Škoda představila novou firemní strategii

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 25. června 2021, 00:44 Google+

ŠKODA AUTO si pro následující dekádu stanovila novou strategii dalšího rozvoje, nazvanou NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, jejímž cílem je úspěšný rozvoj v oblasti internacionalizace, elektrifikace a digitalizace. Česká automobilka plánuje, že se do roku 2030 stane jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tři skici faceliftované Škody Kodiaq

Tři skici faceliftované Škody Kodiaq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje společnost ŠKODA AUTO proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. V nové strategii jsou pevně zakotveny i konkrétní cíle na podporu ekologie a diverzity. Realizace se zaměří na dva hlavní motivy – efektivitu a zjednodušení.

Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Thomas Schäfer vysvětluje: „Naší novou strategií NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost ŠKODA AUTO úspěšně provedeme procesem transformace a jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka ŠKODA má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle: chceme se vypracovat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, hodláme se stát vedoucí evropskou značkou v perspektivních regionech Indie, Ruska a severní Afriky a z domovské České republiky hodláme vybudovat centrum elektromobility, abychom zajistili stávající pracovní místa a vytvořili nová. ŠKODA AUTO do této zajímavé budoucnosti vstupuje ze silné pozice a já se těším na to, že společně s více než 43 000 škodováky na celém světě a s naším sociálním partnerem Odbory KOVO tuto společnost v příštích letech dovedeme na vyšší úroveň.“

Nová strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 staví na úspěších dosavadní Strategie 2025. Pro cestu do budoucnosti automobilka definuje novou vizi i misi. Nová vize zní: „We will help the world live smarter“, nová mise pak: „Modern accessible mobility with everything you need and surprises you love.“ Společnost ŠKODA AUTO současně i do budoucna staví na svých prověřených hodnotách „simplyfiying“, „human“ a „surprising“.

Tří hlavní priority, které udávají směr: EXPAND, EXPLORE a ENGAGE
Strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 se zaměřuje na tři priority, které lze shrnout do hesel EXPAND, EXPLORE a ENGAGE. Cílem, který je nadřazen prioritě EXPAND, je povýšit značku ŠKODA mezi pět nejprodávanějších značek automobilů v Evropě. Toho chce značka dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model ŠKODA FABIA se základní cenou pod hranicí 14 000 eur. Dále se portfolio produktů do roku 2030 rozšíří o minimálně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu ŠKODA ENYAQ iV. Společnost ŠKODA AUTO bude – v závislosti na rozvoji trhu – usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na prodejích značky ŠKODA v Evropě činil 50 až 70 %.

Zajištění budoucnosti na domácím trhu: Česká republika se má stát centrem elektromobility
Aby jak společnost ŠKODA AUTO, tak její tuzemský trh Česká republika z procesu transformace vyšly posílené, pracuje automobilka společně se svými partnery na tom, aby se země stala jedním z center elektromobility. Konkrétně se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech společnosti ŠKODA AUTO, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi již vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely ŠKODA SUPERB iV a OCTAVIA iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model ŠKODA ENYAQ iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.

Na cestě k vedoucí evropské značce v Indii, Rusku a severní Africe
Součástí priority EXPLORE je záměr, aby se ŠKODA do roku 2030 stala vedoucí evropskou značku na perspektivních trzích Indie, Ruska a severní Afriky. To přispěje ke globálnímu prodejnímu potenciálu ve výši 1,5 milionu vozů za rok. Automobilka ŠKODA AUTO převzala za tyto regiony odpovědnost v rámci koncernu Volkswagen. Nedávno byla zahájena výroba modelu ŠKODA KUSHAQ – prvního automobilu značky ŠKODA, který byl v rámci projektu INDIA 2.0 uveden na indický trh. Ve střednědobém horizontu se plánuje uvedení modelu ŠKODA KUSHAQ i na dalších růstových trzích.

Simply Clever 2.0: ŠKODA zůstává funkční i v digitální době
Třetí priorita ENGAGE zahrnuje specifické cíle pro oblasti digitální zákaznické zkušenosti, ekologie, diverzity a vzdělávání. Česká automobilka se tak chce mimo jiné stát měřítkem pro Simply Clever User Experience, tedy zákaznickou zkušenost. Každý zákazník má být schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky ŠKODA. Prvním takovým projektem je PowerPass, umožňující jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky ŠKODA. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení navíce než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě. Ještě příjemnější má být také samotný nákupní proces vozu značky ŠKODA. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz online. V Belgii, Nizozemsku, Polsku a v České republice využívají zákazníci této možnosti už dnes.

Výrazně vyšší ekologické cíle: snížení flotilových emisí o více než 50 %
Společnost ŠKODA AUTO zintenzivnila své úsilí v oblasti ekologie a výrazně zpřísnila své ekologické cíle. Automobilka plánuje ve srovnání s rokem 2020 snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu. Výroba ve Vrchlabí je uhlíkově neutrální již od konce loňského roku. Strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030  staví do popředí také oblast diverzity: do roku 2030 má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena. Pro společnost ŠKODA AUTO jsou diverzita, inkluze a rovnoprávnost samozřejmými součástmi podnikové kultury, která se vyznačuje otevřeností a tolerancí. Česká automobilka dále v rámci procesu transformace bude podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.

Efektivita a zjednodušení jako hlavní principy k dosažení strategických cílů
ŠKODA AUTO ve snaze dosáhnout stanových cílů strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 sází na efektivitu a zjednodušení – to jsou dvě tradičně silné stránky, které české automobilce přinesly řadu úspěchů v její dlouhé historii. Cílem je dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně 8 %. Automobilka již zahájila kroky k zjednodušení svých procesů a snížení byrokracie a komplexity, aby i nadále zvyšovala schopnost pružně reagovat na aktuální výzvy. Příkladem může být úprava nabídky verzí či výbavy na přání: s dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít k snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.

Vytisknout

Diskuze: Škoda představila novou firemní strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud