Nový kompaktní vůz kategorie velkoprostorových vozů Mazda5 získal maximální ohodnocení - 5 hvězdiček - v posledních crash testech Euro NCAP (New Car Assessment Programme).
Mazda5 dosáhla 33 bodů, a to z ní činí jeden z nejúspěšnějších vozů v segmentu při ochraně cestujících téměř při všech nárazových situacích.
Navzdory skutečnosti, že Mazda5 je jediným vozem, který nabízí dvoje boční posuvné dveře ve své třídě, získala za boční náraz nejvyšší možné ohodnocení, a to 18 bodů z 18ti. Tím bylo potvrzeno, že posuvné dveře jsou nejenom výhodnější, ale také nejméně tak bezpečné jako běžné závěsné dveře.
V případě čelního ofsetového nárazu získala Mazda 13 bodů, tj. 84% z celkového možného počtu bodů. Přičemž získala ještě dva zvláštní body za připomínací systém bezpečnostních pásů.
Vysoká úroveň bezpečnosti vozu při kolizích může být tedy nyní zahrnuta do jedinečných atributů vozu Mazda5. Tyto zahrnují též prostor až pro sedm osob, flexibilní systém uspořádání sedadel Karakuri, dvoje boční posuvné dveře, skvělou nabídku motorů a Zoom-Zoom design.
Foto: AUTO NEWS NETWORK a Auto Palace Praha, k.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.