Společnost Lucid Motors dokončila výstavbu prvního výrobního závodu na elektromobily v Severní Americe, který vybudovala na zelené louce. V současné době probíhá uvádění do provozu a na jaře 2021 má být zahájena výroba modelu Lucid Air.
Špičkový výrobní závod Lucid AMP-1 v Casa Grande ve státě Arizona, bude mít počáteční výrobní kapacitu 30 000 kusů s možností budoucího rozšíření až na 400.000 kusů elektromobilů
Společnost Lucid Motors, která díky svým luxusním elektromobilům vytváří nový standard trvale udržitelné mobility, oznámila, že dokončila první fázi výstavby svého nového výrobního závodu Lucid AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant) v arizonském Casa Grande. V současné době probíhají další přípravné práce spojené s uvedením do provozu, přičemž zahájení výroby nového elektromobilu Lucid Air je naplánované na jaro 2021. Inovativní výrobní závod Lucid AMP-1 je vůbec prvním výrobním závodem určeným čistě pro výrobu elektromobilů v Severní Americe, který byl vybudován na zelené louce a byl navržen tak, aby bylo možné jej do budoucna v případě potřeby rychle a snadno rozšířit. Očekává se, že další fáze výstavby začne na začátku roku 2021 a jejím cílem je spuštění výroby prvního SUV této značky s názvem Project Gravity v roce 2023.
„2. prosince 2019 jsme na 220 hektarovém pozemku v arizonském Casa Grande, kde závod Lucid AMP-1 stojí, poprvé hrábli do země a za méně než rok se nám podařilo na zeleném louce postavit první výrobní závod určený výhradně pro výrobu elektromobilů v Severní Americe," řekl Peter Rawlinson, generální a technický ředitel firmy Lucid Motors. „Úsilí a odhodlání našeho týmu je opravdu mimořádné a již nyní zprovozňujeme inovativní výrobní systém, která nám již za několik málo měsíců umožní zahájit sériovou výrobu nové generace elektromobilů značky Lucid Air."
V rámci příprav na zahájení výroby, ověření inovativních výrobních postupů a odzkoušení špičkového výrobního vybavení, již firma Lucid vyrobila několik plně funkčních beta prototypů svých elektromobilů a v současné době probíhají poslední úpravy před zahájením výroby konečné ověřovací série modelu Lucid Air. Součástí inovativních výrobních systémů firmy Lucid je řada pokročilých a moderních postupů, jako je například používání techniky nýtování a lepení při výrobě karosérií, které nahrazují dříve používané bodové svary při současném zachování pevnosti spojů. Tyto technologie se, mimo jiné, používají v leteckém průmyslu. Výroba elektromobilů, které si objednali první zákazníci bude na této nové výrobní lince v Arizoně zahájena na jaře roku 2021, přičemž počáteční výrobní kapacita pro dodávky na světové trhy je 30.000 kusů ročně. Nejprve bude uspokojována poptávka ze Severní Ameriky. Prvními vyráběnými modely budou Lucid Air Dream Editions, Grand Touring a Touring. Na začátku roku 2020 bude zahájena také výroba modelu Lucid Air Pure, který bude k dispozici za cenu od 69.900 dolarů.
„Při výstavbě tohoto závodu, který jsme vybudovali na zelené louce, jsme postupovali podle několika výrobních filozofií, včetně „připravenosti na budoucnost (Future Ready)" a „včasné dostupnosti (On Time)," řekl Peter Hochholdinger, viceprezident firmy Lucid Motors pro výrobu. „Díky tomu, že jsme věnovali dostatek času kvalitnímu vyprojektování našeho výrobního závodu, ho nyní můžeme rychle rozšiřovat a uspokojovat tak stále rostoucí poptávku zákazníků po moderních elektromobilech."
Posláním společnosti Lucid je podporovat trvale udržitelné způsoby dopravy nabídkou těch nejlepších elektromobilů, které zákazníkům mají nabídnout ty nejlepší dostupné technologie. Prvním modelem této značky bude Lucid Air, špičkový luxusní sedan, který byl vyvinutý v Kalifornii a využívá technologie prověřené automobilovými závody. Tento vůz nabídne také luxusní vnitřní vybavení a kompaktní rozměry, přičemž některé modely vozu Lucid Air budou mít dojezdovou vzdálenost delší než 800 km a dosáhnou zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.