Omezení možností cestování i volnočasového ubytování zvýšilo zájem o obytné vozy a karavany, jejichž prodeje trhají rekordy. To s sebou přináší i nové příležitosti v oblasti přídavného zabezpečení právě těchto typů automobilů. Společnost TOKOZ, která vyvinula a prodává unikátní přídavný zámek Vanlock, registruje zvýšený zájem po tomto druhu zabezpečení od svých distributorů v západní Evropě a očekává zvýšený zájem i mezi českými majiteli karavanů. Změnu poměrů dokazuje i to, že donedávna byl tento přídavný zámek určen výhradně pro firemní klientelu logistických a dopravních společností.
Pandemie covid-19 v posledním roce změnila spoustu zavedených zvyklostí včetně možnosti cestování a dovolených. Omezení vstupu do některých zemí i nejistota v nakupování zájezdů přivedla Čechy k tuzemským dovoleným a v letošním roce tomu nebude jinak. Svědčí o tom i údaje Asociace kempování a karavaningu, podle které vzrostl v zimních měsících zájem o obytné vozy a karavany o 200 %, většina vozů určených k prodeji na tuto sezónu je již vyprodaná a prodejci většinou přijímají už jen předobjednávky na příští rok. Fenomén karavanů ovládl i ostatní evropské země, což potvrzují také výsledky německé společnosti Erwin Hymer Group, jednoho z největších světových výrobců karavanů, který loni dosáhl nejvyšších prodejů v historii firmy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nárůst zájmu o karavany či vestavby do dodávkových vozů přinesl i zvýšený zájem po jejich zabezpečení, což potvrzuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti TOKOZ, která se věnuje i výrobě specializovaných přídavných zámků Vanlock určených pro automotive segment: „Vanlock vznikal primárně jako systém určený pro vozové parky dopravců a logistických firem, ale díky současné situaci a rekordním prodejům karavanů registrujeme násobně zvýšenou poptávku od našich distributorů v západoevropských zemích, jako je Německo, Francie a Benelux.“
Ministerstvem dopravy homologovaný přídavný zámek TOKOZ Vanlock je určený k zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů, návěsů kamionů a dveří karavanů. Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra a na dveře nákladového prostoru se upevňuje v pěti kotevních bodech. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného prostoru.
Standardně je zámek osazený patentovanou půlvložkou TOKOZ PRO, která pracuje na principu lamelových stavítek, a díky tomu není překonatelná pomocí tichých zlodějských metod. Zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. V kombinaci s TOKOZ PRO je Vanlock nejbezpečnějším, nejodolnějším a zároveň finančně dostupným zabezpečovacím zařízením pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil.
Přídavný zámek TOKOZ Vanlock existuje v několika variantách. A jeho výhodou je i nízká pořizovací cena. S půlvložkou PRO, která patří mezi ty vůbec nejbezpečnější na trhu stojí 3 310 Kč a s půlvložkou TECH 3 160 Kč. Jeho výhodou je i kompatibilita s dalšími půlvložkami v euro profilu a pro to je i dostupná jeho varianta bez půlvložky za 2 800 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?