Nové Volvo C70 - kabriolet a kupé v jednom

ar1, 15. září 2005, 17:36 Google+

S novým Volvem C70 přichází druhá generace kabrioletu od společnosti Volvo Cars. IAA Frankfurt

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C 70

C 70 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jedná se o moderní kabriolet s klasickými proporcemi, čtyřmi pohodlnými sedadly a se sklopnou trojdílnou pevnou střechou. "Chtěli jsme vytvořit dva automobily v jednom a bez kompromisů," říká Patrik Widerstrand, manažer projektu. "Úspěšně jsme vytvořili vůz, který slouží jako elegantní kabriolet, ale také jako sportovní kupé."

Zcela nové Volvo C70 je možné snadno přeměnit z kupé na kabriolet. Pevná střecha se rychle a snadno sklopí do zavazadlového prostoru.  "Je to skutečně zvláštní zážitek vidět, jak se polovina auta zvedne a spolkne druhou," říká Fedde Talsma, vedoucí týmu odpovědného za design nového Volva C70. "Stačí stisknout jediné tlačítko a přeměna proběhne plně automaticky. Celý proces přitom trvá pouhých třicet sekund." Kromě flexibility, kterou pevná sklopná střecha nabízí, je díky ní možné z automobilu vytvořit tišší a pohodlnější kupé. Zadní skleněné okno běžné velikosti poskytuje dobrý výhled vzad a zvyšuje tuhost karosérie.

Zaoblené tvary a dynamický profil
Nové Volvo C70 je o něco kratší a nižší než jeho předchůdce, ale stejně široké. V kombinaci s kratší přední částí tak automobil získal dynamický profil. Hrany jsou v souladu se stylem všech moderních vozů Volvo jemně zaobleny. Boční linie se směrem k zádi zvedá, vytváří dynamický dojem a v cestujících na zadních sedadlech posiluje pocit bezpečí. Tento sklon boční linie je vizuálně kompenzován zvlněnou linií prahů. "Vytvořit harmonické linie u vozu se střechou i bez ní není snadný úkol," říká Fedde Talsma. "Rozhodli jsme se navrhnout nové Volvo C70 nejprve jako kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější."

Záď vozu je ostře zakončena a její součástí jsou skupinové svítilny charakteristické pro všechny vozy Volvo. U nového Volva C70 však mají nižší profil než u sedanů, aby byl zdůrazněn ‚C faktor'.

Interiér se skandinávským duchem
Interiér nového Volva C70 se vyznačuje moderním a inovativním designem inspirovaným skandinávskou tradicí hladkých povrchů, původních materiálů a dobré funkčnosti. "Rozhodli jsme se dát novému Volvu C70 mladistvého ducha s nejnovější technologií," říká Fedde Talsma. "Inspiraci jsme čerpali v oblasti designu skandinávských produktů a ne pouze v oblasti automobilového designu."

Mimořádně tenká a volně uložená konzola, která byla poprvé představena u Volva S40 a V50, byla použita také u nového Volva C70. Zákazník může podle svých představ vybírat ze čtyř variant: hliník, imitace dřeva, slonovinová barva a šedá Bauxite.

Pro nové Volvo C70 bylo vyvinuto speciální čalounění. Vulcaflex je syntetický materiál se strukturou povrchu připomínající kůži. Vulcaflex se používá jak v kombinaci s textilními materiály, tak v kombinaci s měkkou kůží. Třetí možností je celokožené čalounění.

Dostatečný komfort pro čtyři dospělé
Nové Volvo C70 bylo navrženo tak, aby v něm mohly cestovat čtyři dospělé osoby. Zadní sedadla mají pohodlně skloněná opěradla a velkorysou šířku. Tvar předních sedadel je velmi ergonomický. Díky praktickému ovládání na opěradle mohou být navíc snadno sklopena, čímž se usnadní nastupování dozadu. Elektricky ovládaná sedadla (volitelná výbava) se pohybují vpřed dvakrát rychleji než v případě předchozího modelu C70. Prostor pro nohy na předních sedadlech je velkorysý.

Flexibilní a pečlivě promyšlený design
V prostoru pro cestující jsou v blízkosti všech sedadel rozmístěny odkládací schránky. Některé z nich jsou napojeny na systém centrálního zamykání vozidla, takže je možné je pomocí dálkového ovladače rovněž uzamknout. Automobil je navíc vybaven zcela novým systémem "Private Locking", kdy je možné některé schránky uzamknout pomocí klíče z přihrádky před spolujezdcem. Tento systém oceníte zejména tehdy, pokud vůz parkujete se sklopenou střechou. 

Zavazadlový prostor je na kabriolet této velikosti neobvykle prostorný. Při vytažené střeše je jeho kapacita 400 litrů, po sklopení střechy se tento objem sníží na 200 litrů. Praktická přepážka v zavazadlovém prostoru usnadňuje odhad množství zavazadel při sklopené střeše. Pro pohodlné nakládání a vykládání předmětů u vozidla se sklopenou střechou je možné celý díl střechy pomocí elektromotoru a ovládacího tlačítka nadzdvihnout přibližně o 200 mm. Přepravu dlouhých předmětů uvnitř vozidla usnadňuje vak na lyže, který je skryt v opěradle zadního sedadla.

"Opravdu jsme se snažili využít každý centimetr ke zvýšení komfortu cestujících," říká Fedde Talsma. "Bez ohledu na kompaktní rozměry vozidla je k dispozici dostatek místa a prostor pro všechny osobní předměty."

Fakta o sklopné pevné střeše nového Volva C70
o Střešní panely jsou vyrobeny z oceli.
o Střecha je rozdělena na tři části.
o Spoje mezi střešními díly jsou opatřeny gumovým těsněním.
o Střecha se otevírá a zavírá pomocí elektromotoru, hydraulického čerpadla a celý systém je řízen počítačem.
o Otevření/zavření střechy trvá přibližně 30 sekund
o Automobil by měl při otevírání/zavírání střechy stát na místě
o Boční okna po zvednutí střechy "zapadnou" na svá místa.
o Tuhost karosérie se po zvednutí střechy zvýší přibližně o 15 procent.
o Víko zavazadlového prostoru je vyrobeno z hliníku a otevírá se dvěma různými způsoby - pro sklopení/zvednutí střechy a pro přístup do zavazadlového prostoru.

Rozměry nového vozu Volvo C70 v porovnání s předchozím modelem
Délka: 4580 mm (4716 mm)
Šířka: 1820 mm (1820 mm)
Výška: 1410 mm (1429 mm)
Rozvor náprav: 2640 mm (2664 mm)
Rozchod kol vpředu: 1550 mm (1521 mm)
Rozchod kol vzadu: 1560 mm (1521 mm)

Volvo

Vytisknout

Diskuze: Nové Volvo C70 - kabriolet a kupé v jednom

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Eos

VW na IAA: 16 světových a výstavních premiér

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud