Toyota potvrdila, že na nadcházejícím šanghajském autosalonu představí SUV střední třídy, které bude bateriovým elektromobilem.
Nové SUV, o němž automobilka v Evropě poprvé informovala na prosincovém fóru Kenshiki, bude postaveno na nové podvozkové platformě Toyota e-TNGA, která se pyšní mimořádnou všestranností a možností snadného přizpůsobení pro nejrůznější typy produktů.
Základní princip e-TNGA spočívá v tom, že klíčové prvky zůstávají pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, resp. vozy s oběma poháněnými nápravami. Široká škála baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo způsobu použití.
Díky všestrannosti a flexibilitě technologie e-TNGA může Toyota navrhovat a vytvářet vozidla, která jsou nejen bateriovými elektromobily, ale též přinášejí radost za volantem a jsou krásná na pohled.
Šanghajský autosalon se pořádá od 21. do 28. dubna 2021.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.