Na 40. ročník BOHEMIA DRIVE Rally Příbram, který se konal o tomto víkendu nebude posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf – František Rajnoha vzpomínat v dobrém, přestože po většinu soutěže udávala její tempo na čele výsledkové listiny. Z prvního místa a s relativně komfortním náskokem musela soutěž ukončit vlivem havárie a následného poškození vozu Polo GTI R5 v předposlední sedmé rychlostní zkoušce.
Do Příbrami jel tým Racing21 s cílem pódiového umístění, které se mu zde navíc historicky dařilo dosáhnout v předešlých ročnících. Zkušenost posádky a současná výkonnost vozu Polo GTI R5, která byla dosažena dlouhodobým testovacím programem týmu Racing21 dávaly reálnou šanci bojovat v této první soutěži Poháru 2+ Rallysprint série o příčku nejvyšší.
Tento předpoklad začal Vojtěch Štajf naplňovat od samého začátku soutěže a již od druhé rychlostní zkoušky kontroloval svoji pozici na jejím čele, přestože se jednalo o těsné souboje s konkurencí v řádu často desetin sekundy. Po prvních čtyřech měřených úsecích však jeho náskok ve vedení soutěže vystoupal až na 4,1 sekundy od druhého jezdce v pořadí.
Stejný scénář z pohledu zvyšování odstupu posádky týmu Racing21 od ostatních pokračoval také v druhé sekci a před osudnou sedmou rychlostní zkouškou byli Štajf s Rajnohou na čele soutěže s relativně komfortním náskokem téměř 9 sekund. Bohužel jezdecká chyba v obtížné levotočivé zatáčce poblíž obce Líchovy sebrala šanci na zcela zasloužené vítězství v této soutěži. Zásadní poškození vozu Polo GTI R5 po nárazu do stromu zabránilo Vojtěchu Štajfovi pokračovat v jízdě a posádka tak bohužel musela ze soutěže krátce před jejím cílem odstoupit.
„Tahle chyba mě strašně mrzí a beru ji na sebe. Od začátku jsme tady s Frantou nasadili vysoké tempo a já jsem byl hodně spokojený s autem, které jelo skvěle. Bylo to znát nejen na časech, ale i pocitově. Snažili jsme se stále zrychlovat, protože Martin Vlček i Petr Semerád nebyli v polovině soutěže časově daleko od nás. Přesto jsem se cítil za volantem jistě. Měl jsem plán zatáhnout ještě v té sedmé erzetě a na poslední případně zvolnit. Bohužel k tomu už nedošlo. Ta osudná zatáčka byla obtížná, což dokumentuje několik havárií dalších vozů na stejném místě, ale nechci se na to vymlouvat. Byl jsem tam příliš rychlý,“ komentuje poslední okamžiky před nárazem vozu Polo GTI R5 do stromu Vojtěch Štajf a dodává: „To pozitivní, co si však odnáším je fakt, že máme nyní auto velmi konkurenceschopné a já s ním dokážu jet o vítězství. Teď musíme nejprve zjistit rozsah jeho poškození a uvidíme co bude dál. Já si zřejmě navíc obnovil potíže se zády z nehody na loňské Barumce, takže mě rozhodně čeká zdravotní prohlídka. Nad Valašskou rally tak bohužel visí z obou zmíněných důvodů velký otazník, ale takový je prostě motorsport. Chtěli bychom moc poděkovat fanouškům, kteří nám poslali více než dvě stovky upřímných vzkazů podpory přes sociální sítě. A samozřejmě gratuluji týmům Petra Semeráda i Martina Vlčka. Snad jsme našimi společnými souboji na trati potěšili všechny milovníky rally.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní vyhodnotí další plány ohledně startu posádky Štajf – Rajnoha v nejbližší době.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?