Omezení možností cestování i volnočasového ubytování zvýšilo zájem o obytné vozy a karavany, jejichž prodeje trhají rekordy. To s sebou přináší i nové příležitosti v oblasti přídavného zabezpečení právě těchto typů automobilů. Společnost TOKOZ, která vyvinula a prodává unikátní přídavný zámek Vanlock, registruje zvýšený zájem po tomto druhu zabezpečení od svých distributorů v západní Evropě a očekává zvýšený zájem i mezi českými majiteli karavanů. Změnu poměrů dokazuje i to, že donedávna byl tento přídavný zámek určen výhradně pro firemní klientelu logistických a dopravních společností.
Pandemie covid-19 v posledním roce změnila spoustu zavedených zvyklostí včetně možnosti cestování a dovolených. Omezení vstupu do některých zemí i nejistota v nakupování zájezdů přivedla Čechy k tuzemským dovoleným a v letošním roce tomu nebude jinak. Svědčí o tom i údaje Asociace kempování a karavaningu, podle které vzrostl v zimních měsících zájem o obytné vozy a karavany o 200 %, většina vozů určených k prodeji na tuto sezónu je již vyprodaná a prodejci většinou přijímají už jen předobjednávky na příští rok. Fenomén karavanů ovládl i ostatní evropské země, což potvrzují také výsledky německé společnosti Erwin Hymer Group, jednoho z největších světových výrobců karavanů, který loni dosáhl nejvyšších prodejů v historii firmy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nárůst zájmu o karavany či vestavby do dodávkových vozů přinesl i zvýšený zájem po jejich zabezpečení, což potvrzuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti TOKOZ, která se věnuje i výrobě specializovaných přídavných zámků Vanlock určených pro automotive segment: „Vanlock vznikal primárně jako systém určený pro vozové parky dopravců a logistických firem, ale díky současné situaci a rekordním prodejům karavanů registrujeme násobně zvýšenou poptávku od našich distributorů v západoevropských zemích, jako je Německo, Francie a Benelux.“
Ministerstvem dopravy homologovaný přídavný zámek TOKOZ Vanlock je určený k zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů, návěsů kamionů a dveří karavanů. Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra a na dveře nákladového prostoru se upevňuje v pěti kotevních bodech. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného prostoru.
Standardně je zámek osazený patentovanou půlvložkou TOKOZ PRO, která pracuje na principu lamelových stavítek, a díky tomu není překonatelná pomocí tichých zlodějských metod. Zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. V kombinaci s TOKOZ PRO je Vanlock nejbezpečnějším, nejodolnějším a zároveň finančně dostupným zabezpečovacím zařízením pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil.
Přídavný zámek TOKOZ Vanlock existuje v několika variantách. A jeho výhodou je i nízká pořizovací cena. S půlvložkou PRO, která patří mezi ty vůbec nejbezpečnější na trhu stojí 3 310 Kč a s půlvložkou TECH 3 160 Kč. Jeho výhodou je i kompatibilita s dalšími půlvložkami v euro profilu a pro to je i dostupná jeho varianta bez půlvložky za 2 800 Kč.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?