Povedenou premiéru s úplně novým vozem Ford Fiesta Open N za sebou má valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Oba borci jezdící v barvách JP Motorsport Teamu skončili na Kowax Valmez Rally v TOP 15 v absolutním pořadí a ve své třídě 13 si dojeli pro stříbrné poháry. Především však zažili úplně novou zkušenost s vozem, jaký doposud v kariéře neměli a posunuli se tak opět o velký kus dále.
Letošní (nejen) rally sezona je úplně jiná a plná změn. Obrovskou změnou prošel také Jaroslav Pešl, jenž po dlouhých deseti letech opustil legendární Mitsubishi Lancer EVO IX a pustil se do nové výzvy jménem Ford Fiesta Open N. „V pauze mezi sezonami jsme se dostali k šanci pořídit si Fiestu Open N a využili jsme toho. Postupně jsme si ji poskládali a teď jsme tady a připraveni na nové výzvy,“ hlásí Jaroslav Pešl, který si první závod s novým vozem maximálně užíval. „Po těch deseti letech s EVO devítkou si troufnu říct, že tohle je skutečně ještě úplně jiná liga. Fiesta je oproti našemu starému Lancerovi o hodně lehčí auto a především je skvěle ovladatelná. Můžu brzdit o hodně později a vím, že to ubrzdím, dále třeba díky velkému křídlu máme oproti Lancerovi neskutečnou stabilitu při skocích i stabilitu obecně,“ popisuje poznatky s novým vozem Pešl. Tou největší změnou však je něco jiného. „Vždycky jsem snil o tom, že si zajezdím se sekvenční převodovkou a teď se mi to konečně plní. Je to pecka a jede se s tím nádherně. Máme ve Fiestě šestistupňovou sekvenčku a byl to fakt zážitek si s tím zajezdit,“ pochvaluje si Pešl svůj nový vůz.
Na domácí Valašce se Pešl s Juřicou při své premiéře s Fiestou vytáhli a předvedli velmi konzistentní a stabilní výkony. Po zásluze tak skončili v TOP 15 v absolutním pořadí a ve své třídě 13 brali stříbro za Václavem Pechem, který jel s Fordem Focus WRC a zvítězil i v absolutním pořadí. „Vzhledem k tomu, že jsme stihli s autem najezdit jen asi 60 testovacích kilometrů, z toho třicet bylo týden před Valaškou, jsme s výsledkem samozřejmě velmi spokojeni. Absolutně 15. místo je pro nás super a vážíme si také druhého místa v naší třídě,“ hodnotí Pešl Kowax Valmez Rally.
Mimořádně zajímavý a neskutečně vyrovnaný byl souboj Pešla s Martinem Šiklem, který jel s velmi podobným vozem - s Mitsubishi Mirage Open N. Pešl měl na svého soupeře na cílové rampě náskok 1:22 minut, ale když se pomyslně odečtou penalizace Šikla, které činily celkem 1:20 minut, tak Pešl na Šikla měl v cíli k dobru jen 1,9 vteřin. „Náš souboj byl fakt moc vyrovnaný, v jedné z erzet to bylo dokonce jen 0,4 vteřiny rozdílu. Myslím, že nás to oba s Martinem hodně bavilo a už víme, že se máme i v dalších závodech nač těšit,“ plánuje si další souboje Jaroslav Pešl, jenž se těší, že z auta vymačká ještě více, než v premiéře. „Auto má obrovský potenciál a rádi budeme makat na tom, abychom ho využili a skvěle si zajezdili. Super by bylo, kdybychom dokázali potrápit kluky, co jezdí někde kolem hranice TOP 10 absolutního pořadí. Půjdeme po krůčcích dále a uvidíme, co nás čeká,“ pousmál se Jaroslav Pešl.
A v kterých závodech se mohou zase „Pešlíkovi“ fanoušci těšit na Fiestu v akci? „Už loni jsem avizoval, že všechno podřizujeme synovi Jindrovi a jeho motokárám, a platí to i nadále. Úplně přesně tedy ještě nevím, které rally pojedu. Chtěli bychom ale stihnout sprint ve Vyškově, možná Pačejov a když to vyjde, tak i Jeseníky a pak domácí Vsetín. Ale všechno budeme dolaďovat až v průběhu sezony, takže sledujte naše webovky www.jpmotorsport.cz a k tomu návazný facebook „jpmotorsport99“, kde budeme snažit dávat čerstvé informace,“ odkrývá další plány do rally sezony Jaroslav Pešl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.