Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“ vyhlašovanou rakouským motoristickým svazem ARBÖ. Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v 37. ročníku tradiční rakouské soutěže v kategorii „Medium“ (vozy v ceně 20 001 až 50 000 eur). Model OCTAVIA v této soutěži uspěl poprvé. V předchozích letech cenu dvakrát získala ŠKODA SUPERB. Stočlennou porotu soutěže tvoří experti, známé osobnosti a čtenáři klubového žurnálu “Freie Fahrt”. Kvůli aktuální situaci spojené s epidemií COVID-19 se předání ceny uskutečnilo v sídle holdingu Porsche v Salzburgu. ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu.
V letošním roce soutěžilo o “Velkou automobilovou cenu Rakouska” celkem 32 novinek, které byly na rakouský trh uvedeny mezi 1. listopadem 2019 a 31. říjnem 2020. Porota hodnotila pět kritérií – technické provedení, hospodárnost, spolehlivost, šetrnost k životnímu prostředí a poměr ceny a užitné hodnoty. Ocenění se uděluje ve třech tradičních kategoriích rozdělených podle základní ceny vozu: kategorie „Start“ pro vozidla do 20 000 eur, kategorie „Medium“ pro modely v hodnotě od 20 001 do 50 000 eur a „Premium“ pro vozidla v ceně nad 50 001 eur. ŠKODA OCTAVIA se ve své kategorii prosadila proti řadě silných konkurentů.
ŠKODA OCTAVIA čtvrté generace dosahuje nových dimenzí, nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, řadu nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Elektrifikací pohonu u modelu OCTAVIA e-TEC s novou mild-hybridní technologií a u dvou plug-in hybridních modelů OCTAVIA iV se značce ŠKODA podařilo razantně snížit emise CO2. I spalovací motory jsou díky neustálému vývoji daleko efektivnější. Díky technologii “twindosing“ snížila automobilka u naftových motorů nové generace EVO emise oxidů dusíku až o 80 %. Pátou variantou pohonu je OCTAVIA G‑TEC, která spaluje ekologický zemní plyn (CNG). Model OCTAVIA je nabízen jak s pohonem přední nápravy, tak i s pohonem všech kol. V široké paletě pohonů si lze vybrat vozy s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou DSG. Kromě robustního modelu OCTAVIA SCOUT doplňují rozmanitou nabídku tři motorizace sportovních modelů RS.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?