Toyota bude nadále pokračovat v rozvoji v Evropě důležitého segmentu minivozů a potvrzuje výrobu již třetího modelu značky postaveného na podvozkové platformě GA-B. Plánovaný model bude hrát roli vstupní brány ke značce Toyota a zachová si svůj klíčový parametr, kterým je cenová dostupnost.
Vývoj nových platforem automobilky Toyota v souladu s novou konstrukční filozofií TNGA (Toyota New Global Architecture) přinesl výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti a stylistického ztvárnění mnoha nových modelů značky.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Například nový Yaris, postavený na platformě GA-B, byl velmi dobře přijat evropskými zákazníky pro jeho dynamické stylistické ztvárnění, skvělé obestavění prostoru, velmi hospodárný a současně agilní hybridní pohon a vynikající jízdní dynamiku, jakožto i špičkovou bezpečnost. I díky tomu se stal evropským Autem roku 2021.
Dalším plánovaným modelem na platformě GA-B je Yaris Cross, jenž bude uveden na trh ještě v tomto roce. Očekává se, že roční objem výroby modelů Yaris, Yaris Cross a nového vozu segmentu A (minivozy) překročí v Evropě 500 tisíc kusů.
Díky tomuto objemu bude možné dosáhnout úspor ve výrobě, které jsou nezbytnou podmínkou cenové dostupnosti, po níž zájemci o vůz segmentu A volají.
Neméně důležitá je i volba hnacího ústrojí. Dnešní třídě minivozů s přehledem dominují vozy se spalovacím motorem, což dokazuje klíčovou roli ceny v rozhodování zákazníků – a vyhlídky říkají, že tento trend bude na trhu pokračovat, zejména u zákazníků, pro něž je finanční dostupnost tím hlavním.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?