Víkendová Kowax ValMez Rally „uzavře“ první polovinu mistrovství republiky v rally. Startovní pole je díky spojení s Kowax Rallysprintem vynikající a nás čeká další boj o čelo třídy 6 a Peugeot Rally Cupu. Ztratit se nechceme ani v hodnocení dvoukolek, kde je ovšem laťka nasazená Honzou Dohnalem a Vaškem Stejskalem na Bohemce pěkně vysoko. Spojení startovních polí MČR a RSS nám také nabídne ojedinělou možnost přímého srovnání jezdců z obou seriálů, ve kterém chceme pochopitelně obstát co nejlépe. Na voze po Bohemce proběhla běžná repase a drobné karosářské opravy, připravena je posádka i mechanici.
Šéf teamu Jaroslav Vančík naznačil zajímavou změnu, kterou s partnery připravujeme „Letošní sezona je plná překvapení, nejistot a vynucených změn, ale zdá se, že se ji podařilo alespoň částečně zachránit. Klobouk dolů před všemi, kterým se podařilo připravit letošní Valašku, která je pro nás skoro „za komínem“. Když byl zveřejněný poslední „semafor“, oddechl jsem si, protože případné odvolání další rally by bylo pro náš sport hodně dramatické. Pro nás je hodně zajímavým prvkem Valašky spojení MČR a RSS. Vzhledem k vývoji sezony a s podporou partnerů MOL Česká republika a Frigera totiž přehodnocujeme letošní teamové plány a vypadá to, že se zúčastníme i všech zbývajících podniků RSS. Je to žádoucí nejen z tréninkových důvodů, ale i proto, abychom co nejlépe reprezentovali naše partnery a udrželi celý team při omezeném počtu podniků v rytmu. Budeme tak mít i možnost srovnat náš Peugeot 208 R2 s novou generací 208 Rally 4. Ten vypadá jako velmi rychlé auto, budu si asi muset zvyknout na novou dobu, nějak se pořád nemůžu srovnat s tříválcem jako závodním motorem 😊. Teď se ale soustředíme na Valašku. Auto je stoprocentně připravené, posádka a team také. Konkurence je veliká, tak se těšíme na souboje na trati.“
Dominik Stříteský bude chtít na Valašce zabojovat o vítězství ve třídě 6 a bednu ve dvoukolkách. „Byl jsem na sebe po Bohemce dost naštvaný. Ukázala mi ale také, že chybám se člověk prostě nevyhne a hlavně, že se každá chyba dá napravit. Hodně mi pomohla podpora od Ondry i v rámci teamu. Na Bohemce mě překvapili oba kluci z třídy 5, jelo jim to hodně pěkně. Někam na jejich úroveň se budu chtít dostat a pokud by to šlo před ně, nezlobil bych se. Nezlobil bych se ani, kdybychom si s Dominikem Brožem tentokrát prohodili pořadí😊. A pro mě bude velkou výzvou i srovnání s René Dohnalem a novou dvěstěosmičkou v rámci RSS. Protože bydlím pár kilometrů od Valmezu, je to pro mě opravdu domácí rally, kde uděláme s Ondrou všechno, abychom na stupních vítězů nechyběli. Testování jsme tentokrát vynechali, máme naježděno od minula. A začneme od počátku naplno.“
PR
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?