Závodní premiéra Peugeotu 208 Rally 4 zajistila příbramské stříbro

Rally Příbram (CZE)
Rally Příbram (CZE), foto: Archiv týmu
Radka Matthey 29. července 2020 17:06
Sdílej:

Před startem 40. ročníku DRIVE Rally Příbram sice oba jezdci s vozem Peugeot 208 Rally 4 očekávali, že spíše než o závodní premiéru půjde o sbírání zkušeností s novým vozem, přesto se v Příbrami představili ve velkém stylu a podali perfektní výkony. Svým konkurentům jasně naznačili, že jim v boji o nejcennější kovy budou silnými soupeři. V kategorii dvoukolek posádka René Dohnal / Roman Švec získala stříbro a Robert Hordossy navigovaný Tomášem Střeskou obsadil páté místo.

Zbrusu nové vozy Peugeot 208 Rally 4 teprve před několika dny dorazily do Česka, času na přípravu a testování tak nebylo nazbyt. „Kromě shakedownu na Bohemce, jsem s novým Peugeotem v rámci testování absolvoval jen 40 km. S nastavením mi pak pomohl Roman Kresta. Zároveň mi dal i tipy, jak auto s turbem líp ovládat, což se mi vzhledem k tomu, že mi tyto zkušenosti zatím chybí, velmi hodilo,“ prohlásil René Dohnal. Podobně na tom byl i Robert Hordossy, který z vozu kategorie R2 přesedlal na  vůz s přeplňovaným motorem, a stejně jako jeho soupeř, i on testoval před Příbramí jen minimálně. „Testování obnášelo 50 km na okruhu v Bělé. Zkoušeli jsme různé kombinace s pneumatikami a ladili jsme podvozek. Už na testech jsem byl ale z auta nadšený,“ pochvaloval si Robert Hordossy.

Slibný potenciál nové „dvěstěosmičky“ se na Rally Příbram projevil už v první rychlostní zkoušce. „Přestože jsme se rozhodli začít rozumně a trať si nejdříve osahat, v první RZ jsme zajeli překvapivě vynikající čas, jen dvě desetiny za Janem Dohnalem, zatímco ostatní ve dvoukolkách zůstali 12,13 i 15 vteřin za námi. To pro nás byla obrovská vzpruha,“ popisuje René Dohnal a dodává: „Tempo jsme drželi celou první etapu, ovšem na jejím konci, ve 4. erzetě, jsem udělal jezdeckou chybu a vyjel z trati do pole. Přitom se poškodil chladič. Podařilo se nám ale dojet do servisu, kde to mechanici uvedli do provozuschopného stavu. Nicméně riziko, že budeme muset odstoupit, přetrvávalo, takže jsme druhou etapu museli jet opatrněji a hlídat teplotu oleje. Nakonec jsme ale náskok udrželi a zajeli jsme skvělé 10. místo absolutně, 2. v RSS a 1. ve dvoukolkách, tedy lepší výsledek, než jsem doufal. Nová 208 fungovala skvěle: podvozkově i motorově. Dala mi pocit jistoty a mohl jsem se tak víc soustředit na řízení. Líp se ovládá, je rychlá a je asi prvním autem, ze kterého jsem po soutěži vylezl, a nic mě nebolelo.“

Také Robert Hordossy si nový Peugeot 208 Rally 4 chválil: „Je to super auto! Turbo oproti atmosféře táhne tak dlouho, jak potřebujete. Nejvíc mu tedy vyhovují dlouhé pomalejší zatáčky a zatáčky přes horizont, jaké byly v Příbrami například na nových RZ č. 4 a 8. Tyto zkoušky jsem si tedy užil nejvíc, ale i v ostatních vložkách příbramské rally jsem měl možnost posoudit kvality nového Peugeotu. Vnímám toto auto jako obrovský krok dopředu, určitý mezistupeň mezi R2 a R5. Oproti R2 mi Rally 4 přijde rychlejší, hravější, přesnější, lépe se ovládá a má mnohem lepší akceleraci. I když stále ještě potřebujeme ladit podvozek, protože jsem se v určitých pasážích necítil moc komfortně. S výsledkem, 5. místem ve dvoukolkách a 17. absolutně, jsme spokojení.“

Další příležitost vidět nový Peugeot 208 Rally 4 v akci dostanou příznivci rally už 7. srpna na 39. Kowax Valašská Rally ValMez 2020, kde odstartuje René Dohnal. Robert Hordossy Valašku naopak vynechá a pravděpodobně ho uvidíme 27. září v Pačejově.

PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?