Toyota potvrdila, že na nadcházejícím šanghajském autosalonu představí SUV střední třídy, které bude bateriovým elektromobilem.
Nové SUV, o němž automobilka v Evropě poprvé informovala na prosincovém fóru Kenshiki, bude postaveno na nové podvozkové platformě Toyota e-TNGA, která se pyšní mimořádnou všestranností a možností snadného přizpůsobení pro nejrůznější typy produktů.
Základní princip e-TNGA spočívá v tom, že klíčové prvky zůstávají pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, resp. vozy s oběma poháněnými nápravami. Široká škála baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo způsobu použití.
Díky všestrannosti a flexibilitě technologie e-TNGA může Toyota navrhovat a vytvářet vozidla, která jsou nejen bateriovými elektromobily, ale též přinášejí radost za volantem a jsou krásná na pohled.
Šanghajský autosalon se pořádá od 21. do 28. dubna 2021.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?