Toyota bude nadále pokračovat v rozvoji v Evropě důležitého segmentu minivozů a potvrzuje výrobu již třetího modelu značky postaveného na podvozkové platformě GA-B. Plánovaný model bude hrát roli vstupní brány ke značce Toyota a zachová si svůj klíčový parametr, kterým je cenová dostupnost.
Vývoj nových platforem automobilky Toyota v souladu s novou konstrukční filozofií TNGA (Toyota New Global Architecture) přinesl výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti a stylistického ztvárnění mnoha nových modelů značky.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Například nový Yaris, postavený na platformě GA-B, byl velmi dobře přijat evropskými zákazníky pro jeho dynamické stylistické ztvárnění, skvělé obestavění prostoru, velmi hospodárný a současně agilní hybridní pohon a vynikající jízdní dynamiku, jakožto i špičkovou bezpečnost. I díky tomu se stal evropským Autem roku 2021.
Dalším plánovaným modelem na platformě GA-B je Yaris Cross, jenž bude uveden na trh ještě v tomto roce. Očekává se, že roční objem výroby modelů Yaris, Yaris Cross a nového vozu segmentu A (minivozy) překročí v Evropě 500 tisíc kusů.
Díky tomuto objemu bude možné dosáhnout úspor ve výrobě, které jsou nezbytnou podmínkou cenové dostupnosti, po níž zájemci o vůz segmentu A volají.
Neméně důležitá je i volba hnacího ústrojí. Dnešní třídě minivozů s přehledem dominují vozy se spalovacím motorem, což dokazuje klíčovou roli ceny v rozhodování zákazníků – a vyhlídky říkají, že tento trend bude na trhu pokračovat, zejména u zákazníků, pro něž je finanční dostupnost tím hlavním.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?