Vosa ve znaku závodního Jantar teamu roztahuje křídla do další motoristické disciplíny.
Po závodech automobilů do vrchu a nové akvizici v podobě startu 2 motocyklových jezdců na Rally Dakar 2021, vstupuje nyní československý tým i do české rally.
Počínaje Kowax rallysprintem, který odstartuje již tuto sobotu v okolí Valašského Meziříčí, se posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián s vozem Opel Adam, stává součástí Jantar Teamu.
18ti letý jezdec Kryštof Zpěvák začal se závoděním v 16 letech ve slalomu a následně pokračoval v rallycrossu. Rallyovým fanouškům však příjmení Zpěvák není neznámé. Otec Daniel vodil po českých tratích od roku 2002 Hondu Civic VTi, Suuki Ignis S1600, Peugeot 208 R2 a naposledy v sezóně 2017 Škodu Fabii S2000. Proto přestup do rally byl logickou volbou i pro Kryštofa.
Po několika závodech Traiva Rallycupu v Kopřivnici, absolvoval první letošní start v Opel Adam Cupu na Bohemia Drive Rally Příbram, kde obsadil 5. místo.
V letošní sezóně plánuje posádka Jantar teamu Zpěvák – Fabián absolvovat všechny závody Opel Adam Cupu, která je součástí Rallysprint série a ve výhledu jsou i starty na zbývajících dvou soutěžích MČR v Pačejově a na Šumavě.
Opel Adam je skvělým náčiním pro začínající posádky, což potvrzují i slova Kryštofa Zpěváka: „Podle mě je Opel úplně ideální začátek, super příprava na větší auta a kromě výkonu má všechno co by měl závoďák mít ...velké brzdy, sekvenci, slušný podvozek... Je to do budoucna auto které mi může pomoci i do dalšího závodění se silnějšími vozy například díky stylu řazení, brzdění levou nohou. V cupu jsem jel zatím 1 závod, panuje tady fajn atmosféra a díky tomu že nás jede hodně je pořád s kým závodit.“
A jak vzniklo spojení této mladé posádky s Jantar teamem?
„S majitelem Jantar teamu Janom Miloňom se známe již poměrně dlouhou dobu a tak dobře vím, že je to člověk, kterému bije srdce pro motorsport. Nejenom,že je Janko výborný závodník, který prošel přes okruhové závody,kopce, Rally,motorky atd... ale je i skvělý manažer, který se nebojí pustit do takového projektu,jako je Dakar. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal z pozice jezdce do pozice rádce, tak sem se rozhodl zavolat Janovi a požádat ho o pomoc v této nové roli. Spolupráce s Janom může přinést cenné informace a rychlejší posun kupředu. Ne nadarmo je majitel Jantar Teamu mistrem Evropy.“ prozradil Daniel Zpěvák začátek nového projektu.
Ján Miloň se věnoval rally 4 roky, když startoval s Fordem Escort RS Cosworth a Škodou Fabia WRC, tudíž i v této motoristické disciplíně čerpal své zkušenosti.
„Rally je pro mě královskou disciplínou a ve chvíli, kdy přišla možnost podporovat mladou posádku, neváhal jsem. Kryštof vstoupil do rally letos, ale vidíme v něm velký potenciál růstu a proto věříme, že spolupráce bude dlouhodobá s možností přestupu do silnějšího vozu v budoucnu.“
Posádka Kryštof Zpěvák – Martin Fabián odstartuje do sobotního Kowax rallysprintu se startovním číslem 81.
PR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?