Platforma pro sdílení aut HoppyGo vítá ve své nabídce ikonické youngtimery ze 70. a 80. let 20. století v čele s modely Škoda 110L a Škoda 136 Rapid. Uživatelé si tak nyní mohou vychutnat historickou jízdu v prvním československém automobilu, kterého se vyrobilo přes milion, nebo ve sportovnější verzi dobře známé "stodvacítky" zvané „Porsche chudých“. Nesmrtelné historické unikáty jsou ve skvělém technickém stavu k zapůjčení v Praze a nabízí jedinečnou možnost poznat, jak cestovala typická československá rodina.
„Mezi stěžejní výhody HoppyGo patří kromě příznivých cen a uživatelsky přívětivé aplikace také velice bohatá nabídka automobilů, kterou neustále rozšiřujeme. Naším cílem je poskytnout uživatelům jak komfortní a moderní vozy pro cestování na dovolenou a víkendové tripy, tak speciály, které nabídnou jedinečný zážitek a unikátní svezení – ať už jde o obytné karavany, sportovní speciály nebo právě o historické youngtimery, které mají dnes již kultovní status,“ uvedl Jakub Erben, Fleet manager HoppyGo.
Škoda 110LŠkoda 100 a 110 jsou téměř stejné osobní automobily, které se liší pouze motorizací. Vyráběla je československá automobilka AZNP v období 1969–1977 a v historii tuzemského automobilového průmyslu zastávají významné postavení. Jedná se totiž o první československý automobil, který překonal hranici milionu vyrobených kusů (1 079 708 ks) a zároveň jde o první miliontý vůz značky Škoda s motorem vzadu. Model v nabídce HoppyGo je velice zachovalá verze 110 „de Luxe“, což byla silnější motorová varianta 1107 cm³ / 39 kW s maximální rychlostí 128 km/h, která rovněž nabízela speciální lůžkovou úpravu sedadel včetně luxusních doplňků. Škoda 110 L měla jako první uprostřed čelní masky nápis Škoda a celkově se jí vyrobilo přes 259 tisíc kusů (včetně verze LS). Modely 100 a 110 byly v Československu exportním klenotem, jelikož se vyvážely do řady západoevropských zemí a verze 110 L dokonce i na Nový Zéland. Veřejnost zaujaly především příznivou cenou a velice dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda 110 se později stala východiskem také pro koncepční automobily a její poháněcí soustava poskytla základ pro první formuli Škoda z podniku Metalex.
Škoda 136 RapidModely Škoda Rapid vyráběla rovněž československá automobilka AZNP v období 1981 až 1990 v Kvasinách a jednalo se o sportovně laděné osobní automobily. Rapid 136 vycházel z modelů Škoda 136 GL a měl v zásadě shodný motor s modelem Škoda Favorit o objemu 1289 cm³ a výkonem 46 kW. Celkem se vyrobilo 9 708 kusů a velkou popularitu si získal především ve Velké Británii kvůli nízké ceně a specifickým jízdním vlastnostem ovlivněným podélným uložením motoru za zadní nápravou. Renomovaný britský motoristický magazín Autocar & Motor vůz testoval v roce 1988 a dokonce tehdy uvedl, že se „chová jako Porsche 911“. Tuto zmínku následně vtipně využil také britský importér v reklamní kampani, kde porovnával shodné jízdní vlastnosti právě s ikonickou 911. Škoda 136 Rapid tak byla od té doby přezdívána “Porsche chudých”. V nabídce HoppyGo je tento model ve velice dobrém stavu z roku 1989 s nájezdem pouhých 70 tisíc km.
Pronajímatel českých youngtimerů má ve své sbírce i další kultovní modely, a kromě zápůjčky nabízí i kompletní prohlídku. „Naše portfolio historických unikátů čítá zhruba dvě desítky vozů a vedle statických prohlídek na nejrůznějších veletrzích, autosalonech a výstavách, jsme se nyní rozhodli tyto automobily veřejnosti ještě více zpřístupnit. Kromě zapůjčení vozu na HoppyGo poskytneme zájemcům rovněž možnost podívat se také na zbytek naší sbírky včetně odborného výkladu. Kompletní sbírku našich veteránů si zájemci mohou dopředu prohlédnout na našem Instagramu @veteranyskoda,“ uvedl majitel sbírky.
Kromě historických unikátů nabízí platforma pro sdílení aut HoppyGo více než 2 000 aut nejrůznějších značek, a vedle širokého výběru je velkou výhodou rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy a zákazníkovi stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů. V případě dlouhodobých pronájmů na více dní navíc mohou uživatelé využít výhodný slevový program. V ceně zápůjčky je vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.