Tatra a rallye Dakar jdou neodmyslitelně k sobě. Nejeden fanoušek motorsportu jistě zatoužil po vlastnictví speciálu, který tento jeden z nejnáročnějších závodů na světě absolvoval. Nyní se naskytla příležitost.
Moskevský závodní tým Georaid, jenž se s vozy Toyota Land Cruiser a Chevrolet Niva v minulosti účastnil vytrvalostních závodů nejen v Rusku, ale také na Dakaru, ukončil svou činnost. Proto se rozhodl, že prodá nadbytečný majetek, jehož součástí je i doprovodné vozidlo vyrobené v České Republice.
Tím vozidlem je u nás dobře známá Tatra 815 6x6. Kopřivnická legenda s obytnou nástavbou vznikla u nás v roce 2008 právě na objednávku ruského týmu. Jako základ posloužila Tatra 815 z roku 1993 s atmosférickou V12 o objemu 19 litrů a výkonem 235 kW a točivým momentem 1400 N.m.
V roce 2015 prošla Tatra důkladnou modernizací, která se týkala jak podvozku, tak i obytného modulu. Od té doby najezdila pouhých 5000 km. Po modernizaci umí 815 uhánět po zpevněné komunikaci rychlostí až 135 km/h a nárokuje si v průměru 40 litrů na 100 km.
Důležitější, než maximální rychlost, je však ona obytná nástavba. Je postavena tak, aby pohodlně ubytovala šestici lidí. K vybavení náleží kuchyně s lednicí, plynovým vařičem, mikrovlnou troubou, mrazákem a dřezem s tekoucí vodou. Pak je zde sprcha a WC, nádrž na 240 litrů vody a TV. Obytná nástavba dále obsahuje 4 baterie, solární panely o výkonu 3 kW a naftové topení s výkonem 8,5 kW.
Jedinečný obytný vůz, schopný překonat i velmi náročný terén jak Ruska, tak i africké pouště, je na prodej ve městě Lobnya v moskevském regionu. Požadovaná cena je 2,7 milionů Rublů, což je při současném kurzu přibližně 810 000 Kč.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?