Španělský webový magazín km.77.com podrobil naši Škodu Enyaq iV losímu testu. Výsledky byly výrazně horší než u sesterského Volkswagenu ID.4.
Škoda Enyaq iV v základní motorizaci, tedy s pohonem zadních kol elektromotorem o výkonu 132 kW (180 koní), se zúčastnila losího testu pořádaného magazínem km.77.com. Jak již název magazínu napovídá, pořádání tohoto testu jim není cizí.
Jak test probíhal? Nejprve se zkušební jezdec rozjel na rychlost 77 km/h (název webu). Dle jeho vyjádření se při manévru necítil nikterak nebezpečně, ale přesto Enyaq iV srazil 3 kužely, tudíž losím testem v této rychlosti neprošel. Při dalších pokusech byly výsledky elektrické Škodovky daleko horší než jaké testovací řidič předpokládal.
Co bylo na vině?Zásluhu na špatném výsledku měly převážně dva faktory. Tím prvním bylo použití ekologických pneumatik Bridgestone Turanza Eco. Tím druhým faktorem bylo nevhodné nastavení ESP, které , ač se snažilo potlačit přetáčivost, v poslední části testu udělalo pravý opak a Enyaq iV byl ke konci takřka neovladatelný.
Jaký byl tedy výsledek?Škoda Enyaq iV dokázala mezi kužely projet maximální rychlostí pouhých 67 km/h. To je ještě horší výsledek, než jakým se rozhodně nebudou chlubit u Fordu. Mustang Mach-E, což je konkurent pro naši Škodu, zvládl losí test v rychlosti 68 km/h. Překvapením je, že Volkswagen ID.4 tento test zvládl výrazně lépe než sesterská Škoda Enyaq iV a to s rychlostí 73 km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?