Závodní premiéra Peugeotu 208 Rally 4 zajistila příbramské stříbro

Rally Příbram (CZE)
Rally Příbram (CZE), foto: Archiv týmu
Radka Matthey 29. července 2020 17:06
Sdílej:

Před startem 40. ročníku DRIVE Rally Příbram sice oba jezdci s vozem Peugeot 208 Rally 4 očekávali, že spíše než o závodní premiéru půjde o sbírání zkušeností s novým vozem, přesto se v Příbrami představili ve velkém stylu a podali perfektní výkony. Svým konkurentům jasně naznačili, že jim v boji o nejcennější kovy budou silnými soupeři. V kategorii dvoukolek posádka René Dohnal / Roman Švec získala stříbro a Robert Hordossy navigovaný Tomášem Střeskou obsadil páté místo.

Zbrusu nové vozy Peugeot 208 Rally 4 teprve před několika dny dorazily do Česka, času na přípravu a testování tak nebylo nazbyt. „Kromě shakedownu na Bohemce, jsem s novým Peugeotem v rámci testování absolvoval jen 40 km. S nastavením mi pak pomohl Roman Kresta. Zároveň mi dal i tipy, jak auto s turbem líp ovládat, což se mi vzhledem k tomu, že mi tyto zkušenosti zatím chybí, velmi hodilo,“ prohlásil René Dohnal. Podobně na tom byl i Robert Hordossy, který z vozu kategorie R2 přesedlal na  vůz s přeplňovaným motorem, a stejně jako jeho soupeř, i on testoval před Příbramí jen minimálně. „Testování obnášelo 50 km na okruhu v Bělé. Zkoušeli jsme různé kombinace s pneumatikami a ladili jsme podvozek. Už na testech jsem byl ale z auta nadšený,“ pochvaloval si Robert Hordossy.

Slibný potenciál nové „dvěstěosmičky“ se na Rally Příbram projevil už v první rychlostní zkoušce. „Přestože jsme se rozhodli začít rozumně a trať si nejdříve osahat, v první RZ jsme zajeli překvapivě vynikající čas, jen dvě desetiny za Janem Dohnalem, zatímco ostatní ve dvoukolkách zůstali 12,13 i 15 vteřin za námi. To pro nás byla obrovská vzpruha,“ popisuje René Dohnal a dodává: „Tempo jsme drželi celou první etapu, ovšem na jejím konci, ve 4. erzetě, jsem udělal jezdeckou chybu a vyjel z trati do pole. Přitom se poškodil chladič. Podařilo se nám ale dojet do servisu, kde to mechanici uvedli do provozuschopného stavu. Nicméně riziko, že budeme muset odstoupit, přetrvávalo, takže jsme druhou etapu museli jet opatrněji a hlídat teplotu oleje. Nakonec jsme ale náskok udrželi a zajeli jsme skvělé 10. místo absolutně, 2. v RSS a 1. ve dvoukolkách, tedy lepší výsledek, než jsem doufal. Nová 208 fungovala skvěle: podvozkově i motorově. Dala mi pocit jistoty a mohl jsem se tak víc soustředit na řízení. Líp se ovládá, je rychlá a je asi prvním autem, ze kterého jsem po soutěži vylezl, a nic mě nebolelo.“

Také Robert Hordossy si nový Peugeot 208 Rally 4 chválil: „Je to super auto! Turbo oproti atmosféře táhne tak dlouho, jak potřebujete. Nejvíc mu tedy vyhovují dlouhé pomalejší zatáčky a zatáčky přes horizont, jaké byly v Příbrami například na nových RZ č. 4 a 8. Tyto zkoušky jsem si tedy užil nejvíc, ale i v ostatních vložkách příbramské rally jsem měl možnost posoudit kvality nového Peugeotu. Vnímám toto auto jako obrovský krok dopředu, určitý mezistupeň mezi R2 a R5. Oproti R2 mi Rally 4 přijde rychlejší, hravější, přesnější, lépe se ovládá a má mnohem lepší akceleraci. I když stále ještě potřebujeme ladit podvozek, protože jsem se v určitých pasážích necítil moc komfortně. S výsledkem, 5. místem ve dvoukolkách a 17. absolutně, jsme spokojení.“

Další příležitost vidět nový Peugeot 208 Rally 4 v akci dostanou příznivci rally už 7. srpna na 39. Kowax Valašská Rally ValMez 2020, kde odstartuje René Dohnal. Robert Hordossy Valašku naopak vynechá a pravděpodobně ho uvidíme 27. září v Pačejově.

PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka

 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?