ŠKODA AUTO si pro následující dekádu stanovila novou strategii dalšího rozvoje, nazvanou NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, jejímž cílem je úspěšný rozvoj v oblasti internacionalizace, elektrifikace a digitalizace. Česká automobilka plánuje, že se do roku 2030 stane jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe.
Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje společnost ŠKODA AUTO proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. V nové strategii jsou pevně zakotveny i konkrétní cíle na podporu ekologie a diverzity. Realizace se zaměří na dva hlavní motivy – efektivitu a zjednodušení.
Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Thomas Schäfer vysvětluje: „Naší novou strategií NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost ŠKODA AUTO úspěšně provedeme procesem transformace a jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka ŠKODA má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle: chceme se vypracovat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, hodláme se stát vedoucí evropskou značkou v perspektivních regionech Indie, Ruska a severní Afriky a z domovské České republiky hodláme vybudovat centrum elektromobility, abychom zajistili stávající pracovní místa a vytvořili nová. ŠKODA AUTO do této zajímavé budoucnosti vstupuje ze silné pozice a já se těším na to, že společně s více než 43 000 škodováky na celém světě a s naším sociálním partnerem Odbory KOVO tuto společnost v příštích letech dovedeme na vyšší úroveň.“
Nová strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 staví na úspěších dosavadní Strategie 2025. Pro cestu do budoucnosti automobilka definuje novou vizi i misi. Nová vize zní: „We will help the world live smarter“, nová mise pak: „Modern accessible mobility with everything you need and surprises you love.“ Společnost ŠKODA AUTO současně i do budoucna staví na svých prověřených hodnotách „simplyfiying“, „human“ a „surprising“.
Tří hlavní priority, které udávají směr: EXPAND, EXPLORE a ENGAGEStrategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 se zaměřuje na tři priority, které lze shrnout do hesel EXPAND, EXPLORE a ENGAGE. Cílem, který je nadřazen prioritě EXPAND, je povýšit značku ŠKODA mezi pět nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Toho chce značka dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model ŠKODA FABIA se základní cenou pod hranicí 14 000 eur. Dále se portfolio produktů do roku 2030 rozšíří o minimálně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu ŠKODA ENYAQ iV. Společnost ŠKODA AUTO bude – v závislosti na rozvoji trhu – usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na prodejích značky ŠKODA v Evropě činil 50 až 70 %.
Zajištění budoucnosti na domácím trhu: Česká republika se má stát centrem elektromobilityAby jak společnost ŠKODA AUTO, tak její tuzemský trh Česká republika z procesu transformace vyšly posílené, pracuje automobilka společně se svými partnery na tom, aby se země stala jedním z center elektromobility. Konkrétně se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech společnosti ŠKODA AUTO, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi již vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely ŠKODA SUPERB iV a OCTAVIA iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model ŠKODA ENYAQ iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.
Na cestě k vedoucí evropské značce v Indii, Rusku a severní AfriceSoučástí priority EXPLORE je záměr, aby se ŠKODA do roku 2030 stala vedoucí evropskou značku na perspektivních trzích Indie, Ruska a severní Afriky. To přispěje ke globálnímu prodejnímu potenciálu ve výši 1,5 milionu vozů za rok. Automobilka ŠKODA AUTO převzala za tyto regiony odpovědnost v rámci koncernu Volkswagen. Nedávno byla zahájena výroba modelu ŠKODA KUSHAQ – prvního automobilu značky ŠKODA, který byl v rámci projektu INDIA 2.0 uveden na indický trh. Ve střednědobém horizontu se plánuje uvedení modelu ŠKODA KUSHAQ i na dalších růstových trzích.
Simply Clever 2.0: ŠKODA zůstává funkční i v digitální doběTřetí priorita ENGAGE zahrnuje specifické cíle pro oblasti digitální zákaznické zkušenosti, ekologie, diverzity a vzdělávání. Česká automobilka se tak chce mimo jiné stát měřítkem pro Simply Clever User Experience, tedy zákaznickou zkušenost. Každý zákazník má být schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky ŠKODA. Prvním takovým projektem je PowerPass, umožňující jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky ŠKODA. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení navíce než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě. Ještě příjemnější má být také samotný nákupní proces vozu značky ŠKODA. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz online. V Belgii, Nizozemsku, Polsku a v České republice využívají zákazníci této možnosti už dnes.
Výrazně vyšší ekologické cíle: snížení flotilových emisí o více než 50 %Společnost ŠKODA AUTO zintenzivnila své úsilí v oblasti ekologie a výrazně zpřísnila své ekologické cíle. Automobilka plánuje ve srovnání s rokem 2020 snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu. Výroba ve Vrchlabí je uhlíkově neutrální již od konce loňského roku. Strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 staví do popředí také oblast diverzity: do roku 2030 má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Pro společnost ŠKODA AUTO jsou diverzita, inkluze a rovnoprávnost samozřejmými součástmi podnikové kultury, která se vyznačuje otevřeností a tolerancí. Česká automobilka dále v rámci procesu transformace bude podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.
Efektivita a zjednodušení jako hlavní principy k dosažení strategických cílůŠKODA AUTO ve snaze dosáhnout stanových cílů strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 sází na efektivitu a zjednodušení – to jsou dvě tradičně silné stránky, které české automobilce přinesly řadu úspěchů v její dlouhé historii. Cílem je dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %. Automobilka již zahájila kroky k zjednodušení svých procesů a snížení byrokracie a komplexity, aby i nadále zvyšovala schopnost pružně reagovat na aktuální výzvy. Příkladem může být úprava nabídky verzí či výbavy na přání: s dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít k snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?