Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“ vyhlašovanou rakouským motoristickým svazem ARBÖ. Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v 37. ročníku tradiční rakouské soutěže v kategorii „Medium“ (vozy v ceně 20 001 až 50 000 eur). Model OCTAVIA v této soutěži uspěl poprvé. V předchozích letech cenu dvakrát získala ŠKODA SUPERB. Stočlennou porotu soutěže tvoří experti, známé osobnosti a čtenáři klubového žurnálu “Freie Fahrt”. Kvůli aktuální situaci spojené s epidemií COVID-19 se předání ceny uskutečnilo v sídle holdingu Porsche v Salzburgu. ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu.
V letošním roce soutěžilo o “Velkou automobilovou cenu Rakouska” celkem 32 novinek, které byly na rakouský trh uvedeny mezi 1. listopadem 2019 a 31. říjnem 2020. Porota hodnotila pět kritérií – technické provedení, hospodárnost, spolehlivost, šetrnost k životnímu prostředí a poměr ceny a užitné hodnoty. Ocenění se uděluje ve třech tradičních kategoriích rozdělených podle základní ceny vozu: kategorie „Start“ pro vozidla do 20 000 eur, kategorie „Medium“ pro modely v hodnotě od 20 001 do 50 000 eur a „Premium“ pro vozidla v ceně nad 50 001 eur. ŠKODA OCTAVIA se ve své kategorii prosadila proti řadě silných konkurentů.
ŠKODA OCTAVIA čtvrté generace dosahuje nových dimenzí, nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, řadu nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Elektrifikací pohonu u modelu OCTAVIA e-TEC s novou mild-hybridní technologií a u dvou plug-in hybridních modelů OCTAVIA iV se značce ŠKODA podařilo razantně snížit emise CO2. I spalovací motory jsou díky neustálému vývoji daleko efektivnější. Díky technologii “twindosing“ snížila automobilka u naftových motorů nové generace EVO emise oxidů dusíku až o 80 %. Pátou variantou pohonu je OCTAVIA G‑TEC, která spaluje ekologický zemní plyn (CNG). Model OCTAVIA je nabízen jak s pohonem přední nápravy, tak i s pohonem všech kol. V široké paletě pohonů si lze vybrat vozy s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou DSG. Kromě robustního modelu OCTAVIA SCOUT doplňují rozmanitou nabídku tři motorizace sportovních modelů RS.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.