Martin Vlček s Karolínou Jugasovou si z města automobilů, Mladé Boleslavi, odvezli první letošní příděl bodů a na skvěle obsazené Rally Bohemia dojeli čtrnáctí. Na první pohled běžný závod, který se výrazně nelišil od normálu. Ve skutečnosti však byla letošní Rally Bohemia pro celý tým Hyundai Kowax Racing vším možným, jen ne obyčejným závodem.
Zasloužil se o to finský host Jari Huttunen, který s týmovou „í-dvacítkou“, tedy Hyundaiem i20 R5, exceloval již několikrát, naposledy v únoru na Švédské rally. Vycházející hvězda světových tratí si přijela zkrátit dlouhé čekání na restart seriálu WRC3, kde se aktuálně dělí o první místo tabulky, a se zarážející samozřejmostí od druhé „erzety“ diktovala tempo. Senzace se nakonec nekonala a zlatý věnec zůstal v domácím vlastnictví, konečný výsledek se však do týmové kroniky zapsal zlatým písmem. V jámě lvové, tedy na domácí půdě škodováků, patřilo 26letému finskému pilotovi konečné třetí místo.
„Start Jariho Huttunena byl čistě ojedinělý a při zrušené Barum rally nepředpokládám, že by letos v Česku ještě závodil. Jeho prioritou je polské mistrovství v rally a tři závody mistrovství světa,“ objasnil „Vlčák“. „Jari je čistě šotolinový specialista a co se týče asfaltových tratí, byl to jeden z jeho prvních závodů s vozem R5 na asfaltu. Před startem absolvoval jen jeden krátký test na česko-polském pomezí a Bohemia rally označil za velmi náročnou. O to víc si považujeme jeho vítězství v první etapě, kde porazil domácí škodovku, která jela na těchto tratích nesčetněkrát,“ dodal šéf „mančaftu“ a Jariho týmový kolega v jedné osobě.
Připomeňme, že Jari Huttunen se spolujezdcem Mikko Lukkou začali při druhém startu na českých tratích (premiéru si Jari odbyl před třemi lety na Barum Czech Rally Zlín s „předokolkou“) třetím časem na úvodní městské rychlostní zkoušce a po vítězství na druhém testu se posunuli do vedení. Ačkoliv do konce sobotní etapy vyhráli už jen jednou, vyrovnanou jízdou v mezích možností vozu si udrželi těsné vedení před továrním pilotem Škody Motorsport Janem Kopeckým a další domácí legendou Václavem Pechem. „Ranní sekce byla obtížná, protože se jelo na mokru, ale tyto podmínky nám sedly. Z umístění jsem docela překvapený, každopádně jsme nuceni jet na 100 % našich možností. Tlačit budeme i zítra,“ věřil si severský dravec, který se na základě svojí registrace ucházel o body do českého seriálu. Nedělní finiš už však Jarimu příliš nesvědčil a hned na prvním ranním úseku se pustil do sklizně zemědělských plodin. Když za svými dvěma největšími soupeři výrazně zaostal i na nejdelší RZ Radostín, musel se smířit s bronzovou medailí. „Z víkendu mám smíšené pocity. Sobota byla pro nás skvělá, ale v neděli se nám nedařilo. V nastavení jsme pro nedělní den udělali úpravy, které se neosvědčily. Hned od první „erzety“ jsem cítil, že se auto těžko řídí. Když jsme na třetím testu, který měřil 22 kilometrů, ztratili 25 sekund, tak hra skončila,“ dodal trochu zklamaně Jari. Členové týmu si však lepší start do domácí sezony nemohli přát. Místo diplomatických výroků o potenciálu vozu dostali možnost ukázat „í-dvacítku“ v tom nejlepším světle a přesvědčit motoristickou veřejnost o obrovském pokroku, který za první rok činnosti celý tým udělal.
V nabroušeném startovním poli, tvořeném 21 speciály R5 (resp. Rally2), se neztratil ani šéf týmu Martin Vlček. Chvíli mu sice trvalo, než si po jedenácti měsíční pauze zvykl na závodění mezi stromy, v závěru se však posunul na čtrnácté místo absolutně a dvanácté v klasifikaci Mistrovství ČR v rally. Ještě větší radost měl z pocitu, že se jeho týmu podařilo rozčeřit vody českého rallysportu a všechny škodovácké inženýry, kteří usínali na vavřínech, vrátil zpátky k rýsovacím prknům. „Sluší se poděkovat mladoboleslavským pořadatelům za skvěle připravenou soutěž a za to, že šli do toho srdcem. Na mém počínání byla velice poznat dlouhá pauza od mého zranění na Barumce a vzájemná symbióza s Karolínou se dostavila až v závěru soutěže, kdy nemělo význam riskovat,“ zhodnotil svoje účinkování Martin.
Závěrem bychom všechny příznivce a fanoušky Hyundai Kowax Racing teamu rádi pozvali na oficiální facebookové stránky týmu pod názvem „Hyundai Czech Racing“. Dalším domácím startem této formace bude blížící se Bohemia Drive Rally Příbram (termín 25. července), do které Martin Vlček s Karolínou Jugasovou odstartují se startovním číslem 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.