Automobilka Toyota se bude spolu se Sumitomo Mitsui Banking a správcovskou firmou SPARX podílet 15 miliardami jenů na financování dalšího fondu na podporu nových technologií, zejména vodíku. Mirai Creation Fund III chce získat celkem 100 miliard jenů, tedy asi 20 miliard korun, na podporu rozvoje inteligentních technologií, robotiky, vodíkové technologie, elektrifikaci a vývoj nových materiálů.
Cílem fondu, který zahájí činnost letos v říjnu, je investování do podniků, které disponují technologiemi schopnými zajistit růst pro budoucí generace. Zároveň bude podporovat technologie pomáhající k dosažení uhlíkové neutrality. Do fondu se přibližně do konce března příštího roku budou moci hlásit další investoři.
Jednou z hlavních náplní investic fondu má být vodík, tedy vodíkový pohon, výroba vodíku a jeho distribuce. Vodíkovou technologií se Toyota zabývá již několik let. Vodíkovou mobilitu testuje v rámci svého města Woven city, vytvořila první vodíkové lodě, nákladní vozidla nebo vlaky. Již šest let také brázdí silnice první sériový vodíkový vůz Toyota Mirai.
Druhou řadu vozu Mirai Toyota začala prodávat i v ČR. Česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, která počítá s výstavbou čerpacích stanic na vodík. Do roku 2030 by v Česku mohlo jezdit 40 000 až 50 000 vodíkových osobních aut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?