Toyota bude nadále pokračovat v rozvoji v Evropě důležitého segmentu minivozů a potvrzuje výrobu již třetího modelu značky postaveného na podvozkové platformě GA-B. Plánovaný model bude hrát roli vstupní brány ke značce Toyota a zachová si svůj klíčový parametr, kterým je cenová dostupnost.
Vývoj nových platforem automobilky Toyota v souladu s novou konstrukční filozofií TNGA (Toyota New Global Architecture) přinesl výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti a stylistického ztvárnění mnoha nových modelů značky.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Například nový Yaris, postavený na platformě GA-B, byl velmi dobře přijat evropskými zákazníky pro jeho dynamické stylistické ztvárnění, skvělé obestavění prostoru, velmi hospodárný a současně agilní hybridní pohon a vynikající jízdní dynamiku, jakožto i špičkovou bezpečnost. I díky tomu se stal evropským Autem roku 2021.
Dalším plánovaným modelem na platformě GA-B je Yaris Cross, jenž bude uveden na trh ještě v tomto roce. Očekává se, že roční objem výroby modelů Yaris, Yaris Cross a nového vozu segmentu A (minivozy) překročí v Evropě 500 tisíc kusů.
Díky tomuto objemu bude možné dosáhnout úspor ve výrobě, které jsou nezbytnou podmínkou cenové dostupnosti, po níž zájemci o vůz segmentu A volají.
Neméně důležitá je i volba hnacího ústrojí. Dnešní třídě minivozů s přehledem dominují vozy se spalovacím motorem, což dokazuje klíčovou roli ceny v rozhodování zákazníků – a vyhlídky říkají, že tento trend bude na trhu pokračovat, zejména u zákazníků, pro něž je finanční dostupnost tím hlavním.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.