Omezení možností cestování i volnočasového ubytování zvýšilo zájem o obytné vozy a karavany, jejichž prodeje trhají rekordy. To s sebou přináší i nové příležitosti v oblasti přídavného zabezpečení právě těchto typů automobilů. Společnost TOKOZ, která vyvinula a prodává unikátní přídavný zámek Vanlock, registruje zvýšený zájem po tomto druhu zabezpečení od svých distributorů v západní Evropě a očekává zvýšený zájem i mezi českými majiteli karavanů. Změnu poměrů dokazuje i to, že donedávna byl tento přídavný zámek určen výhradně pro firemní klientelu logistických a dopravních společností.
Pandemie covid-19 v posledním roce změnila spoustu zavedených zvyklostí včetně možnosti cestování a dovolených. Omezení vstupu do některých zemí i nejistota v nakupování zájezdů přivedla Čechy k tuzemským dovoleným a v letošním roce tomu nebude jinak. Svědčí o tom i údaje Asociace kempování a karavaningu, podle které vzrostl v zimních měsících zájem o obytné vozy a karavany o 200 %, většina vozů určených k prodeji na tuto sezónu je již vyprodaná a prodejci většinou přijímají už jen předobjednávky na příští rok. Fenomén karavanů ovládl i ostatní evropské země, což potvrzují také výsledky německé společnosti Erwin Hymer Group, jednoho z největších světových výrobců karavanů, který loni dosáhl nejvyšších prodejů v historii firmy.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nárůst zájmu o karavany či vestavby do dodávkových vozů přinesl i zvýšený zájem po jejich zabezpečení, což potvrzuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti TOKOZ, která se věnuje i výrobě specializovaných přídavných zámků Vanlock určených pro automotive segment: „Vanlock vznikal primárně jako systém určený pro vozové parky dopravců a logistických firem, ale díky současné situaci a rekordním prodejům karavanů registrujeme násobně zvýšenou poptávku od našich distributorů v západoevropských zemích, jako je Německo, Francie a Benelux.“
Ministerstvem dopravy homologovaný přídavný zámek TOKOZ Vanlock je určený k zajištění skříňových i posuvných dveří dodávek, pickupů, návěsů kamionů a dveří karavanů. Mechanismus zámku je uložen do vysoce odolného pouzdra a na dveře nákladového prostoru se upevňuje v pěti kotevních bodech. Zadní strana zámku je vybavena bezpečnostním nouzovým otevíráním, které umožňuje jeho odemknutí zevnitř zamčeného prostoru.
Standardně je zámek osazený patentovanou půlvložkou TOKOZ PRO, která pracuje na principu lamelových stavítek, a díky tomu není překonatelná pomocí tichých zlodějských metod. Zároveň vyniká vysokou odolností vůči prachu, vodě i nízkým teplotám. V kombinaci s TOKOZ PRO je Vanlock nejbezpečnějším, nejodolnějším a zároveň finančně dostupným zabezpečovacím zařízením pro jednotlivce i provozovatele automobilových flotil.
Přídavný zámek TOKOZ Vanlock existuje v několika variantách. A jeho výhodou je i nízká pořizovací cena. S půlvložkou PRO, která patří mezi ty vůbec nejbezpečnější na trhu stojí 3 310 Kč a s půlvložkou TECH 3 160 Kč. Jeho výhodou je i kompatibilita s dalšími půlvložkami v euro profilu a pro to je i dostupná jeho varianta bez půlvložky za 2 800 Kč.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?