Tatra a rallye Dakar jdou neodmyslitelně k sobě. Nejeden fanoušek motorsportu jistě zatoužil po vlastnictví speciálu, který tento jeden z nejnáročnějších závodů na světě absolvoval. Nyní se naskytla příležitost.
Moskevský závodní tým Georaid, jenž se s vozy Toyota Land Cruiser a Chevrolet Niva v minulosti účastnil vytrvalostních závodů nejen v Rusku, ale také na Dakaru, ukončil svou činnost. Proto se rozhodl, že prodá nadbytečný majetek, jehož součástí je i doprovodné vozidlo vyrobené v České Republice.
Tím vozidlem je u nás dobře známá Tatra 815 6x6. Kopřivnická legenda s obytnou nástavbou vznikla u nás v roce 2008 právě na objednávku ruského týmu. Jako základ posloužila Tatra 815 z roku 1993 s atmosférickou V12 o objemu 19 litrů a výkonem 235 kW a točivým momentem 1400 N.m.
V roce 2015 prošla Tatra důkladnou modernizací, která se týkala jak podvozku, tak i obytného modulu. Od té doby najezdila pouhých 5000 km. Po modernizaci umí 815 uhánět po zpevněné komunikaci rychlostí až 135 km/h a nárokuje si v průměru 40 litrů na 100 km.
Důležitější, než maximální rychlost, je však ona obytná nástavba. Je postavena tak, aby pohodlně ubytovala šestici lidí. K vybavení náleží kuchyně s lednicí, plynovým vařičem, mikrovlnou troubou, mrazákem a dřezem s tekoucí vodou. Pak je zde sprcha a WC, nádrž na 240 litrů vody a TV. Obytná nástavba dále obsahuje 4 baterie, solární panely o výkonu 3 kW a naftové topení s výkonem 8,5 kW.
Jedinečný obytný vůz, schopný překonat i velmi náročný terén jak Ruska, tak i africké pouště, je na prodej ve městě Lobnya v moskevském regionu. Požadovaná cena je 2,7 milionů Rublů, což je při současném kurzu přibližně 810 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.