Společnost Lucid Motors dokončila výstavbu prvního výrobního závodu na elektromobily v Severní Americe, který vybudovala na zelené louce. V současné době probíhá uvádění do provozu a na jaře 2021 má být zahájena výroba modelu Lucid Air.
Špičkový výrobní závod Lucid AMP-1 v Casa Grande ve státě Arizona, bude mít počáteční výrobní kapacitu 30 000 kusů s možností budoucího rozšíření až na 400.000 kusů elektromobilů
Společnost Lucid Motors, která díky svým luxusním elektromobilům vytváří nový standard trvale udržitelné mobility, oznámila, že dokončila první fázi výstavby svého nového výrobního závodu Lucid AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant) v arizonském Casa Grande. V současné době probíhají další přípravné práce spojené s uvedením do provozu, přičemž zahájení výroby nového elektromobilu Lucid Air je naplánované na jaro 2021. Inovativní výrobní závod Lucid AMP-1 je vůbec prvním výrobním závodem určeným čistě pro výrobu elektromobilů v Severní Americe, který byl vybudován na zelené louce a byl navržen tak, aby bylo možné jej do budoucna v případě potřeby rychle a snadno rozšířit. Očekává se, že další fáze výstavby začne na začátku roku 2021 a jejím cílem je spuštění výroby prvního SUV této značky s názvem Project Gravity v roce 2023.
„2. prosince 2019 jsme na 220 hektarovém pozemku v arizonském Casa Grande, kde závod Lucid AMP-1 stojí, poprvé hrábli do země a za méně než rok se nám podařilo na zeleném louce postavit první výrobní závod určený výhradně pro výrobu elektromobilů v Severní Americe," řekl Peter Rawlinson, generální a technický ředitel firmy Lucid Motors. „Úsilí a odhodlání našeho týmu je opravdu mimořádné a již nyní zprovozňujeme inovativní výrobní systém, která nám již za několik málo měsíců umožní zahájit sériovou výrobu nové generace elektromobilů značky Lucid Air."
V rámci příprav na zahájení výroby, ověření inovativních výrobních postupů a odzkoušení špičkového výrobního vybavení, již firma Lucid vyrobila několik plně funkčních beta prototypů svých elektromobilů a v současné době probíhají poslední úpravy před zahájením výroby konečné ověřovací série modelu Lucid Air. Součástí inovativních výrobních systémů firmy Lucid je řada pokročilých a moderních postupů, jako je například používání techniky nýtování a lepení při výrobě karosérií, které nahrazují dříve používané bodové svary při současném zachování pevnosti spojů. Tyto technologie se, mimo jiné, používají v leteckém průmyslu. Výroba elektromobilů, které si objednali první zákazníci bude na této nové výrobní lince v Arizoně zahájena na jaře roku 2021, přičemž počáteční výrobní kapacita pro dodávky na světové trhy je 30.000 kusů ročně. Nejprve bude uspokojována poptávka ze Severní Ameriky. Prvními vyráběnými modely budou Lucid Air Dream Editions, Grand Touring a Touring. Na začátku roku 2020 bude zahájena také výroba modelu Lucid Air Pure, který bude k dispozici za cenu od 69.900 dolarů.
„Při výstavbě tohoto závodu, který jsme vybudovali na zelené louce, jsme postupovali podle několika výrobních filozofií, včetně „připravenosti na budoucnost (Future Ready)" a „včasné dostupnosti (On Time)," řekl Peter Hochholdinger, viceprezident firmy Lucid Motors pro výrobu. „Díky tomu, že jsme věnovali dostatek času kvalitnímu vyprojektování našeho výrobního závodu, ho nyní můžeme rychle rozšiřovat a uspokojovat tak stále rostoucí poptávku zákazníků po moderních elektromobilech."
Posláním společnosti Lucid je podporovat trvale udržitelné způsoby dopravy nabídkou těch nejlepších elektromobilů, které zákazníkům mají nabídnout ty nejlepší dostupné technologie. Prvním modelem této značky bude Lucid Air, špičkový luxusní sedan, který byl vyvinutý v Kalifornii a využívá technologie prověřené automobilovými závody. Tento vůz nabídne také luxusní vnitřní vybavení a kompaktní rozměry, přičemž některé modely vozu Lucid Air budou mít dojezdovou vzdálenost delší než 800 km a dosáhnou zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,5 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.