Enyaq iV a to s rychlostí 73 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.