Společnost Lucid Motors dokončila výstavbu prvního výrobního závodu na elektromobily v Severní Americe, který vybudovala na zelené louce. V současné době probíhá uvádění do provozu a na jaře 2021 má být zahájena výroba modelu Lucid Air.
Špičkový výrobní závod Lucid AMP-1 v Casa Grande ve státě Arizona, bude mít počáteční výrobní kapacitu 30 000 kusů s možností budoucího rozšíření až na 400.000 kusů elektromobilů
Společnost Lucid Motors, která díky svým luxusním elektromobilům vytváří nový standard trvale udržitelné mobility, oznámila, že dokončila první fázi výstavby svého nového výrobního závodu Lucid AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant) v arizonském Casa Grande. V současné době probíhají další přípravné práce spojené s uvedením do provozu, přičemž zahájení výroby nového elektromobilu Lucid Air je naplánované na jaro 2021. Inovativní výrobní závod Lucid AMP-1 je vůbec prvním výrobním závodem určeným čistě pro výrobu elektromobilů v Severní Americe, který byl vybudován na zelené louce a byl navržen tak, aby bylo možné jej do budoucna v případě potřeby rychle a snadno rozšířit. Očekává se, že další fáze výstavby začne na začátku roku 2021 a jejím cílem je spuštění výroby prvního SUV této značky s názvem Project Gravity v roce 2023.
„2. prosince 2019 jsme na 220 hektarovém pozemku v arizonském Casa Grande, kde závod Lucid AMP-1 stojí, poprvé hrábli do země a za méně než rok se nám podařilo na zeleném louce postavit první výrobní závod určený výhradně pro výrobu elektromobilů v Severní Americe," řekl Peter Rawlinson, generální a technický ředitel firmy Lucid Motors. „Úsilí a odhodlání našeho týmu je opravdu mimořádné a již nyní zprovozňujeme inovativní výrobní systém, která nám již za několik málo měsíců umožní zahájit sériovou výrobu nové generace elektromobilů značky Lucid Air."
V rámci příprav na zahájení výroby, ověření inovativních výrobních postupů a odzkoušení špičkového výrobního vybavení, již firma Lucid vyrobila několik plně funkčních beta prototypů svých elektromobilů a v současné době probíhají poslední úpravy před zahájením výroby konečné ověřovací série modelu Lucid Air. Součástí inovativních výrobních systémů firmy Lucid je řada pokročilých a moderních postupů, jako je například používání techniky nýtování a lepení při výrobě karosérií, které nahrazují dříve používané bodové svary při současném zachování pevnosti spojů. Tyto technologie se, mimo jiné, používají v leteckém průmyslu. Výroba elektromobilů, které si objednali první zákazníci bude na této nové výrobní lince v Arizoně zahájena na jaře roku 2021, přičemž počáteční výrobní kapacita pro dodávky na světové trhy je 30.000 kusů ročně. Nejprve bude uspokojována poptávka ze Severní Ameriky. Prvními vyráběnými modely budou Lucid Air Dream Editions, Grand Touring a Touring. Na začátku roku 2020 bude zahájena také výroba modelu Lucid Air Pure, který bude k dispozici za cenu od 69.900 dolarů.
„Při výstavbě tohoto závodu, který jsme vybudovali na zelené louce, jsme postupovali podle několika výrobních filozofií, včetně „připravenosti na budoucnost (Future Ready)" a „včasné dostupnosti (On Time)," řekl Peter Hochholdinger, viceprezident firmy Lucid Motors pro výrobu. „Díky tomu, že jsme věnovali dostatek času kvalitnímu vyprojektování našeho výrobního závodu, ho nyní můžeme rychle rozšiřovat a uspokojovat tak stále rostoucí poptávku zákazníků po moderních elektromobilech."
Posláním společnosti Lucid je podporovat trvale udržitelné způsoby dopravy nabídkou těch nejlepších elektromobilů, které zákazníkům mají nabídnout ty nejlepší dostupné technologie. Prvním modelem této značky bude Lucid Air, špičkový luxusní sedan, který byl vyvinutý v Kalifornii a využívá technologie prověřené automobilovými závody. Tento vůz nabídne také luxusní vnitřní vybavení a kompaktní rozměry, přičemž některé modely vozu Lucid Air budou mít dojezdovou vzdálenost delší než 800 km a dosáhnou zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.