Platforma pro sdílení aut HoppyGo vítá ve své nabídce ikonické youngtimery ze 70. a 80. let 20. století v čele s modely Škoda 110L a Škoda 136 Rapid. Uživatelé si tak nyní mohou vychutnat historickou jízdu v prvním československém automobilu, kterého se vyrobilo přes milion, nebo ve sportovnější verzi dobře známé "stodvacítky" zvané „Porsche chudých“. Nesmrtelné historické unikáty jsou ve skvělém technickém stavu k zapůjčení v Praze a nabízí jedinečnou možnost poznat, jak cestovala typická československá rodina.
„Mezi stěžejní výhody HoppyGo patří kromě příznivých cen a uživatelsky přívětivé aplikace také velice bohatá nabídka automobilů, kterou neustále rozšiřujeme. Naším cílem je poskytnout uživatelům jak komfortní a moderní vozy pro cestování na dovolenou a víkendové tripy, tak speciály, které nabídnou jedinečný zážitek a unikátní svezení – ať už jde o obytné karavany, sportovní speciály nebo právě o historické youngtimery, které mají dnes již kultovní status,“ uvedl Jakub Erben, Fleet manager HoppyGo.
Škoda 110LŠkoda 100 a 110 jsou téměř stejné osobní automobily, které se liší pouze motorizací. Vyráběla je československá automobilka AZNP v období 1969–1977 a v historii tuzemského automobilového průmyslu zastávají významné postavení. Jedná se totiž o první československý automobil, který překonal hranici milionu vyrobených kusů (1 079 708 ks) a zároveň jde o první miliontý vůz značky Škoda s motorem vzadu. Model v nabídce HoppyGo je velice zachovalá verze 110 „de Luxe“, což byla silnější motorová varianta 1107 cm³ / 39 kW s maximální rychlostí 128 km/h, která rovněž nabízela speciální lůžkovou úpravu sedadel včetně luxusních doplňků. Škoda 110 L měla jako první uprostřed čelní masky nápis Škoda a celkově se jí vyrobilo přes 259 tisíc kusů (včetně verze LS). Modely 100 a 110 byly v Československu exportním klenotem, jelikož se vyvážely do řady západoevropských zemí a verze 110 L dokonce i na Nový Zéland. Veřejnost zaujaly především příznivou cenou a velice dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda 110 se později stala východiskem také pro koncepční automobily a její poháněcí soustava poskytla základ pro první formuli Škoda z podniku Metalex.
Škoda 136 RapidModely Škoda Rapid vyráběla rovněž československá automobilka AZNP v období 1981 až 1990 v Kvasinách a jednalo se o sportovně laděné osobní automobily. Rapid 136 vycházel z modelů Škoda 136 GL a měl v zásadě shodný motor s modelem Škoda Favorit o objemu 1289 cm³ a výkonem 46 kW. Celkem se vyrobilo 9 708 kusů a velkou popularitu si získal především ve Velké Británii kvůli nízké ceně a specifickým jízdním vlastnostem ovlivněným podélným uložením motoru za zadní nápravou. Renomovaný britský motoristický magazín Autocar & Motor vůz testoval v roce 1988 a dokonce tehdy uvedl, že se „chová jako Porsche 911“. Tuto zmínku následně vtipně využil také britský importér v reklamní kampani, kde porovnával shodné jízdní vlastnosti právě s ikonickou 911. Škoda 136 Rapid tak byla od té doby přezdívána “Porsche chudých”. V nabídce HoppyGo je tento model ve velice dobrém stavu z roku 1989 s nájezdem pouhých 70 tisíc km.
Pronajímatel českých youngtimerů má ve své sbírce i další kultovní modely, a kromě zápůjčky nabízí i kompletní prohlídku. „Naše portfolio historických unikátů čítá zhruba dvě desítky vozů a vedle statických prohlídek na nejrůznějších veletrzích, autosalonech a výstavách, jsme se nyní rozhodli tyto automobily veřejnosti ještě více zpřístupnit. Kromě zapůjčení vozu na HoppyGo poskytneme zájemcům rovněž možnost podívat se také na zbytek naší sbírky včetně odborného výkladu. Kompletní sbírku našich veteránů si zájemci mohou dopředu prohlédnout na našem Instagramu @veteranyskoda,“ uvedl majitel sbírky.
Kromě historických unikátů nabízí platforma pro sdílení aut HoppyGo více než 2 000 aut nejrůznějších značek, a vedle širokého výběru je velkou výhodou rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy a zákazníkovi stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů. V případě dlouhodobých pronájmů na více dní navíc mohou uživatelé využít výhodný slevový program. V ceně zápůjčky je vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.