Úspěšnou premiéru na českých rychlostních zkouškách okolo Mladé Boleslavi si odbyl vůz Mitsubishi Mirage PROTO. Vůz připravila společnost PROTOCARS.cz a posádku tvořila zkušená dvojice Josef Peták – Jiří Skořepa.
Těsně před boleslavskou rally proběhl test, kde vypomohl další zkušený jezdec Václav Pech junior, který si po svezení vůz pochvaloval včetně nové šestistupňové sekvenční převodovky X Shift Gearboxes. Nicméně to nejtěžší čekalo na mirage ve dvou etapách, které obsahovaly 18 rychlostních zkoušek. Petákovi se Skořepou bylo přiděleno startovní číslo 33 a vůz mitsubishi spadal do třídy 13, kde měli kluci dalších osm soupeřů. Cíl daný na začátku rally zněl jasně: posbírat co nejvíce dat a poznatků a prověřit vůz v náročné rally.
O úvod v rally se postarala městská, pět kilometrů dlouhá erzeta. To by byl ideální moment pro zahřátí posádek, kdyby si tady nezalaškovalo počasí a déšť nepřivodil vrásky na čele nejednomu jezdci. Drobné chybičce se nevyhnul ani zkušený Josef Peták. Ty pravé rychlostní zkoušky ale teprve měly přijít. V sobotu se jich jelo ještě pět, každá dvakrát. Na konci první etapy figurovala posádka na průběžném 31. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. Nedělní etapa měla v harmonogramu sedm měřených zkoušek včetně nejdelší erzety, 21,68 km dlouhé RZ Radostín. Vůz Mitsubishi Mirage PROTO fungoval bez problémů a svou posádku dovezl až na cílovou rampu. Dvojice Peták – Skořepa splnila cíl daný před soutěží. V závěrečné klasifikaci evidujeme Petáka se Skořepou na 30. příčce absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. V rámci hodnocení domácího šampionátu náleží posádce 24. pozice.
„Sportovně přiznám, že jsem dlouho nejel na vodě, a tak mi sobotní déšť nadělal vrásky na čele. To se podepsalo hned na úvodní zkoušce, kde jsem najel špatně zatáčku a s autem jsem se musel točit. Na další zkoušky jsme obuli suché gumy. S přibývajícími kilometry to bylo s autem lepší a lepší. Nicméně sám jsem od sebe očekával víc a se sebou spokojený být nemůžu. Mirage je dobré auto a má v sobě velký potenciál. Cílem bylo úspěšně dokončit rally, a to se podařilo. Po této stránce jsem spokojený, i když časy mohly být i lepší. Jsem rád za nabídku, kterou mi PROTOCARS.cz poskytl. Věřím, že v dalších startech to bude lepší a lepší. Je mi jasné, že „mladým puškám“ nebudu stačit, protože věk jednoduše nezastavíš. Ostatně dnes jsem se byl podívat na nádraží a zjistil jsem, že vlak už dávno odjel. Chuť do závodění i díky mirage jsem ale neztratil,“ zhodnotil první ostrý start s mitsubishi Josef Peták.
„Jsem velice rád, že první ostrý start vozu Mitsubishi Mirage PROTO připravený společností PROTOCARS.cz proběhl úspěšně. K tomu dopomohl i předstartovní test s Vaškem Pechem, jehož nastavení se v okolí Mladé Boleslavi uplatnilo. Na Bohemce jsme posbírali spoustu dat a informací, které využijeme při stavbě nových vozů určených jak k pronájmu, tak i prodeji. Výsledek pro nás nebyl prioritní, přesto jsem s naší účastí velmi spokojený. Mirage jelo skvěle a jen dalším vývojem a zužitkováním informací jej ještě zrychlíme. V průběhu závodu jsme neměli jediný problém. Spokojený musím být i s prací nově poskládaného týmu mechaniků. Já jsem si navíc splnil i sen usednout vedle legendy české rally, jakou Josef Peták bezesporu je,“ ohlédl se za premiérovým startem Jiří Skořepa.
A na závěr Radek Fára, majitel Auto Cars Fára a projektu PROTOCARS.cz: „Já musím být s premiérou velice spokojený. Mirage fungovalo a celý tým pracoval nad očekávání dobře. Jedná se o zcela nové auto, které má v sobě obrovský potenciál. První krok jsme splnili. Mitsubishi absolvovalo ostrou soutěž a my jsme posbírali spoustu cenných dat, která využijeme dál pro svou práci na vývoji,“ uvedl k startu Mitsubishi Mirage PROTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.