Česká vláda jedná se dvěma potenciálními investory včetně koncernu Volkswagen o výstavbě továrny na baterie pro elektromobily v ČR. Je připravena projekt podpořit pobídkami v hodnotě miliard korun. Agentuře Reuters to dnes řekl ministr průmyslu Karel Havlíček (za ANO).
Německý Volkswagen, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, letos v březnu oznámil, že plánuje mít do roku 2030 v Evropě šest továren na baterie. Uvedl, že jedna by mohla stát v Česku. Havlíček agentuře Reuters sdělil, že vláda jedná také s dalším potenciálním investorem, ale odmítl ho jmenovat. Podle ministra je vládním cílem zajistit vybudování jednoho závodu, ale je rovněž možné, že továrny ve finále budou dvě.
Jeden z představitelů Volkswagenu podle Reuters tento týden uvedl, že podnik o továrně na baterie pro elektromobily ve střední Evropě intenzivně jedná, ale že žádné rozhodnutí zatím nepadlo. Koncern již dříve oznámil, že možnými lokacemi pro tento závod jsou kromě České republiky rovněž Polsko a Slovensko.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?