Toyota se stává jediným vlastníkem závodu a ponese název Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.
Nejdůležitější strojní výrobou je v České republice auto-průmysl. Patří sem výroba nákladních automobilů, autobusů a traktorů. V nejvíce známé kategorii výroby osobních automobilů je vedoucí firmou Škodovka.
Další výrobní závody jsou v Nošovicích a Kolíně, kde se Toyota stává jediným vlastníkem závodu a ponese název Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.
Tato změna byla oficiálně provedena za účasti prezidenta závodu pana Koreatsu Aokiho, ředitele českého zastoupení Toyoty Martina Pelešky a starosty města Kolína Michaela Kašpara dne 1.1.2021.Slavnostně odhaleno nové jméno automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Firma také představila nové logo společnosti a dle vzoru ostatních evropských závodů bude vystupovat pod obchodním názvem TMMCZ.
Společný podnik vznikl v roce 2002 a je jedním z největších exportérů. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 a v jejich výrobě bude pokračovat i nadále. V současné době firma investuje více jak čtyři miliardy korun do rozšíření kapacity a modernizace závodu. V průběhu tohoto roku přibude i výroba modelu Toyota Yaris, který bude se svou hybridní technologií v tomto závodu novinkou.
Kolínský výrobní závod se tak stává plně součástí skupiny Toyota Motor Europe, která má v Evropě v současné době zastoupeno již osm závodů, vývojové centrum a několik logistických center.
Aktivity Toyoty v České republice nezahrnují pouze výrobu. Dlouhodobě je Toyota aktivní jako úspěšný prodejce vozidel Toyota a Lexus, navíc pro více než 20 firem sdružených v rámci tzv. Toyota Associated pracuje v Česku více než 9 000 lidí. Patří sem jak vlastní leasingová společnost Toyota Financial Services, tak i Logistické a distribuční centrum na náhradní díly v Krupce a řada dalších společností.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?