47. ročník Rally Bohemia je za námi a určitě můžeme říci, že přinesl spoustu zajímavých diváckých zážitků. Začíná být tradicí, že na tratích v okolí Mladé Boleslavi a Liberce posádky soupeří nejen s technicky náročnými trasami ale také s proměnlivým počasím. Především první sekce sobotní etapy prověřila jak strategická rozhodnutí týmů ohledně pneumatik, tak šikovnost posádek v jízdě na kluzké vozovce. O atraktivní souboje na předních příčkách se postaralo hned několik posádek, a to až do samotného konce soutěže.
Po náročné první etapě byl rozestup mezi prvními třemi posádkami pouhých 2.5 sekundy a to v pořadí Pech / Uhel, Kopecký / Hloušek, Huttunen / Lukka. Závěrečný den však nejlépe začala posádka Václav Pech / Petr Uhel jedoucí s vozem Ford Focus RS WRC a především na 22 km dlouhé rychlostní zkoušce Radostín pak dokázala soupeřům nadělit přes šest sekund a získaný náskok si udržet až do cíle. Vynikající výkon hned na první soutěži v rámci MČR s tímto vozem tedy znamenal pro posádku Pech / Uhel první místo v absolutním pořadí. V boji o druhou příčku zúročil své zkušenosti na zdejších tratích Jan Kopecký se svým spolujezdcem Janem Hlouškem se svou Škodou Fabií Rally2 evo. I díky drobným chybám Finského dua si tovární posádka Škody Motorsport dojela pro druhé místo absolutně s odstupem 6.4 sekundy na vítěze. Bronzovou příčku při své premiéře na Rally Bohemia získala finská posádka Jari Huttunen / Lukka Mikko jedoucí s Hyundai i20 R5.
V kategorii 2WD se ve druhé etapě již pořadí nezměnilo. Pro vítězství ve dvoukolkách si tak dojela s náskokem jedné minuty a necelých deseti sekund posádka Dennis Rädström / Johan Johansson s vozem Ford Fiesta Rally4. Stříbrnou příčku obsadili Jan Dohnal a Ivo Vybíral na voze Renault Clio S1600. A s Rnaultem Clio RS R3T patří třetí příčka posádce Václav Stejskal / Stanislav Viktora s odstupem téměř čtyř minut na vítěze této kategorie.
V rámci historických vozidel zvítězila posádka Miroslav Janota / Petr Novák s vozem Opel Kadett Coupe. Na druhé příčce se umístili Tomáš Enge se svou spolujezdkyní Lucií Engovou jedoucí s Fordem Escord RS 2000. Stupně vítězů uzavřeli Jiří Kašpar a Pavel Adámek se Škodou 130 LR.
Výsledky výrazně ovlivnilo vyloučení posádky Navrátil / Král, jejichž Ford Sierra RS Cosworth bohužel neodpovídal homologaci a museli tak své dosavadní první místo opustit.
Již potřetí se v rámci Rally Bohemia veřejnosti představily vozy s alternativním typem pohonu. Do této soutěže v jízdě pravidelnosti letos odstartovalo 27 posádek.
Absolutním vítězem ECO energy Rally Bohemia se stala posádka Novotný / Jakušev s elektromobilem Peugeot e-208. Letošní favorit a loňská vítězná posádka Hataš / Němcová pokazila hned úvodní zkoušku pravidelnosti Kokořín, a i přes to, že další sekce dotahovala ztrátu, nakonec to stačilo jen na čtvrté místo. Druhé místo vybojovala posádka Hunčovský / Hunčovská s elektromobilem Škoda Citigo-e iV. Na třetím místě skončila posádka Žďárský / Nábělek s vozem KIA e-Niro.
Do nově vypsaného poháru Rally výrobců elektromobilů se hned napoprvé přihlásilo 7 automobilek, které nasadily dohromady 11 posádek. Zvítězila automobilka Peugeot CZ s náskokem 190 bodů. Na druhém místě se umístila KIA MOTORS CZECH, kterou na stupně vítězů doprovodila Tesla ČR.
Rally spotřeby elektromobilů se zúčastnilo celkem 22 posádek. Vítězem se stala posádka Huňáček / Formánek s vozem KIA e-Soul, před posádkou Nývlt / Nývltová na stejném voze, z čehož se dá usoudit, že v rámci ECO energy Rally Bohemia byly elektromobily KIA nejúspornější. Na stupně vítězů se vešla i posádka Hunčovský / Hunčovská s elektromobilem Škoda Citigo-e iV.
Konečné výsledky a další informace ke všem částem Rally Bohemia 2020 naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také archív internetového Rádia Rally Bohemia, s veškerými rozhovory s jezdci přímo z rychlostních zkoušek a dalšími informacemi. Zajímavosti k soutěži můžete najít také na facebooku: https://www.facebook.com/rallybohemia.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?