Podíl automobilů s alternativním pohonem na celkovém prodeji osobních vozů v Rakousku v srpnu poprvé překonal podíl tradičních benzinových i naftových vozů. Oznámil to podle ČTK ve čtvrtek rakouský statistický úřad.
"Podíl nově registrovaných osobních vozů s elektrickým či hybridním pohonem v srpnu dosáhl 42,2 procenta, takže předstihl konvenční formy pohonu, tedy benzinový pohon se 35,1 procenta, respektive naftový s 22,7 procenta," uvedl šéf úřadu Tobias Thomas.
Celkový prodej osobních aut v Rakousku se v srpnu meziročně snížil o 15 procent na 17.719 vozů, protože propad u automobilů s tradičním pohonem převážil nad růstem poptávky po vozech s alternativním pohonem.
Prodej elektromobilů se zvýšil o 184 procent na 3200 vozů, výrazný nárůst zaznamenal také prodej hybridních vozů. Prodej aut s benzinovým pohonem se naopak propadl o zhruba 33 procent a prodej aut s naftovým pohonem dokonce o téměř 48 procent.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?