Víkendová Kowax ValMez Rally „uzavře“ první polovinu mistrovství republiky v rally. Startovní pole je díky spojení s Kowax Rallysprintem vynikající a nás čeká další boj o čelo třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Ztratit se nechceme ani v hodnocení dvoukolek, kde je ovšem laťka nasazená Honzou Dohnalem a Vaškem Stejskalem na Bohemce pěkně vysoko. Spojení startovních polí MČR a RSS nám také nabídne ojedinělou možnost přímého srovnání jezdců z obou seriálů, ve kterém chceme pochopitelně obstát co nejlépe. Na voze po Bohemce proběhla běžná repase a drobné karosářské opravy, připravena je posádka i mechanici.
Šéf teamu Jaroslav Vančík naznačil zajímavou změnu, kterou s partnery připravujeme „Letošní sezona je plná překvapení, nejistot a vynucených změn, ale zdá se, že se ji podařilo alespoň částečně zachránit. Klobouk dolů před všemi, kterým se podařilo připravit letošní Valašku, která je pro nás skoro „za komínem“. Když byl zveřejněný poslední „semafor“, oddechl jsem si, protože případné odvolání další rally by bylo pro náš sport hodně dramatické. Pro nás je hodně zajímavým prvkem Valašky spojení MČR a RSS. Vzhledem k vývoji sezony a s podporou partnerů MOL Česká republika a Frigera totiž přehodnocujeme letošní teamové plány a vypadá to, že se zúčastníme i všech zbývajících podniků RSS. Je to žádoucí nejen z tréninkových důvodů, ale i proto, abychom co nejlépe reprezentovali naše partnery a udrželi celý team při omezeném počtu podniků v rytmu. Budeme tak mít i možnost srovnat náš Peugeot 208 R2 s novou generací 208 Rally 4. Ten vypadá jako velmi rychlé auto, budu si asi muset zvyknout na novou dobu, nějak se pořád nemůžu srovnat s tříválcem jako závodním motorem 😊. Teď se ale soustředíme na Valašku. Auto je stoprocentně připravené, posádka a team také. Konkurence je veliká, tak se těšíme na souboje na trati.“
Dominik Stříteský bude chtít na Valašce zabojovat o vítězství ve třídě 6 a bednu ve dvoukolkách. „Byl jsem na sebe po Bohemce dost naštvaný. Ukázala mi ale také, že chybám se člověk prostě nevyhne a hlavně, že se každá chyba dá napravit. Hodně mi pomohla podpora od Ondry i v rámci teamu. Na Bohemce mě překvapili oba kluci z třídy 5, jelo jim to hodně pěkně. Někam na jejich úroveň se budu chtít dostat a pokud by to šlo před ně, nezlobil bych se. Nezlobil bych se ani, kdybychom si s Dominikem Brožem tentokrát prohodili pořadí😊. A pro mě bude velkou výzvou i srovnání s René Dohnalem a novou dvěstěosmičkou v rámci RSS. Protože bydlím pár kilometrů od Valmezu, je to pro mě opravdu domácí rally, kde uděláme s Ondrou všechno, abychom na stupních vítězů nechyběli. Testování jsme tentokrát vynechali, máme naježděno od minula. A začneme od počátku naplno.“
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.