Vosa ve znaku závodního Jantar teamu roztahuje křídla do další motoristické disciplíny.
Po závodech automobilů do vrchu a nové akvizici v podobě startu 2 motocyklových jezdců na Rally Dakar 2021, vstupuje nyní československý tým i do české rally.
Počínaje Kowax rallysprintem, který odstartuje již tuto sobotu v okolí Valašského Meziříčí, se posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián s vozem Opel Adam, stává součástí Jantar Teamu.
18ti letý jezdec Kryštof Zpěvák začal se závoděním v 16 letech ve slalomu a následně pokračoval v rallycrossu. Rallyovým fanouškům však příjmení Zpěvák není neznámé. Otec Daniel vodil po českých tratích od roku 2002 Hondu Civic VTi, Suuki Ignis S1600, Peugeot 208 R2 a naposledy v sezóně 2017 Škodu Fabii S2000. Proto přestup do rally byl logickou volbou i pro Kryštofa.
Po několika závodech Traiva Rallycupu v Kopřivnici, absolvoval první letošní start v Opel Adam Cupu na Bohemia Drive Rally Příbram, kde obsadil 5. místo.
V letošní sezóně plánuje posádka Jantar teamu Zpěvák – Fabián absolvovat všechny závody Opel Adam Cupu, která je součástí Rallysprint série a ve výhledu jsou i starty na zbývajících dvou soutěžích MČR v Pačejově a na Šumavě.
Opel Adam je skvělým náčiním pro začínající posádky, což potvrzují i slova Kryštofa Zpěváka: „Podle mě je Opel úplně ideální začátek, super příprava na větší auta a kromě výkonu má všechno co by měl závoďák mít ...velké brzdy, sekvenci, slušný podvozek... Je to do budoucna auto které mi může pomoci i do dalšího závodění se silnějšími vozy například díky stylu řazení, brzdění levou nohou. V cupu jsem jel zatím 1 závod, panuje tady fajn atmosféra a díky tomu že nás jede hodně je pořád s kým závodit.“
A jak vzniklo spojení této mladé posádky s Jantar teamem?
„S majitelem Jantar teamu Janom Miloňom se známe již poměrně dlouhou dobu a tak dobře vím, že je to člověk, kterému bije srdce pro motorsport. Nejenom,že je Janko výborný závodník, který prošel přes okruhové závody,kopce, Rally,motorky atd... ale je i skvělý manažer, který se nebojí pustit do takového projektu,jako je Dakar. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal z pozice jezdce do pozice rádce, tak sem se rozhodl zavolat Janovi a požádat ho o pomoc v této nové roli. Spolupráce s Janom může přinést cenné informace a rychlejší posun kupředu. Ne nadarmo je majitel Jantar Teamu mistrem Evropy.“ prozradil Daniel Zpěvák začátek nového projektu.
Ján Miloň se věnoval rally 4 roky, když startoval s Fordem Escort RS Cosworth a Škodou Fabia WRC, tudíž i v této motoristické disciplíně čerpal své zkušenosti.
„Rally je pro mě královskou disciplínou a ve chvíli, kdy přišla možnost podporovat mladou posádku, neváhal jsem. Kryštof vstoupil do rally letos, ale vidíme v něm velký potenciál růstu a proto věříme, že spolupráce bude dlouhodobá s možností přestupu do silnějšího vozu v budoucnu.“
Posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián odstartuje do sobotního Kowax rallysprintu se startovním číslem 81.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.