Pouze s jedním vozem vyrazil v sobotu 10. října do Šternberku slušovický tým Minařík Racing. Do Peugeotu 208 R2 usedla dvojice Petr Gargulák se spolujezdcem Karlem Voltnerem. Petr Gargulák na Rally Jeseníky startoval naposled před pěti lety, kdy ještě s Hondou Civic zvítězil ve třídě 15. Kluci dostali od pořadatelů tentokrát přidělené startovní číslo 26 a vyrazili vstříc šesti rychlostním zkouškám, které byly pro posádky připraveny v rámci Futures Contproduct Rally Morava.
Na prvním měřeném úseku dvojice Gargulák – Voltner zaznamenala 19. čas a zařadila se na 4. místo ve třídě 6. S tím se však Petr s Karlem nesmířili a na následujících erzetách přidali. Po třech odjetých úsecích se posádka posunula na třetí místo ve třídě 6. Do druhé sekce kluci odjížděli s cílem posunout se ještě výše ve výsledkové listině, což se povedlo. V cíli se Petr Gargulák s Karlem Voltnerem umístili na 2. místě ve třídě 6 a 4. místě v hodnocení RSS. V absolutním pořadí dvojice obsadila 15. příčku. „V Jeseníkách jsem startoval po pěti letech a sám jsem byl zvědavý, jak se nám zde bude dařit s vozem kategorie R2. Bohužel po nedokončeném závodě ve Vyškově jsme neměli žádný test a museli jsme se pokusit navázat na tempo z minulého závodu hned na první rychlostní zkoušce. Ranní sekce se jela ve vlhkých lesích při teplotách kolem 9 stupňů. Poprvé jsem si na Peugeotu vyzkoušel měkčí variantu pneumatik a v průběhu jsme zjistili, že potřebujeme udělat změny na podvozku. V servisu jsme provedli drobné úpravy na tlumičích s předpokladem, že budeme mít z auta lepší pocit. V druhé sekci se nám jelo lépe a začali si konečně jízdu užívat. V cíli z toho bylo pro nás skvělé druhé místo ve třídě, která byla opět nejvíce zastoupena v celém startovním poli a konkurence zde byla velká. Mrzí nás sice absence diváků kolem trati, ale jinak jsme si místní rychlostní zkoušky s Karlem moc užili. Chtěl bych poděkovat všem soupeřům za skvělé souboje na trati. Díky tomu zápolení se neustále posouváme vpřed,“ řekl v cíli spokojený Petr Gargulák. Jelikož poslední závod Liqui Moly Rallysprint série – Rally Vsetín je zrušený, právě Rally Jeseníky uzavřeli letošní sezonu jednodenních závodů. Pro tým pod vedením Lubomíra Minaříka tak mistrovská sezona skončila. Všichni doufáme, že se posádky i celý tým ze Slušovic ještě na tratě rychlostních zkoušek podívají, třeba při volných podnicích na konci roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.