Automobilka Toyota se bude spolu se Sumitomo Mitsui Banking a správcovskou firmou SPARX podílet 15 miliardami jenů na financování dalšího fondu na podporu nových technologií, zejména vodíku. Mirai Creation Fund III chce získat celkem 100 miliard jenů, tedy asi 20 miliard korun, na podporu rozvoje inteligentních technologií, robotiky, vodíkové technologie, elektrifikaci a vývoj nových materiálů.
Cílem fondu, který zahájí činnost letos v říjnu, je investování do podniků, které disponují technologiemi schopnými zajistit růst pro budoucí generace. Zároveň bude podporovat technologie pomáhající k dosažení uhlíkové neutrality. Do fondu se přibližně do konce března příštího roku budou moci hlásit další investoři.
Jednou z hlavních náplní investic fondu má být vodík, tedy vodíkový pohon, výroba vodíku a jeho distribuce. Vodíkovou technologií se Toyota zabývá již několik let. Vodíkovou mobilitu testuje v rámci svého města Woven city, vytvořila první vodíkové lodě, nákladní vozidla nebo vlaky. Již šest let také brázdí silnice první sériový vodíkový vůz Toyota Mirai.
Druhou řadu vozu Mirai Toyota začala prodávat i v ČR. Česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, která počítá s výstavbou čerpacích stanic na vodík. Do roku 2030 by v Česku mohlo jezdit 40 000 až 50 000 vodíkových osobních aut.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?