Španělský webový magazín km.77.com podrobil naši Škodu Enyaq iV losímu testu. Výsledky byly výrazně horší než u sesterského Volkswagenu ID.4.
Škoda Enyaq iV v základní motorizaci, tedy s pohonem zadních kol elektromotorem o výkonu 132 kW (180 koní), se zúčastnila losího testu pořádaného magazínem km.77.com. Jak již název magazínu napovídá, pořádání tohoto testu jim není cizí.
Jak test probíhal? Nejprve se zkušební jezdec rozjel na rychlost 77 km/h (název webu). Dle jeho vyjádření se při manévru necítil nikterak nebezpečně, ale přesto Enyaq iV srazil 3 kužely, tudíž losím testem v této rychlosti neprošel. Při dalších pokusech byly výsledky elektrické Škodovky daleko horší než jaké testovací řidič předpokládal.
Co bylo na vině?Zásluhu na špatném výsledku měly převážně dva faktory. Tím prvním bylo použití ekologických pneumatik Bridgestone Turanza Eco. Tím druhým faktorem bylo nevhodné nastavení ESP, které , ač se snažilo potlačit přetáčivost, v poslední části testu udělalo pravý opak a Enyaq iV byl ke konci takřka neovladatelný.
Jaký byl tedy výsledek?Škoda Enyaq iV dokázala mezi kužely projet maximální rychlostí pouhých 67 km/h. To je ještě horší výsledek, než jakým se rozhodně nebudou chlubit u Fordu. Mustang Mach-E, což je konkurent pro naši Škodu, zvládl losí test v rychlosti 68 km/h. Překvapením je, že Volkswagen ID.4 tento test zvládl výrazně lépe než sesterská Škoda Enyaq iV a to s rychlostí 73 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.