Nedávno se v Austrálii, na Novém Zélandu a na dalších místech světa konaly testovací jízdy několika modelů GWM, které přilákaly mnoho nadšenců terénních vozidel ukázkou přímo na místě. Tisková zpráva ČTK informuje, že GWM POER má dobrou pověst mezi mnoha odborníky a autoritativními médii díky svému úžasnému vnějšímu designu, vynikajícímu a plynulému systému pohonu a mimořádné inteligentní technologii.
Po testovací jízdě přední australské médium Carsales pochválilo GWM POER za moderní vzhled, všestranný asistenční systém řidiče a špičkový dálkový airbag a dodalo, že tento model získal v roce 2021 od nezávislé bezpečnostní agentury ANCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti podle nových standardů. Časopis Wheels ocenil GWM POER jako perfektní volbu pro fanoušky pick-upů s vynikajícími terénními vlastnostmi, luxusním a nádherným designem interiéru a vysokým výkonem. Podle časopisu Motoring pickup GWM POER vyvinutý a navržený na nejnovější platformě společnosti GWM převrátil tradiční imageové paradigma dvouřadých multifunkčních pick-upů a vyniká svým vzhledem, bezpečností, komfortem a výkonem, čímž oslovuje především australské zákazníky.
Důvodem, proč byl GWM POER tolikrát oceněn, je precizní výzkum uživatelské zkušenosti. GWM POER je prvotřídní výrobek, který vznikl integrací špičkových zdrojů společnosti GWM po celém světě a má nejen vysokou nosnost, ale také nový inteligentní design. Tento model má dokonalou konfiguraci, která uspokojí všechny požadavky majitelů. Velikost karoserie vozidla je natolik dostatečná, že si majitelé mohou vzít s sebou stan, motorový člun nebo jízdní kolo a vyrazit za zábavou. Velmi prostorná kabina umožňuje majitelům se během dlouhé cesty libovolně natáhnout a měkká kožená sedadla poskytují mimořádné pohodlí. Hladina hluku a vibrací (NVH) na úrovni SUV, srovnatelná s luxusními značkami, dává majitelům možnost vychutnat si poslech hudby nebo hovor, aniž by se museli obávat hluku vně kabiny při jízdě v rušných městech. GWM POER je vybaven skvělou kombinací pohonných jednotek 2,0 T+8 AT a čtyřmi jízdními režimy pro jízdu v terénu (standardní/obchodní/sportovní/4L) a je dostatečně silný, aby s ním majitelé mohli jezdit po blátivých štěrkových cestách při kempování nebo se projíždět pouští za dobrodružstvím. Navíc díky hlasovému ovládání, automatickému řízení na úrovni L2, kameře s úhlem 360° a dalším inteligentním technologiím mohou majitelé zažít nový způsob inteligentního cestování, který jim otevírá více scénářů pro řízení pickupů v každodenním životě.
Výjimečná síla výrobku znamená pevný základy pro celosvětový úspěch GWM POER. V budoucnu budou investice do výzkumu a vývoje GWM POER ještě zvýšeny. GWM POER si klade za cíl být pick-upem, který uspokojí zákazníky, a bude i nadále přinášet všem spotřebitelům kvalitnější zážitky z cestování, díky čemuž se čínské pick-upy stanou populárními po celém světě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.