Omezení možností cestování i volnočasového ubytování zvýšilo zájem o obytné vozy a karavany, jejichž prodeje trhají rekordy. To s sebou přináší i nové příležitosti v oblasti přídavného zabezpečení právě těchto typů automobilů. Společnost TOKOZ, která vyvinula a prodává unikátní přídavný zámek Vanlock, registruje zvýšený zájem po tomto druhu zabezpečení od svých distributorů v západní Evropě a očekává zvýšený zájem i mezi českými majiteli karavanů. Změnu poměrů dokazuje i to, že donedávna byl tento přídavný zámek určen výhradně pro firemní klientelu logistických a dopravních společností.
Pandemie covid-19 v posledním roce změnila spoustu zavedených zvyklostí včetně možnosti cestování a dovolených. Omezení vstupu do některých zemí i nejistota v nakupování zájezdů přivedla Čechy k tuzemským dovoleným a v letošním roce tomu nebude jinak. Svědčí o tom i údaje Asociace kempování a karavaningu, podle které vzrostl v zimních měsících zájem o obytné vozy a karavany o 200 %, většina vozů určených k prodeji na tuto sezónu je již vyprodaná a prodejci většinou přijímají už jen předobjednávky na příští rok. Fenomén karavanů ovládl i ostatní evropské země, což potvrzují také výsledky německé společnosti Erwin Hymer Group, jednoho z největších světových výrobců karavanů, který loni dosáhl nejvyšších prodejů v historii firmy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nárůst zájmu o karavany či vestavby do dodávkových vozů přinesl i zvýšený zájem po jejich zabezpečení, což potvrzuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti TOKOZ, která se věnuje i výrobě specializovaných přídavných zámků Vanlock určených pro automotive segment: „Vanlock vznikal primárně jako systém určený pro vozové parky dopravců a logistických firem, ale díky současné situaci a rekordním prodejům karavanů registrujeme násobně zvýšenou poptávku od našich distributorů v západoevropských zemích, jako je Německo, Francie a Benelux.“
Ministerstvem dopravy homologovaný přídavný zámek TOKOZ Vanlock je určený k zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů, návěsů kamionů a dveří karavanů. Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra a na dveře nákladového prostoru se upevňuje v pěti kotevních bodech. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného prostoru.
Standardně je zámek osazený patentovanou půlvložkou TOKOZ PRO, která pracuje na principu lamelových stavítek, a díky tomu není překonatelná pomocí tichých zlodějských metod. Zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. V kombinaci s TOKOZ PRO je Vanlock nejbezpečnějším, nejodolnějším a zároveň finančně dostupným zabezpečovacím zařízením pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil.
Přídavný zámek TOKOZ Vanlock existuje v několika variantách. A jeho výhodou je i nízká pořizovací cena. S půlvložkou PRO, která patří mezi ty vůbec nejbezpečnější na trhu stojí 3 310 Kč a s půlvložkou TECH 3 160 Kč. Jeho výhodou je i kompatibilita s dalšími půlvložkami v euro profilu a pro to je i dostupná jeho varianta bez půlvložky za 2 800 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.