Ruský designér Andrej Davydov před nedávnem představil svou vizi Buchanky budoucnosti. Veřejnost byla z designérovy práce nadšená, ale o uvedení do provozu tohoto virtuálního UAZu nemohla být řeč.
Až nyní se autoři YouTube kanálu Machinators nechali slyšet, že virtuální Buchanku budoucnosti přivedou do reálného světa. Vzhledem ke skutečnosti, že tito YouTubeři vytvořili neobvyklá auta již v minulosti, není důvod pochybovat, že zůstane pouze u planých slibů.
"Loafs od the Future" jak se projekt jmenuje, vznikne na technice současné dodávky od automobilky UAZ. Takže tu máme poctivý rám, dvojici tuhých náprav a zážehový atmosférický čtyřválec ZMZ-4091 o objemu 2693 ccm s výkonem 82,5 kW (112 koní) a točivým momentem 198 N.m. Avšak je ve hře i použití odlišné pohonné jednotky. To se ale uvidí až časem. Karoserie vyrobená z kompozitních materiálů bude kompletně nová a bude věrně kopírovat návrh Andreje Davydova. Ten se rozhodl s YouTubery spolupracovat a pro tento projekt navrhne nový interiér.
Dle vyjádření pánů z Machinators bude projekt dokončen ke konci příštího roku. Tento čas nebyl vybrán náhodou. Práce jsou načasovány tak, aby byl vůz dokončen do 30. prosince 2022, aby se shodoval se stým výročím vzniku SSSR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.