Podíl automobilů s alternativním pohonem na celkovém prodeji osobních vozů v Rakousku v srpnu poprvé překonal podíl tradičních benzinových i naftových vozů. Oznámil to podle ČTK ve čtvrtek rakouský statistický úřad.
"Podíl nově registrovaných osobních vozů s elektrickým či hybridním pohonem v srpnu dosáhl 42,2 procenta, takže předstihl konvenční formy pohonu, tedy benzinový pohon se 35,1 procenta, respektive naftový s 22,7 procenta," uvedl šéf úřadu Tobias Thomas.
Celkový prodej osobních aut v Rakousku se v srpnu meziročně snížil o 15 procent na 17.719 vozů, protože propad u automobilů s tradičním pohonem převážil nad růstem poptávky po vozech s alternativním pohonem.
Prodej elektromobilů se zvýšil o 184 procent na 3200 vozů, výrazný nárůst zaznamenal také prodej hybridních vozů. Prodej aut s benzinovým pohonem se naopak propadl o zhruba 33 procent a prodej aut s naftovým pohonem dokonce o téměř 48 procent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?