Úspěšnou premiéru na českých rychlostních zkouškách okolo Mladé Boleslavi si odbyl vůz Mitsubishi Mirage PROTO. Vůz připravila společnost PROTOCARS.cz a posádku tvořila zkušená dvojice Josef Peták – Jiří Skořepa.
Těsně před boleslavskou rally proběhl test, kde vypomohl další zkušený jezdec Václav Pech junior, který si po svezení vůz pochvaloval včetně nové šestistupňové sekvenční převodovky X Shift Gearboxes. Nicméně to nejtěžší čekalo na mirage ve dvou etapách, které obsahovaly 18 rychlostních zkoušek. Petákovi se Skořepou bylo přiděleno startovní číslo 33 a vůz mitsubishi spadal do třídy 13, kde měli kluci dalších osm soupeřů. Cíl daný na začátku rally zněl jasně: posbírat co nejvíce dat a poznatků a prověřit vůz v náročné rally.
O úvod v rally se postarala městská, pět kilometrů dlouhá erzeta. To by byl ideální moment pro zahřátí posádek, kdyby si tady nezalaškovalo počasí a déšť nepřivodil vrásky na čele nejednomu jezdci. Drobné chybičce se nevyhnul ani zkušený Josef Peták. Ty pravé rychlostní zkoušky ale teprve měly přijít. V sobotu se jich jelo ještě pět, každá dvakrát. Na konci první etapy figurovala posádka na průběžném 31. místě absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. Nedělní etapa měla v harmonogramu sedm měřených zkoušek včetně nejdelší erzety, 21,68 km dlouhé RZ Radostín. Vůz Mitsubishi Mirage PROTO fungoval bez problémů a svou posádku dovezl až na cílovou rampu. Dvojice Peták – Skořepa splnila cíl daný před soutěží. V závěrečné klasifikaci evidujeme Petáka se Skořepou na 30. příčce absolutní klasifikace a 4. místě ve třídě 13. V rámci hodnocení domácího šampionátu náleží posádce 24. pozice.
„Sportovně přiznám, že jsem dlouho nejel na vodě, a tak mi sobotní déšť nadělal vrásky na čele. To se podepsalo hned na úvodní zkoušce, kde jsem najel špatně zatáčku a s autem jsem se musel točit. Na další zkoušky jsme obuli suché gumy. S přibývajícími kilometry to bylo s autem lepší a lepší. Nicméně sám jsem od sebe očekával víc a se sebou spokojený být nemůžu. Mirage je dobré auto a má v sobě velký potenciál. Cílem bylo úspěšně dokončit rally, a to se podařilo. Po této stránce jsem spokojený, i když časy mohly být i lepší. Jsem rád za nabídku, kterou mi PROTOCARS.cz poskytl. Věřím, že v dalších startech to bude lepší a lepší. Je mi jasné, že „mladým puškám“ nebudu stačit, protože věk jednoduše nezastavíš. Ostatně dnes jsem se byl podívat na nádraží a zjistil jsem, že vlak už dávno odjel. Chuť do závodění i díky mirage jsem ale neztratil,“ zhodnotil první ostrý start s mitsubishi Josef Peták.
„Jsem velice rád, že první ostrý start vozu Mitsubishi Mirage PROTO připravený společností PROTOCARS.cz proběhl úspěšně. K tomu dopomohl i předstartovní test s Vaškem Pechem, jehož nastavení se v okolí Mladé Boleslavi uplatnilo. Na Bohemce jsme posbírali spoustu dat a informací, které využijeme při stavbě nových vozů určených jak k pronájmu, tak i prodeji. Výsledek pro nás nebyl prioritní, přesto jsem s naší účastí velmi spokojený. Mirage jelo skvěle a jen dalším vývojem a zužitkováním informací jej ještě zrychlíme. V průběhu závodu jsme neměli jediný problém. Spokojený musím být i s prací nově poskládaného týmu mechaniků. Já jsem si navíc splnil i sen usednout vedle legendy české rally, jakou Josef Peták bezesporu je,“ ohlédl se za premiérovým startem Jiří Skořepa.
A na závěr Radek Fára, majitel Auto Cars Fára a projektu PROTOCARS.cz: „Já musím být s premiérou velice spokojený. Mirage fungovalo a celý tým pracoval nad očekávání dobře. Jedná se o zcela nové auto, které má v sobě obrovský potenciál. První krok jsme splnili. Mitsubishi absolvovalo ostrou soutěž a my jsme posbírali spoustu cenných dat, která využijeme dál pro svou práci na vývoji,“ uvedl k startu Mitsubishi Mirage PROTO.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.