Česká vláda jedná se dvěma potenciálními investory včetně koncernu Volkswagen o výstavbě továrny na baterie pro elektromobily v ČR. Je připravena projekt podpořit pobídkami v hodnotě miliard korun. Agentuře Reuters to dnes řekl ministr průmyslu Karel Havlíček (za ANO).
Německý Volkswagen, jehož součástí je i česká automobilka Škoda Auto, letos v březnu oznámil, že plánuje mít do roku 2030 v Evropě šest továren na baterie. Uvedl, že jedna by mohla stát v Česku. Havlíček agentuře Reuters sdělil, že vláda jedná také s dalším potenciálním investorem, ale odmítl ho jmenovat. Podle ministra je vládním cílem zajistit vybudování jednoho závodu, ale je rovněž možné, že továrny ve finále budou dvě.
Jeden z představitelů Volkswagenu podle Reuters tento týden uvedl, že podnik o továrně na baterie pro elektromobily ve střední Evropě intenzivně jedná, ale že žádné rozhodnutí zatím nepadlo. Koncern již dříve oznámil, že možnými lokacemi pro tento závod jsou kromě České republiky rovněž Polsko a Slovensko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.