Nejhodnotnější automobilovou značkou podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2020 firmy Interbrand je již po sedmnácté Toyota. Letos byla oceněna na 51,6 miliard dolarů, což jí zajistilo 7. pozici mezi globálními značkami všech odvětví těsně před Mercedesem.
Experti Interbrand zdůrazňují, že si Toyota svoji pozici vybudovala díky bohaté a rozmanité škále automobilů nabízených po celém světě. Značka se zaměřuje na rozvoj nízkoemisních vozů a přispívá tak k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky.
V první polovině roku 2020 prodal koncern Toyota Motor Corporation 4,02 milionu aut, což odpovídá 12,4 % trhu. O popularitě vozů Toyoty rozhoduje jak technologická vyspělost a vysoká úroveň bezpečnosti, tak vysoká kvalita, odolnost a spolehlivost, které Toyotu proslavily již před mnoha lety.
Na tomto základu Toyota buduje svoji pozici rovněž v jiných oblastech. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií, které zlepšují kvalitu života lidí a přispívají k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing sbírá úspěchy ve světovém automobilovém sportu a současně přispívá k budování dalších generací a lepších silničních aut.
Toyota je největší producent elektrifikovaných automobilů a lídr hybridních a vodíkových pohonných technologií. Značka dosud prodala více než 15 milionů hybridů.
Nejhodnotnější automobilové značky podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo v Top 100 / značka a hodnota7 / Toyota - 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz - 49,3 mld USD11 / BMW - 39,75 mld USD20 / Honda - 21,7 mld USD36 / Hyundai - 14,3 mld USD40 / Tesla - 12,8 mld USD42 / Ford - 12,6 mld USD44 / Audi - 12,4 mld USD47 / Volkswagen - 12,3 mld USD55 / Porsche - 11,3 mld USD59 / Nissan - 10,5 mld USD79 / Ferrari - 6,4 mld USD86 / Kia - 5,8 mld USD93 / Land Rover - 5,1 mld USD95 / Mini - 4,96 mld USD
Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo / značka / obor a hodnota1 / Apple / Technologie 323 mld USD2 / Amazon / Prodej 200,7 mld USD3 / Microsoft / Technologie 166 mld USD4 / Google / Technologie 165,4 mld USD5 / Samsung / Technologie 62,3 mld USD6 / Coca-Cola / Nápoje 56,9 mld USD7 / Toyota / Automobilový průmysl 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz / Automobilový průmysl 49,3 mld USD9 / McDonalds / Restaurace 42,8 mld USD10 / Disney / Média 40,8 mld USD
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?