Odbyt automobilky Škoda Auto se v srpnu meziročně snížil o 34,3 procenta na 53.900 vozů. Tempo poklesu tak mírně zrychlilo z červencových 30,9 procenta. Vyplývá to z údajů, které dnes podle ČTK zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Za prvních osm měsíců roku nicméně odbyt Škody Auto vykázal nárůst o 4,4 procenta na 644.200 vozů.
Odbyt celé skupiny Volkswagen se v srpnu meziročně snížil o 22,3 procenta na 616.500 vozů, zatímco od ledna do srpna vzrostl o 13,3 procenta na téměř 6,32 milionu vozů. Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Výrobci automobilů se v poslední době potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten narušil i výrobní aktivity Škody Auto. Časopis Škodovácký odborář minulý měsíc uvedl, že mladoboleslavská automobilka pokračuje v rušení části směn kvůli chybějícím čipům, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?