Nový kompaktní vůz kategorie velkoprostorových vozů Mazda5 získal maximální ohodnocení - 5 hvězdiček - v posledních crash testech Euro NCAP (New Car Assessment Programme).
Mazda5 dosáhla 33 bodů, a to z ní činí jeden z nejúspěšnějších vozů v segmentu při ochraně cestujících téměř při všech nárazových situacích.
Navzdory skutečnosti, že Mazda5 je jediným vozem, který nabízí dvoje boční posuvné dveře ve své třídě, získala za boční náraz nejvyšší možné ohodnocení, a to 18 bodů z 18ti. Tím bylo potvrzeno, že posuvné dveře jsou nejenom výhodnější, ale také nejméně tak bezpečné jako běžné závěsné dveře.
V případě čelního ofsetového nárazu získala Mazda 13 bodů, tj. 84% z celkového možného počtu bodů. Přičemž získala ještě dva zvláštní body za připomínací systém bezpečnostních pásů.
Vysoká úroveň bezpečnosti vozu při kolizích může být tedy nyní zahrnuta do jedinečných atributů vozu Mazda5. Tyto zahrnují též prostor až pro sedm osob, flexibilní systém uspořádání sedadel Karakuri, dvoje boční posuvné dveře, skvělou nabídku motorů a Zoom-Zoom design.
Foto: AUTO NEWS NETWORK a Auto Palace Praha, k.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.