Nejhodnotnější automobilovou značkou podle aktuálního žebříčku Best Global Brands 2020 firmy Interbrand je již po sedmnácté Toyota. Letos byla oceněna na 51,6 miliard dolarů, což jí zajistilo 7. pozici mezi globálními značkami všech odvětví těsně před Mercedesem.
Experti Interbrand zdůrazňují, že si Toyota svoji pozici vybudovala díky bohaté a rozmanité škále automobilů nabízených po celém světě. Značka se zaměřuje na rozvoj nízkoemisních vozů a přispívá tak k dekarbonizaci dopravy a ekonomiky.
V první polovině roku 2020 prodal koncern Toyota Motor Corporation 4,02 milionu aut, což odpovídá 12,4 % trhu. O popularitě vozů Toyoty rozhoduje jak technologická vyspělost a vysoká úroveň bezpečnosti, tak vysoká kvalita, odolnost a spolehlivost, které Toyotu proslavily již před mnoha lety.
Na tomto základu Toyota buduje svoji pozici rovněž v jiných oblastech. Investuje obrovské částky do rozvoje nových technologií, které zlepšují kvalitu života lidí a přispívají k ochraně životního prostředí a klimatu. Závodní tovární tým Toyota Gazoo Racing sbírá úspěchy ve světovém automobilovém sportu a současně přispívá k budování dalších generací a lepších silničních aut.
Toyota je největší producent elektrifikovaných automobilů a lídr hybridních a vodíkových pohonných technologií. Značka dosud prodala více než 15 milionů hybridů.
Nejhodnotnější automobilové značky podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo v Top 100 / značka a hodnota7 / Toyota - 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz - 49,3 mld USD11 / BMW - 39,75 mld USD20 / Honda - 21,7 mld USD36 / Hyundai - 14,3 mld USD40 / Tesla - 12,8 mld USD42 / Ford - 12,6 mld USD44 / Audi - 12,4 mld USD47 / Volkswagen - 12,3 mld USD55 / Porsche - 11,3 mld USD59 / Nissan - 10,5 mld USD79 / Ferrari - 6,4 mld USD86 / Kia - 5,8 mld USD93 / Land Rover - 5,1 mld USD95 / Mini - 4,96 mld USD
Nejhodnotnější značky na světě podle zprávy Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Místo / značka / obor a hodnota1 / Apple / Technologie 323 mld USD2 / Amazon / Prodej 200,7 mld USD3 / Microsoft / Technologie 166 mld USD4 / Google / Technologie 165,4 mld USD5 / Samsung / Technologie 62,3 mld USD6 / Coca-Cola / Nápoje 56,9 mld USD7 / Toyota / Automobilový průmysl 51,6 mld USD8 / Mercedes-Benz / Automobilový průmysl 49,3 mld USD9 / McDonalds / Restaurace 42,8 mld USD10 / Disney / Média 40,8 mld USD
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.