Vosa ve znaku závodního Jantar teamu roztahuje křídla do další motoristické disciplíny.
Po závodech automobilů do vrchu a nové akvizici v podobě startu 2 motocyklových jezdců na Rally Dakar 2021, vstupuje nyní československý tým i do české rally.
Počínaje Kowax rallysprintem, který odstartuje již tuto sobotu v okolí Valašského Meziříčí, se posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián s vozem Opel Adam, stává součástí Jantar Teamu.
18ti letý jezdec Kryštof Zpěvák začal se závoděním v 16 letech ve slalomu a následně pokračoval v rallycrossu. Rallyovým fanouškům však příjmení Zpěvák není neznámé. Otec Daniel vodil po českých tratích od roku 2002 Hondu Civic VTi, Suuki Ignis S1600, Peugeot 208 R2 a naposledy v sezóně 2017 Škodu Fabii S2000. Proto přestup do rally byl logickou volbou i pro Kryštofa.
Po několika závodech Traiva Rallycupu v Kopřivnici, absolvoval první letošní start v Opel Adam Cupu na Bohemia Drive Rally Příbram, kde obsadil 5. místo.
V letošní sezóně plánuje posádka Jantar teamu Zpěvák – Fabián absolvovat všechny závody Opel Adam Cupu, která je součástí Rallysprint série a ve výhledu jsou i starty na zbývajících dvou soutěžích MČR v Pačejově a na Šumavě.
Opel Adam je skvělým náčiním pro začínající posádky, což potvrzují i slova Kryštofa Zpěváka: „Podle mě je Opel úplně ideální začátek, super příprava na větší auta a kromě výkonu má všechno co by měl závoďák mít ...velké brzdy, sekvenci, slušný podvozek... Je to do budoucna auto které mi může pomoci i do dalšího závodění se silnějšími vozy například díky stylu řazení, brzdění levou nohou. V cupu jsem jel zatím 1 závod, panuje tady fajn atmosféra a díky tomu že nás jede hodně je pořád s kým závodit.“
A jak vzniklo spojení této mladé posádky s Jantar teamem?
„S majitelem Jantar teamu Janom Miloňom se známe již poměrně dlouhou dobu a tak dobře vím, že je to člověk, kterému bije srdce pro motorsport. Nejenom,že je Janko výborný závodník, který prošel přes okruhové závody,kopce, Rally,motorky atd... ale je i skvělý manažer, který se nebojí pustit do takového projektu,jako je Dakar. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal z pozice jezdce do pozice rádce, tak sem se rozhodl zavolat Janovi a požádat ho o pomoc v této nové roli. Spolupráce s Janom může přinést cenné informace a rychlejší posun kupředu. Ne nadarmo je majitel Jantar Teamu mistrem Evropy.“ prozradil Daniel Zpěvák začátek nového projektu.
Ján Miloň se věnoval rally 4 roky, když startoval s Fordem Escort RS Cosworth a Škodou Fabia WRC, tudíž i v této motoristické disciplíně čerpal své zkušenosti.
„Rally je pro mě královskou disciplínou a ve chvíli, kdy přišla možnost podporovat mladou posádku, neváhal jsem. Kryštof vstoupil do rally letos, ale vidíme v něm velký potenciál růstu a proto věříme, že spolupráce bude dlouhodobá s možností přestupu do silnějšího vozu v budoucnu.“
Posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián odstartuje do sobotního Kowax rallysprintu se startovním číslem 81.
PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.