Ruský designér Andrej Davydov před nedávnem představil svou vizi Buchanky budoucnosti. Veřejnost byla z designérovy práce nadšená, ale o uvedení do provozu tohoto virtuálního UAZu nemohla být řeč.
Až nyní se autoři YouTube kanálu Machinators nechali slyšet, že virtuální Buchanku budoucnosti přivedou do reálného světa. Vzhledem ke skutečnosti, že tito YouTubeři vytvořili neobvyklá auta již v minulosti, není důvod pochybovat, že zůstane pouze u planých slibů.
"Loafs od the Future" jak se projekt jmenuje, vznikne na technice současné dodávky od automobilky UAZ. Takže tu máme poctivý rám, dvojici tuhých náprav a zážehový atmosférický čtyřválec ZMZ-4091 o objemu 2693 ccm s výkonem 82,5 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. Avšak je ve hře i použití odlišné pohonné jednotky. To se ale uvidí až časem. Karoserie vyrobená z kompozitních materiálů bude kompletně nová a bude věrně kopírovat návrh Andreje Davydova. Ten se rozhodl s YouTubery spolupracovat a pro tento projekt navrhne nový interiér.
Dle vyjádření pánů z Machinators bude projekt dokončen ke konci příštího roku. Tento čas nebyl vybrán náhodou. Práce jsou načasovány tak, aby byl vůz dokončen do 30. prosince 2022, aby se shodoval se stým výročím vzniku SSSR.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.