Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“ vyhlašovanou rakouským motoristickým svazem ARBÖ. Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v 37. ročníku tradiční rakouské soutěže v kategorii „Medium“ (vozy v ceně 20 001 až 50 000 eur). Model OCTAVIA v této soutěži uspěl poprvé. V předchozích letech cenu dvakrát získala ŠKODA SUPERB. Stočlennou porotu soutěže tvoří experti, známé osobnosti a čtenáři klubového žurnálu “Freie Fahrt”. Kvůli aktuální situaci spojené s epidemií COVID-19 se předání ceny uskutečnilo v sídle holdingu Porsche v Salzburgu. ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu.
V letošním roce soutěžilo o “Velkou automobilovou cenu Rakouska” celkem 32 novinek, které byly na rakouský trh uvedeny mezi 1. listopadem 2019 a 31. říjnem 2020. Porota hodnotila pět kritérií – technické provedení, hospodárnost, spolehlivost, šetrnost k životnímu prostředí a poměr ceny a užitné hodnoty. Ocenění se uděluje ve třech tradičních kategoriích rozdělených podle základní ceny vozu: kategorie „Start“ pro vozidla do 20 000 eur, kategorie „Medium“ pro modely v hodnotě od 20 001 do 50 000 eur a „Premium“ pro vozidla v ceně nad 50 001 eur. ŠKODA OCTAVIA se ve své kategorii prosadila proti řadě silných konkurentů.
ŠKODA OCTAVIA čtvrté generace dosahuje nových dimenzí, nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, řadu nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Elektrifikací pohonu u modelu OCTAVIA e-TEC s novou mild-hybridní technologií a u dvou plug-in hybridních modelů OCTAVIA iV se značce ŠKODA podařilo razantně snížit emise CO2. I spalovací motory jsou díky neustálému vývoji daleko efektivnější. Díky technologii “twindosing“ snížila automobilka u naftových motorů nové generace EVO emise oxidů dusíku až o 80 %. Pátou variantou pohonu je OCTAVIA G‑TEC, která spaluje ekologický zemní plyn (CNG). Model OCTAVIA je nabízen jak s pohonem přední nápravy, tak i s pohonem všech kol. V široké paletě pohonů si lze vybrat vozy s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou DSG. Kromě robustního modelu OCTAVIA SCOUT doplňují rozmanitou nabídku tři motorizace sportovních modelů RS.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.