Nejhodnotnější automobilovou značkou podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2020 firmy Interbrand je již po sedmnácté Toyota. Letos byla oceněna na 51,6 miliard dolarů, což jí zajistilo 7. pozici mezi globálními značkami všech odvětví těsně před Mercedesem.
Experti Interbrand zdůrazňují, že si Toyota svoji pozici vybudovala díky bohaté a rozmanité škále automobilů nabízených po celém světě. Značka se zaměřuje na rozvoj nízkoemisních vozů a přispívá tak k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky.
V první polovině roku 2020 prodal koncern Toyota Motor Corporation 4,02 milionu aut, což odpovídá 12,4 % trhu. O popularitě vozů Toyoty rozhoduje jak technologická vyspělost a vysoká úroveň bezpečnosti, tak vysoká kvalita, odolnost a spolehlivost, které Toyotu proslavily již před mnoha lety.
Na tomto základu Toyota buduje svoji pozici rovněž v jiných oblastech. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií, které zlepšují kvalitu života lidí a přispívají k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing sbírá úspěchy ve světovém automobilovém sportu a současně přispívá k budování dalších generací a lepších silničních aut.
Toyota je největší producent elektrifikovaných automobilů a lídr hybridních a vodíkových pohonných technologií. Značka dosud prodala více než 15 milionů hybridů.
Nejhodnotnější automobilové značky podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo v Top 100 / značka a hodnota7 / Toyota - 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz - 49,3 mld USD11 / BMW - 39,75 mld USD20 / Honda - 21,7 mld USD36 / Hyundai - 14,3 mld USD40 / Tesla - 12,8 mld USD42 / Ford - 12,6 mld USD44 / Audi - 12,4 mld USD47 / Volkswagen - 12,3 mld USD55 / Porsche - 11,3 mld USD59 / Nissan - 10,5 mld USD79 / Ferrari - 6,4 mld USD86 / Kia - 5,8 mld USD93 / Land Rover - 5,1 mld USD95 / Mini - 4,96 mld USD
Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo / značka / obor a hodnota1 / Apple / Technologie 323 mld USD2 / Amazon / Prodej 200,7 mld USD3 / Microsoft / Technologie 166 mld USD4 / Google / Technologie 165,4 mld USD5 / Samsung / Technologie 62,3 mld USD6 / Coca-Cola / Nápoje 56,9 mld USD7 / Toyota / Automobilový průmysl 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz / Automobilový průmysl 49,3 mld USD9 / McDonalds / Restaurace 42,8 mld USD10 / Disney / Média 40,8 mld USD
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.