Vosa ve znaku závodního Jantar teamu roztahuje křídla do další motoristické disciplíny.
Po závodech automobilů do vrchu a nové akvizici v podobě startu 2 motocyklových jezdců na Rally Dakar 2021, vstupuje nyní československý tým i do české rally.
Počínaje Kowax rallysprintem, který odstartuje již tuto sobotu v okolí Valašského Meziříčí, se posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián s vozem Opel Adam, stává součástí Jantar Teamu.
18ti letý jezdec Kryštof Zpěvák začal se závoděním v 16 letech ve slalomu a následně pokračoval v rallycrossu. Rallyovým fanouškům však příjmení Zpěvák není neznámé. Otec Daniel vodil po českých tratích od roku 2002 Hondu Civic VTi, Suuki Ignis S1600, Peugeot 208 R2 a naposledy v sezóně 2017 Škodu Fabii S2000. Proto přestup do rally byl logickou volbou i pro Kryštofa.
Po několika závodech Traiva Rallycupu v Kopřivnici, absolvoval první letošní start v Opel Adam Cupu na Bohemia Drive Rally Příbram, kde obsadil 5. místo.
V letošní sezóně plánuje posádka Jantar teamu Zpěvák – Fabián absolvovat všechny závody Opel Adam Cupu, která je součástí Rallysprint série a ve výhledu jsou i starty na zbývajících dvou soutěžích MČR v Pačejově a na Šumavě.
Opel Adam je skvělým náčiním pro začínající posádky, což potvrzují i slova Kryštofa Zpěváka: „Podle mě je Opel úplně ideální začátek, super příprava na větší auta a kromě výkonu má všechno co by měl závoďák mít ...velké brzdy, sekvenci, slušný podvozek... Je to do budoucna auto které mi může pomoci i do dalšího závodění se silnějšími vozy například díky stylu řazení, brzdění levou nohou. V cupu jsem jel zatím 1 závod, panuje tady fajn atmosféra a díky tomu že nás jede hodně je pořád s kým závodit.“
A jak vzniklo spojení této mladé posádky s Jantar teamem?
„S majitelem Jantar teamu Janom Miloňom se známe již poměrně dlouhou dobu a tak dobře vím, že je to člověk, kterému bije srdce pro motorsport. Nejenom,že je Janko výborný závodník, který prošel přes okruhové závody,kopce, Rally,motorky atd... ale je i skvělý manažer, který se nebojí pustit do takového projektu,jako je Dakar. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal z pozice jezdce do pozice rádce, tak sem se rozhodl zavolat Janovi a požádat ho o pomoc v této nové roli. Spolupráce s Janom může přinést cenné informace a rychlejší posun kupředu. Ne nadarmo je majitel Jantar Teamu mistrem Evropy.“ prozradil Daniel Zpěvák začátek nového projektu.
Ján Miloň se věnoval rally 4 roky, když startoval s Fordem Escort RS Cosworth a Škodou Fabia WRC, tudíž i v této motoristické disciplíně čerpal své zkušenosti.
„Rally je pro mě královskou disciplínou a ve chvíli, kdy přišla možnost podporovat mladou posádku, neváhal jsem. Kryštof vstoupil do rally letos, ale vidíme v něm velký potenciál růstu a proto věříme, že spolupráce bude dlouhodobá s možností přestupu do silnějšího vozu v budoucnu.“
Posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián odstartuje do sobotního Kowax rallysprintu se startovním číslem 81.
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.