Lexus LS je známý tím, že jako vlajkový sedan japonské automobilky posouvá hranice designu, uvádí moderní technologie, a zároveň navazuje na tradiční řemeslné umění a estetiku. Novinkou verze modelu pro rok 2021 je zcela nové pojetí jeho šedých, stříbrných a černých odstínů uvnitř i zvnějšku.
Motiv Time in Design, který si zvolil tým vývojářů pro nový Lexus LS, vychází z tradičního japonského pojetí krásy měnící se s každým okamžikem v souladu s ubíhajícím časem a změnami prostředí.
„Chtěli jsme zachytit a designem vyjádřit prchavý obraz, proto jsme přetavili vytříbený, typicky japonský smysl pro estetiku ve vysokou uměleckou hodnotu. Inspirací byl obraz měsíční záře ve vlnách, který se také stal jednotícím motivem podoby interiéru a exteriéru,“ říká Tošio Asahi, hlavní konstruktér modelu LS.
Lexus se od roku 2003 soustředí na nové odstíny exteriéru s využitím pokrokové technologie lakování, aby dosáhl co nejzářivějšího vzhledu. Nový LS v tomto ohledu prezentuje výsledky nejnovějšího vývoje díky odstínu stříbrná Lunar, jenž proměňuje jednotlivé křivky a úhly karoserie vozu v reliéf plný kontrastních odlesků a hlubokých stínů, které ještě umocňují dojem a spletitost těch nejjemnějších designových detailů.
Kapota jako zrcadloPovrch v odstínu stříbrná Lunar mění svůj vzhled v závislosti na úhlu dopadajícího světla i denní době, a tak vůz za poledního slunce působí úplně jinak než za soumraku. Výsledný efekt se ještě násobí v pohybu, kdy LS připomíná zrcadlo odrážející ubíhající okolní krajinu.
Klíčem k dosažení tohoto efektu je vylepšená technologie lakování Sonic. Standardní barevná vrstva má zpravidla tloušťku 13 až 14 mikrometrů, avšak u odstínů vytvářených dosavadní technologií Sonic stlačila vrstvu přibližně na čtyři mikrometry.
V případě stříbrné Lunar se metodu podařilo posunout ještě dál, protože barevná vrstva už má jen jeden až dva mikrometry. Hliníkové vločky, které by za normálních okolností jen náhodně pluly v barevném laku, zde vytvářejí hustou vrstvu s rovnoměrným uspořádáním ve prospěch co nejvyššího lesku.
Tato ultra tenká vrstva samozřejmě nefunguje sama o sobě. Žádá si mimořádnou dovednost při nanášení a také hodně závisí na provedení základní a podkladové barvy, a tak Lexus musel výrazně zdokonalit i její kvalitu a hladkost.
To si vyžádalo těsnou spolupráci specialistů na lakování s výrobním týmem včetně opakovaných drobných vylepšení, dokud nebylo dosaženo požadovaného čistě stříbrného povrchu, připomínajícího zrcadlo.
Obložení z moderních technologiíMotiv Time in Design rovněž zahrnuje novou kombinaci ozdobného obložení, které je k dispozici společně s lakem stříbrná Lunar. Dekorativní výplně dveří Nišidžin a Haku navazují na markantní broušené sklo Kiriko a ručně skládané výplně, které jsme ve vozech LS vídali doposud a které jsou podobnou reinterpretací tradičního japonského umění.
Nišidžin připomíná mihotání světelných paprsků za měsíčního úplňku nad mořskou hladinou. Vytváří se stejnou tradiční metodou, která se kdysi používala k výrobě tkaných materiálů pro japonskou šlechtu: jemná vlákna kovové fólie jsou napnuta na papír waši a rozřezáním na tenké proužky se vyrábí příze. V případě LS se z vláken pečlivě utká žakárový vzor s trojrozměrným efektem stříbrných, šedých a černých tónů.
Tkanina ladí s dekorativním panelem Haku, jenž obepíná kliky dveří. Vznik Haku (japonské označení pro kovový plátek) se datuje do dob před 400 lety. Jde o řemeslně náročný proces, kdy se z ingotu nebo kousku kovu vykovala fólie o tloušťce pouhých desetitisícin milimetru. Výslednou fólií se poté ručně obkládá povrch panelu, čímž je dosaženo nádherné textury.
Nový LS rovněž přichází s variantou dekoru Laser Cut Special s otevřenými póry z jasanového dřeva (Ash). Používá se masivní dřevo mořené do černa, aby co nejvíce vynikla výrazná textura.
Ke slovu zde přichází speciální proces řezání laserem, který pod dřevem odhaluje lesklé detaily podkladové kovové vrstvy. Tato technika staví na tradičním mistrovském umění japonských výrobců hudebních nástrojů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.