Domácí šampionát SONAX MČR v rally pokračuje o víkendu KOWAX ValMez Rally 2020. Pořadatelům se podařilo uspořádat tuto soutěž v náhradním termínu, v rámci první etapy se pojede současně KOWAX Rallysprint 2020 a diváci tak mohou sledovat dva české šampionáty zároveň. Druhým podnikem také pokračuje čtvrtý ročník českého Peugeot Rally Cupu a Valašska je premiérovou „velkou soutěží“, kde se dočkáme přímého porovnání vozu Peugeot 208 R2 s novým speciálem Peugeot 208 Rally4.
Seriál Peugeot Rally Cup bude na KOWAX ValMez Rally zastoupen šesti posádkami, další přihlášení jezdci s „dvěstěosmičkami“ pojedou pouze rallysprint a do celkového hodnocení seriálu tak nebudou započítáváni.
Po vítězném tažení na domácí „Bohemce“ se letos podruhé představí Dominik Brož. Tentokrát se ale na výhody domácího prostředí spolehnout nemůže. „Valašska bude opravdu velká výzva. Ještě jsem na ní nestartoval. Myslím, že v rámci vsetínské rally jsem před lety jel Bystřičku, ale to už je dost dlouho, takže fakt netuším, co nás čeká, nicméně jedeme vyhrát,“ říká s úsměvem a nadsázkou Dominik Brož a pokračuje: „Tentokrát mě bude navigovat Honza Bezemek, který začínal s mým tátou a vzhledem k tomu, že jsme sousedi, se dobře známe. Jen v autě jsme spolu nikdy neseděli a vyzkoušíme to až na shakedownu. Takže shrnuto do jedné věty, Valaška je pro mě velkou neznámou.“
Naopak Dominik Stříteský charakter své domácí soutěž dobře zná a určitě ho bude chtít využít. Při své premiéře v Mladé Boleslavi obsadil druhé místo v cupu a patří k favoritům letošní sezóny. „Na Valašce jsem doma, bydlím nedaleko a věřím, že znalost prostředí pro nás bude velkou výhodou a že ji zúročíme stejně jako Dominik Brož na Bohemce. Tím nechci říci, že by byla jednoduchá, naopak zdejší erzety jsou velmi náročné. Já se chci především vyvarovat chybám, které jsem udělal v úvodní soutěži a trochu si spravit chuť, i když výsledek byl nakonec velmi dobrý. V každém případě se na další svezení s dvěstěosmičkou moc těším,“ říká mladý jezdec, který letos premiérově startuje ve „velkém mistráku“ za tým Vančík Motorsport.
Ve čtvrtém ročníku Peugeot Rally Cupu převládají nové tváře, jedním z nováčků je teprve osmnáctiletý Lukáš Krupička, který jede v letošním roce stejně jako Dominik Stříteský poprvé dvoudenní soutěže. „Valaška je pro nás opět velkým otazníkem. Pochopitelně jsem ještě neměl příležitost ji poznat, ani jsem se nepodíval na onboardy, takže fakt netuším, co nás čeká. Pokud bude stejně obtížná, jako Kopná, máme se na co těšit. A popravdě se také moc těšíme,“ dodává s úsměvem Lukáš Krupička.
KOWAX ValMez Rally 2020 startuje v sobotu 8.8.2020 a na posádky druhého podniku SONAX MČR v rally čeká šestnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 144 kilometrů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?