Víkendová Kowax ValMez Rally „uzavře“ první polovinu mistrovství republiky v rally. Startovní pole je díky spojení s Kowax Rallysprintem vynikající a nás čeká další boj o čelo třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Ztratit se nechceme ani v hodnocení dvoukolek, kde je ovšem laťka nasazená Honzou Dohnalem a Vaškem Stejskalem na Bohemce pěkně vysoko. Spojení startovních polí MČR a RSS nám také nabídne ojedinělou možnost přímého srovnání jezdců z obou seriálů, ve kterém chceme pochopitelně obstát co nejlépe. Na voze po Bohemce proběhla běžná repase a drobné karosářské opravy, připravena je posádka i mechanici.
Šéf teamu Jaroslav Vančík naznačil zajímavou změnu, kterou s partnery připravujeme „Letošní sezona je plná překvapení, nejistot a vynucených změn, ale zdá se, že se ji podařilo alespoň částečně zachránit. Klobouk dolů před všemi, kterým se podařilo připravit letošní Valašku, která je pro nás skoro „za komínem“. Když byl zveřejněný poslední „semafor“, oddechl jsem si, protože případné odvolání další rally by bylo pro náš sport hodně dramatické. Pro nás je hodně zajímavým prvkem Valašky spojení MČR a RSS. Vzhledem k vývoji sezony a s podporou partnerů MOL Česká republika a Frigera totiž přehodnocujeme letošní teamové plány a vypadá to, že se zúčastníme i všech zbývajících podniků RSS. Je to žádoucí nejen z tréninkových důvodů, ale i proto, abychom co nejlépe reprezentovali naše partnery a udrželi celý team při omezeném počtu podniků v rytmu. Budeme tak mít i možnost srovnat náš Peugeot 208 R2 s novou generací 208 Rally 4. Ten vypadá jako velmi rychlé auto, budu si asi muset zvyknout na novou dobu, nějak se pořád nemůžu srovnat s tříválcem jako závodním motorem 😊. Teď se ale soustředíme na Valašku. Auto je stoprocentně připravené, posádka a team také. Konkurence je veliká, tak se těšíme na souboje na trati.“
Dominik Stříteský bude chtít na Valašce zabojovat o vítězství ve třídě 6 a bednu ve dvoukolkách. „Byl jsem na sebe po Bohemce dost naštvaný. Ukázala mi ale také, že chybám se člověk prostě nevyhne a hlavně, že se každá chyba dá napravit. Hodně mi pomohla podpora od Ondry i v rámci teamu. Na Bohemce mě překvapili oba kluci z třídy 5, jelo jim to hodně pěkně. Někam na jejich úroveň se budu chtít dostat a pokud by to šlo před ně, nezlobil bych se. Nezlobil bych se ani, kdybychom si s Dominikem Brožem tentokrát prohodili pořadí😊. A pro mě bude velkou výzvou i srovnání s René Dohnalem a novou dvěstěosmičkou v rámci RSS. Protože bydlím pár kilometrů od Valmezu, je to pro mě opravdu domácí rally, kde uděláme s Ondrou všechno, abychom na stupních vítězů nechyběli. Testování jsme tentokrát vynechali, máme naježděno od minula. A začneme od počátku naplno.“
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.