Pouze s jedním vozem vyrazil v sobotu 10. října do Šternberku slušovický tým Minařík Racing. Do Peugeotu 208 R2 usedla dvojice Petr Gargulák se spolujezdcem Karlem Voltnerem. Petr Gargulák na Rally Jeseníky startoval naposled před pěti lety, kdy ještě s Hondou Civic zvítězil ve třídě 15. Kluci dostali od pořadatelů tentokrát přidělené startovní číslo 26 a vyrazili vstříc šesti rychlostním zkouškám, které byly pro posádky připraveny v rámci Futures Contproduct Rally Morava.
Na prvním měřeném úseku dvojice Gargulák – Voltner zaznamenala 19. čas a zařadila se na 4. místo ve třídě 6. S tím se však Petr s Karlem nesmířili a na následujících erzetách přidali. Po třech odjetých úsecích se posádka posunula na třetí místo ve třídě 6. Do druhé sekce kluci odjížděli s cílem posunout se ještě výše ve výsledkové listině, což se povedlo. V cíli se Petr Gargulák s Karlem Voltnerem umístili na 2. místě ve třídě 6 a 4. místě v hodnocení RSS. V absolutním pořadí dvojice obsadila 15. příčku. „V Jeseníkách jsem startoval po pěti letech a sám jsem byl zvědavý, jak se nám zde bude dařit s vozem kategorie R2. Bohužel po nedokončeném závodě ve Vyškově jsme neměli žádný test a museli jsme se pokusit navázat na tempo z minulého závodu hned na první rychlostní zkoušce. Ranní sekce se jela ve vlhkých lesích při teplotách kolem 9 stupňů. Poprvé jsem si na Peugeotu vyzkoušel měkčí variantu pneumatik a v průběhu jsme zjistili, že potřebujeme udělat změny na podvozku. V servisu jsme provedli drobné úpravy na tlumičích s předpokladem, že budeme mít z auta lepší pocit. V druhé sekci se nám jelo lépe a začali si konečně jízdu užívat. V cíli z toho bylo pro nás skvělé druhé místo ve třídě, která byla opět nejvíce zastoupena v celém startovním poli a konkurence zde byla velká. Mrzí nás sice absence diváků kolem trati, ale jinak jsme si místní rychlostní zkoušky s Karlem moc užili. Chtěl bych poděkovat všem soupeřům za skvělé souboje na trati. Díky tomu zápolení se neustále posouváme vpřed,“ řekl v cíli spokojený Petr Gargulák. Jelikož poslední závod Liqui Moly Rallysprint série – Rally Vsetín je zrušený, právě Rally Jeseníky uzavřeli letošní sezonu jednodenních závodů. Pro tým pod vedením Lubomíra Minaříka tak mistrovská sezona skončila. Všichni doufáme, že se posádky i celý tým ze Slušovic ještě na tratě rychlostních zkoušek podívají, třeba při volných podnicích na konci roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?