Před startem 40. ročníku DRIVE Rally Příbram sice oba jezdci s vozem Peugeot 208 Rally 4 očekávali, že spíše než o závodní premiéru půjde o sbírání zkušeností s novým vozem, přesto se v Příbrami představili ve velkém stylu a podali perfektní výkony. Svým konkurentům jasně naznačili, že jim v boji o nejcennější kovy budou silnými soupeři. V kategorii dvoukolek posádka René Dohnal / Roman Švec získala stříbro a Robert Hordossy navigovaný Tomášem Střeskou obsadil páté místo.
Zbrusu nové vozy Peugeot 208 Rally 4 teprve před několika dny dorazily do Česka, času na přípravu a testování tak nebylo nazbyt. „Kromě shakedownu na Bohemce, jsem s novým Peugeotem v rámci testování absolvoval jen 40 km. S nastavením mi pak pomohl Roman Kresta. Zároveň mi dal i tipy, jak auto s turbem líp ovládat, což se mi vzhledem k tomu, že mi tyto zkušenosti zatím chybí, velmi hodilo,“ prohlásil René Dohnal. Podobně na tom byl i Robert Hordossy, který z vozu kategorie R2 přesedlal na vůz s přeplňovaným motorem, a stejně jako jeho soupeř, i on testoval před Příbramí jen minimálně. „Testování obnášelo 50 km na okruhu v Bělé. Zkoušeli jsme různé kombinace s pneumatikami a ladili jsme podvozek. Už na testech jsem byl ale z auta nadšený,“ pochvaloval si Robert Hordossy.
Slibný potenciál nové „dvěstěosmičky“ se na Rally Příbram projevil už v první rychlostní zkoušce. „Přestože jsme se rozhodli začít rozumně a trať si nejdříve osahat, v první RZ jsme zajeli překvapivě vynikající čas, jen dvě desetiny za Janem Dohnalem, zatímco ostatní ve dvoukolkách zůstali 12,13 i 15 vteřin za námi. To pro nás byla obrovská vzpruha,“ popisuje René Dohnal a dodává: „Tempo jsme drželi celou první etapu, ovšem na jejím konci, ve 4. erzetě, jsem udělal jezdeckou chybu a vyjel z trati do pole. Přitom se poškodil chladič. Podařilo se nám ale dojet do servisu, kde to mechanici uvedli do provozuschopného stavu. Nicméně riziko, že budeme muset odstoupit, přetrvávalo, takže jsme druhou etapu museli jet opatrněji a hlídat teplotu oleje. Nakonec jsme ale náskok udrželi a zajeli jsme skvělé 10. místo absolutně, 2. v RSS a 1. ve dvoukolkách, tedy lepší výsledek, než jsem doufal. Nová 208 fungovala skvěle: podvozkově i motorově. Dala mi pocit jistoty a mohl jsem se tak víc soustředit na řízení. Líp se ovládá, je rychlá a je asi prvním autem, ze kterého jsem po soutěži vylezl, a nic mě nebolelo.“
Také Robert Hordossy si nový Peugeot 208 Rally 4 chválil: „Je to super auto! Turbo oproti atmosféře táhne tak dlouho, jak potřebujete. Nejvíc mu tedy vyhovují dlouhé pomalejší zatáčky a zatáčky přes horizont, jaké byly v Příbrami například na nových RZ č. 4 a 8. Tyto zkoušky jsem si tedy užil nejvíc, ale i v ostatních vložkách příbramské rally jsem měl možnost posoudit kvality nového Peugeotu. Vnímám toto auto jako obrovský krok dopředu, určitý mezistupeň mezi R2 a R5. Oproti R2 mi Rally 4 přijde rychlejší, hravější, přesnější, lépe se ovládá a má mnohem lepší akceleraci. I když stále ještě potřebujeme ladit podvozek, protože jsem se v určitých pasážích necítil moc komfortně. S výsledkem, 5. místem ve dvoukolkách a 17. absolutně, jsme spokojení.“
Další příležitost vidět nový Peugeot 208 Rally 4 v akci dostanou příznivci rally už 7. srpna na 39. Kowax Valašská Rally ValMez 2020, kde odstartuje René Dohnal. Robert Hordossy Valašku naopak vynechá a pravděpodobně ho uvidíme 27. září v Pačejově.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.