Oblíbené městské dodávky Caddy dostávají nový základní vznětový motor:
namísto dosavadního dvoulitru 2.0 SDI/51 kW s přirozeným plněním bude napříště základním „dieselem“ výkonnější přeplňovaný agregát 1.9 TDI/55 kW.
Nový motor, speciálně naladěný pro Caddy, resp. pro jeho verze Caddy Kombi, Caddy Kombi - Speciál a Caddy Life a Life - Speciál, disponuje nejen o 4 kW vyšším výkonem ale hlavně lepším průběhem točivého momentu, který vzrostl na 210 Nm při 1900 min-1. Výkonnějšímu motoru odpovídají i dynamické vlastnosti - nejvyšší rychlost vzrostla na 150 km/h a ke zrychlení z nuly na 100 km/h je nyní třeba jen 17,7 s.
Dobrou zprávou pro zákazníky je, že přes celkově příznivější výkonové parametry zůstává spotřeba nového motoru i cena jednotlivých verzí Caddy stejná jako u předchozího motoru 2.0 SDI.
Srovnání motorů
1.9 TDI
2.0 SDI
Objem cm3
1896
1968
Max. výkon kW/min-1
55/4000
51/4000
Max. točivý moment Nm/min-1
210/1900
140/2200
Zrychlení 0-100 km s
17,7
20,5
Max. rychlost km/h
150
142
Spotřeba paliva l/100 km
ve městě
7,7
7,9
mimo město
5,4
5,5
Kombinovaná
6,3
6,4
při konstantní rychlosti 90 km/h
5,3
5,3
Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.