Na 40. ročník BOHEMIA DRIVE Rally Příbram, který se konal o tomto víkendu nebude posádka Racing21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf – František Rajnoha vzpomínat v dobrém, přestože po většinu soutěže udávala její tempo na čele výsledkové listiny. Z prvního místa a s relativně komfortním náskokem musela soutěž ukončit vlivem havárie a následného poškození vozu Polo GTI R5 v předposlední sedmé rychlostní zkoušce.
Do Příbrami jel tým Racing21 s cílem pódiového umístění, které se mu zde navíc historicky dařilo dosáhnout v předešlých ročnících. Zkušenost posádky a současná výkonnost vozu Polo GTI R5, která byla dosažena dlouhodobým testovacím programem týmu Racing21 dávaly reálnou šanci bojovat v této první soutěži Poháru 2+ Rallysprint série o příčku nejvyšší.
Tento předpoklad začal Vojtěch Štajf naplňovat od samého začátku soutěže a již od druhé rychlostní zkoušky kontroloval svoji pozici na jejím čele, přestože se jednalo o těsné souboje s konkurencí v řádu často desetin sekundy. Po prvních čtyřech měřených úsecích však jeho náskok ve vedení soutěže vystoupal až na 4,1 sekundy od druhého jezdce v pořadí.
Stejný scénář z pohledu zvyšování odstupu posádky týmu Racing21 od ostatních pokračoval také v druhé sekci a před osudnou sedmou rychlostní zkouškou byli Štajf s Rajnohou na čele soutěže s relativně komfortním náskokem téměř 9 sekund. Bohužel jezdecká chyba v obtížné levotočivé zatáčce poblíž obce Líchovy sebrala šanci na zcela zasloužené vítězství v této soutěži. Zásadní poškození vozu Polo GTI R5 po nárazu do stromu zabránilo Vojtěchu Štajfovi pokračovat v jízdě a posádka tak bohužel musela ze soutěže krátce před jejím cílem odstoupit.
„Tahle chyba mě strašně mrzí a beru ji na sebe. Od začátku jsme tady s Frantou nasadili vysoké tempo a já jsem byl hodně spokojený s autem, které jelo skvěle. Bylo to znát nejen na časech, ale i pocitově. Snažili jsme se stále zrychlovat, protože Martin Vlček i Petr Semerád nebyli v polovině soutěže časově daleko od nás. Přesto jsem se cítil za volantem jistě. Měl jsem plán zatáhnout ještě v té sedmé erzetě a na poslední případně zvolnit. Bohužel k tomu už nedošlo. Ta osudná zatáčka byla obtížná, což dokumentuje několik havárií dalších vozů na stejném místě, ale nechci se na to vymlouvat. Byl jsem tam příliš rychlý,“ komentuje poslední okamžiky před nárazem vozu Polo GTI R5 do stromu Vojtěch Štajf a dodává: „To pozitivní, co si však odnáším je fakt, že máme nyní auto velmi konkurenceschopné a já s ním dokážu jet o vítězství. Teď musíme nejprve zjistit rozsah jeho poškození a uvidíme co bude dál. Já si zřejmě navíc obnovil potíže se zády z nehody na loňské Barumce, takže mě rozhodně čeká zdravotní prohlídka. Nad Valašskou rally tak bohužel visí z obou zmíněných důvodů velký otazník, ale takový je prostě motorsport. Chtěli bychom moc poděkovat fanouškům, kteří nám poslali více než dvě stovky upřímných vzkazů podpory přes sociální sítě. A samozřejmě gratuluji týmům Petra Semeráda i Martina Vlčka. Snad jsme našimi společnými souboji na trati potěšili všechny milovníky rally.“
Racing21 Klokočka Volkswagen tým nyní vyhodnotí další plány ohledně startu posádky Štajf – Rajnoha v nejbližší době.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.