Oblíbené městské dodávky Caddy dostávají nový základní vznětový motor:
namísto dosavadního dvoulitru 2.0 SDI/51 kW s přirozeným plněním bude napříště základním „dieselem“ výkonnější přeplňovaný agregát 1.9 TDI/55 kW.
Nový motor, speciálně naladěný pro Caddy, resp. pro jeho verze Caddy Kombi, Caddy Kombi - Speciál a Caddy Life a Life - Speciál, disponuje nejen o 4 kW vyšším výkonem ale hlavně lepším průběhem točivého momentu, který vzrostl na 210 Nm při 1900 min-1. Výkonnějšímu motoru odpovídají i dynamické vlastnosti - nejvyšší rychlost vzrostla na 150 km/h a ke zrychlení z nuly na 100 km/h je nyní třeba jen 17,7 s.
Dobrou zprávou pro zákazníky je, že přes celkově příznivější výkonové parametry zůstává spotřeba nového motoru i cena jednotlivých verzí Caddy stejná jako u předchozího motoru 2.0 SDI.
Srovnání motorů
1.9 TDI
2.0 SDI
Objem cm3
1896
1968
Max. výkon kW/min-1
55/4000
51/4000
Max. točivý moment Nm/min-1
210/1900
140/2200
Zrychlení 0-100 km s
17,7
20,5
Max. rychlost km/h
150
142
Spotřeba paliva l/100 km
ve městě
7,7
7,9
mimo město
5,4
5,5
Kombinovaná
6,3
6,4
při konstantní rychlosti 90 km/h
5,3
5,3
Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.