PROTOCARS.cz na Rally Bohemia zvládl premiéru na jedničku

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: Archiv týmu
Miroslav Vebr 17. července 2020 16:48
Sdílej:

Úspěšnou premiéru na českých rychlostních zkouškách okolo Mladé Boleslavi si odbyl vůz Mitsubishi Mirage PROTO. Vůz připravila společnost PROTOCARS.cz a posádku tvořila zkušená dvojice Josef Peták – Jiří Skořepa.

Těsně před boleslavskou rally proběhl test, kde vypomohl další zkušený jezdec Václav Pech junior, který si po svezení vůz pochvaloval včetně nové šestistupňové sekvenční převodovky X Shift Gearboxes. Nicméně to nejtěžší čekalo na mirage ve dvou etapách, které obsahovaly 18 rychlostních zkoušek. Petákovi se Skořepou bylo přiděleno startovní číslo 33 a vůz mitsubishi spadal do třídy 13, kde měli kluci dalších osm soupeřů. Cíl daný na začátku rally zněl jasně: posbírat co nejvíce dat a poznatků a prověřit vůz v náročné rally.

O úvod v rally se postarala městská, pět kilometrů dlouhá erzeta. To by byl ideální moment pro zahřátí posádek, kdyby si tady nezalaškovalo počasí a déšť nepřivodil vrásky na čele nejednomu jezdci. Drobné chybičce se nevyhnul ani zkušený Josef Peták. Ty pravé rychlostní zkoušky ale teprve měly přijít. V sobotu se jich jelo ještě pět, každá dvakrát. Na konci první etapy figurovala posádka na průběžném 31. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. Nedělní etapa měla v harmonogramu sedm měřených zkoušek včetně nejdelší erzety, 21,68 km dlouhé RZ Radostín. Vůz Mitsubishi Mirage PROTO fungoval bez problémů a svou posádku dovezl až na cílovou rampu. Dvojice Peták – Skořepa splnila cíl daný před soutěží. V závěrečné klasifikaci evidujeme Petáka se Skořepou na 30. příčce absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. V rámci hodnocení domácího šampionátu náleží posádce 24. pozice.

„Sportovně přiznám, že jsem dlouho nejel na vodě, a tak mi sobotní déšť nadělal vrásky na čele. To se podepsalo hned na úvodní zkoušce, kde jsem najel špatně zatáčku a s autem jsem se musel točit. Na další zkoušky jsme obuli suché gumy. S přibývajícími kilometry to bylo s autem lepší a lepší. Nicméně sám jsem od sebe očekával víc a se sebou spokojený být nemůžu. Mirage je dobré auto a má v sobě velký potenciál. Cílem bylo úspěšně dokončit rally, a to se podařilo. Po této stránce jsem spokojený, i když časy mohly být i lepší. Jsem rád za nabídku, kterou mi PROTOCARS.cz poskytl. Věřím, že v dalších startech to bude lepší a lepší. Je mi jasné, že „mladým puškám“ nebudu stačit, protože věk jednoduše nezastavíš. Ostatně dnes jsem se byl podívat na nádraží a zjistil jsem, že vlak už dávno odjel. Chuť do závodění i díky mirage jsem ale neztratil,“ zhodnotil první ostrý start s mitsubishi Josef Peták.

„Jsem velice rád, že první ostrý start vozu Mitsubishi Mirage PROTO připravený společností PROTOCARS.cz proběhl úspěšně. K tomu dopomohl i předstartovní test s Vaškem Pechem, jehož nastavení se v okolí Mladé Boleslavi uplatnilo. Na Bohemce jsme posbírali spoustu dat a informací, které využijeme při stavbě nových vozů určených jak k pronájmu, tak i prodeji. Výsledek pro nás nebyl prioritní, přesto jsem s naší účastí velmi spokojený. Mirage jelo skvěle a jen dalším vývojem a zužitkováním informací jej ještě zrychlíme. V průběhu závodu jsme neměli jediný problém. Spokojený musím být i s prací nově poskládaného týmu mechaniků. Já jsem si navíc splnil i sen usednout vedle legendy české rally, jakou Josef Peták bezesporu je,“ ohlédl se za premiérovým startem Jiří Skořepa.

A na závěr Radek Fára, majitel Auto Cars Fára a projektu PROTOCARS.cz: „Já musím být s premiérou velice spokojený. Mirage fungovalo a celý tým pracoval nad očekávání dobře. Jedná se o zcela nové auto, které má v sobě obrovský potenciál. První krok jsme splnili. Mitsubishi absolvovalo ostrou soutěž a my jsme posbírali spoustu cenných dat, která využijeme dál pro svou práci na vývoji,“ uvedl k startu Mitsubishi Mirage PROTO.

 

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?