Platforma pro sdílení aut HoppyGo vítá ve své nabídce ikonické youngtimery ze 70. a 80. let 20. století v čele s modely Škoda 110L a Škoda 136 Rapid. Uživatelé si tak nyní mohou vychutnat historickou jízdu v prvním československém automobilu, kterého se vyrobilo přes milion, nebo ve sportovnější verzi dobře známé "stodvacítky" zvané „Porsche chudých“. Nesmrtelné historické unikáty jsou ve skvělém technickém stavu k zapůjčení v Praze a nabízí jedinečnou možnost poznat, jak cestovala typická československá rodina.
„Mezi stěžejní výhody HoppyGo patří kromě příznivých cen a uživatelsky přívětivé aplikace také velice bohatá nabídka automobilů, kterou neustále rozšiřujeme. Naším cílem je poskytnout uživatelům jak komfortní a moderní vozy pro cestování na dovolenou a víkendové tripy, tak speciály, které nabídnou jedinečný zážitek a unikátní svezení – ať už jde o obytné karavany, sportovní speciály nebo právě o historické youngtimery, které mají dnes již kultovní status,“ uvedl Jakub Erben, Fleet manager HoppyGo.
Škoda 110LŠkoda 100 a 110 jsou téměř stejné osobní automobily, které se liší pouze motorizací. Vyráběla je československá automobilka AZNP v období 1969–1977 a v historii tuzemského automobilového průmyslu zastávají významné postavení. Jedná se totiž o první československý automobil, který překonal hranici milionu vyrobených kusů (1 079 708 ks) a zároveň jde o první miliontý vůz značky Škoda s motorem vzadu. Model v nabídce HoppyGo je velice zachovalá verze 110 „de Luxe“, což byla silnější motorová varianta 1107 cm³ / 39 kW s maximální rychlostí 128 km/h, která rovněž nabízela speciální lůžkovou úpravu sedadel včetně luxusních doplňků. Škoda 110 L měla jako první uprostřed čelní masky nápis Škoda a celkově se jí vyrobilo přes 259 tisíc kusů (včetně verze LS). Modely 100 a 110 byly v Československu exportním klenotem, jelikož se vyvážely do řady západoevropských zemí a verze 110 L dokonce i na Nový Zéland. Veřejnost zaujaly především příznivou cenou a velice dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda 110 se později stala východiskem také pro koncepční automobily a její poháněcí soustava poskytla základ pro první formuli Škoda z podniku Metalex.
Škoda 136 RapidModely Škoda Rapid vyráběla rovněž československá automobilka AZNP v období 1981 až 1990 v Kvasinách a jednalo se o sportovně laděné osobní automobily. Rapid 136 vycházel z modelů Škoda 136 GL a měl v zásadě shodný motor s modelem Škoda Favorit o objemu 1289 cm³ a výkonem 46 kW. Celkem se vyrobilo 9 708 kusů a velkou popularitu si získal především ve Velké Británii kvůli nízké ceně a specifickým jízdním vlastnostem ovlivněným podélným uložením motoru za zadní nápravou. Renomovaný britský motoristický magazín Autocar & Motor vůz testoval v roce 1988 a dokonce tehdy uvedl, že se „chová jako Porsche 911“. Tuto zmínku následně vtipně využil také britský importér v reklamní kampani, kde porovnával shodné jízdní vlastnosti právě s ikonickou 911. Škoda 136 Rapid tak byla od té doby přezdívána “Porsche chudých”. V nabídce HoppyGo je tento model ve velice dobrém stavu z roku 1989 s nájezdem pouhých 70 tisíc km.
Pronajímatel českých youngtimerů má ve své sbírce i další kultovní modely, a kromě zápůjčky nabízí i kompletní prohlídku. „Naše portfolio historických unikátů čítá zhruba dvě desítky vozů a vedle statických prohlídek na nejrůznějších veletrzích, autosalonech a výstavách, jsme se nyní rozhodli tyto automobily veřejnosti ještě více zpřístupnit. Kromě zapůjčení vozu na HoppyGo poskytneme zájemcům rovněž možnost podívat se také na zbytek naší sbírky včetně odborného výkladu. Kompletní sbírku našich veteránů si zájemci mohou dopředu prohlédnout na našem Instagramu @veteranyskoda,“ uvedl majitel sbírky.
Kromě historických unikátů nabízí platforma pro sdílení aut HoppyGo více než 2 000 aut nejrůznějších značek, a vedle širokého výběru je velkou výhodou rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy a zákazníkovi stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů. V případě dlouhodobých pronájmů na více dní navíc mohou uživatelé využít výhodný slevový program. V ceně zápůjčky je vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.