Toyota potvrdila, že na nadcházejícím šanghajském autosalonu představí SUV střední třídy, které bude bateriovým elektromobilem.
Nové SUV, o němž automobilka v Evropě poprvé informovala na prosincovém fóru Kenshiki, bude postaveno na nové podvozkové platformě Toyota e-TNGA, která se pyšní mimořádnou všestranností a možností snadného přizpůsobení pro nejrůznější typy produktů.
Základní princip e-TNGA spočívá v tom, že klíčové prvky zůstávají pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
Platforma e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, resp. vozy s oběma poháněnými nápravami. Široká škála baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo způsobu použití.
Díky všestrannosti a flexibilitě technologie e-TNGA může Toyota navrhovat a vytvářet vozidla, která jsou nejen bateriovými elektromobily, ale též přinášejí radost za volantem a jsou krásná na pohled.
Šanghajský autosalon se pořádá od 21. do 28. dubna 2021.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.