Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“ vyhlašovanou rakouským motoristickým svazem ARBÖ. Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v 37. ročníku tradiční rakouské soutěže v kategorii „Medium“ (vozy v ceně 20 001 až 50 000 eur). Model OCTAVIA v této soutěži uspěl poprvé. V předchozích letech cenu dvakrát získala ŠKODA SUPERB. Stočlennou porotu soutěže tvoří experti, známé osobnosti a čtenáři klubového žurnálu “Freie Fahrt”. Kvůli aktuální situaci spojené s epidemií COVID-19 se předání ceny uskutečnilo v sídle holdingu Porsche v Salzburgu. ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu.
V letošním roce soutěžilo o “Velkou automobilovou cenu Rakouska” celkem 32 novinek, které byly na rakouský trh uvedeny mezi 1. listopadem 2019 a 31. říjnem 2020. Porota hodnotila pět kritérií – technické provedení, hospodárnost, spolehlivost, šetrnost k životnímu prostředí a poměr ceny a užitné hodnoty. Ocenění se uděluje ve třech tradičních kategoriích rozdělených podle základní ceny vozu: kategorie „Start“ pro vozidla do 20 000 eur, kategorie „Medium“ pro modely v hodnotě od 20 001 do 50 000 eur a „Premium“ pro vozidla v ceně nad 50 001 eur. ŠKODA OCTAVIA se ve své kategorii prosadila proti řadě silných konkurentů.
ŠKODA OCTAVIA čtvrté generace dosahuje nových dimenzí, nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, řadu nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Elektrifikací pohonu u modelu OCTAVIA e-TEC s novou mild-hybridní technologií a u dvou plug-in hybridních modelů OCTAVIA iV se značce ŠKODA podařilo razantně snížit emise CO2. I spalovací motory jsou díky neustálému vývoji daleko efektivnější. Díky technologii “twindosing“ snížila automobilka u naftových motorů nové generace EVO emise oxidů dusíku až o 80 %. Pátou variantou pohonu je OCTAVIA G‑TEC, která spaluje ekologický zemní plyn (CNG). Model OCTAVIA je nabízen jak s pohonem přední nápravy, tak i s pohonem všech kol. V široké paletě pohonů si lze vybrat vozy s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou DSG. Kromě robustního modelu OCTAVIA SCOUT doplňují rozmanitou nabídku tři motorizace sportovních modelů RS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.