Povedenou premiéru s úplně novým vozem Ford Fiesta Open N za sebou má valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Oba borci jezdící v barvách JP Motorsport Teamu skončili na Kowax Valmez Rally v TOP 15 v absolutním pořadí a ve své třídě 13 si dojeli pro stříbrné poháry. Především však zažili úplně novou zkušenost s vozem, jaký doposud v kariéře neměli a posunuli se tak opět o velký kus dále.
Letošní (nejen) rally sezona je úplně jiná a plná změn. Obrovskou změnou prošel také Jaroslav Pešl, jenž po dlouhých deseti letech opustil legendární Mitsubishi Lancer EVO IX a pustil se do nové výzvy jménem Ford Fiesta Open N. „V pauze mezi sezonami jsme se dostali k šanci pořídit si Fiestu Open N a využili jsme toho. Postupně jsme si ji poskládali a teď jsme tady a připraveni na nové výzvy,“ hlásí Jaroslav Pešl, který si první závod s novým vozem maximálně užíval. „Po těch deseti letech s EVO devítkou si troufnu říct, že tohle je skutečně ještě úplně jiná liga. Fiesta je oproti našemu starému Lancerovi o hodně lehčí auto a především je skvěle ovladatelná. Můžu brzdit o hodně později a vím, že to ubrzdím, dále třeba díky velkému křídlu máme oproti Lancerovi neskutečnou stabilitu při skocích i stabilitu obecně,“ popisuje poznatky s novým vozem Pešl. Tou největší změnou však je něco jiného. „Vždycky jsem snil o tom, že si zajezdím se sekvenční převodovkou a teď se mi to konečně plní. Je to pecka a jede se s tím nádherně. Máme ve Fiestě šestistupňovou sekvenčku a byl to fakt zážitek si s tím zajezdit,“ pochvaluje si Pešl svůj nový vůz.
Na domácí Valašce se Pešl s Juřicou při své premiéře s Fiestou vytáhli a předvedli velmi konzistentní a stabilní výkony. Po zásluze tak skončili v TOP 15 v absolutním pořadí a ve své třídě 13 brali stříbro za Václavem Pechem, který jel s Fordem Focus WRC a zvítězil i v absolutním pořadí. „Vzhledem k tomu, že jsme stihli s autem najezdit jen asi 60 testovacích kilometrů, z toho třicet bylo týden před Valaškou, jsme s výsledkem samozřejmě velmi spokojeni. Absolutně 15. místo je pro nás super a vážíme si také druhého místa v naší třídě,“ hodnotí Pešl Kowax Valmez Rally.
Mimořádně zajímavý a neskutečně vyrovnaný byl souboj Pešla s Martinem Šiklem, který jel s velmi podobným vozem - s Mitsubishi Mirage Open N. Pešl měl na svého soupeře na cílové rampě náskok 1:22 minut, ale když se pomyslně odečtou penalizace Šikla, které činily celkem 1:20 minut, tak Pešl na Šikla měl v cíli k dobru jen 1,9 vteřin. „Náš souboj byl fakt moc vyrovnaný, v jedné z erzet to bylo dokonce jen 0,4 vteřiny rozdílu. Myslím, že nás to oba s Martinem hodně bavilo a už víme, že se máme i v dalších závodech nač těšit,“ plánuje si další souboje Jaroslav Pešl, jenž se těší, že z auta vymačká ještě více, než v premiéře. „Auto má obrovský potenciál a rádi budeme makat na tom, abychom ho využili a skvěle si zajezdili. Super by bylo, kdybychom dokázali potrápit kluky, co jezdí někde kolem hranice TOP 10 absolutního pořadí. Půjdeme po krůčcích dále a uvidíme, co nás čeká,“ pousmál se Jaroslav Pešl.
A v kterých závodech se mohou zase „Pešlíkovi“ fanoušci těšit na Fiestu v akci? „Už loni jsem avizoval, že všechno podřizujeme synovi Jindrovi a jeho motokárám, a platí to i nadále. Úplně přesně tedy ještě nevím, které rally pojedu. Chtěli bychom ale stihnout sprint ve Vyškově, možná Pačejov a když to vyjde, tak i Jeseníky a pak domácí Vsetín. Ale všechno budeme dolaďovat až v průběhu sezony, takže sledujte naše webovky www.jpmotorsport.cz a k tomu návazný facebook „jpmotorsport99“, kde budeme snažit dávat čerstvé informace,“ odkrývá další plány do rally sezony Jaroslav Pešl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?