Toyota potvrdila, že na nadcházejícím šanghajském autosalonu představí SUV střední třídy, které bude bateriovým elektromobilem.
Nové SUV, o němž automobilka v Evropě poprvé informovala na prosincovém fóru Kenshiki, bude postaveno na nové podvozkové platformě Toyota e-TNGA, která se pyšní mimořádnou všestranností a možností snadného přizpůsobení pro nejrůznější typy produktů.
Základní princip e-TNGA spočívá v tom, že klíčové prvky zůstávají pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, resp. vozy s oběma poháněnými nápravami. Široká škála baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo způsobu použití.
Díky všestrannosti a flexibilitě technologie e-TNGA může Toyota navrhovat a vytvářet vozidla, která jsou nejen bateriovými elektromobily, ale též přinášejí radost za volantem a jsou krásná na pohled.
Šanghajský autosalon se pořádá od 21. do 28. dubna 2021.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?